On se nyt saamari!

Ettäkö tosiaan mun lonkeron juonti haittaa tota naapuria :kieh:
Mitähän ihmettä se sille kuuluu ja mitä tuossa kattelee :eek:

olen saanu jo stressin tuosta eukosta :ashamed:

onko se nyt joltain pois jos lonkero lasin otan tai kakskin :/

Taas samat sävelet, että sulla on pieniä lapsia, että minä jo olen yö unet menettäny kun mietin että hoidatko lapses :eek:
Mun tekis mieli jo suorastaan karjua että pysyy siellä omassa pihassaan.

Kysymys kuuluu että olenko muka jotenkin väärin tehny jos joskus lonkeron juon, tai kaks?
 
No ihan rehellisesti vastattuna: kyllä minäkin ihmettelesin jos joka viikonloppu pienten lasten äiti ottaa allkoholia. En toki aukaisisi suutani vaan ihan hiljaa itsekseni pohtisin.

kai sitä janoon voi ottaa vaikka vissyä?
 
En osaa kommentoida,kun en tiedä miten usein on sun joskus?!?

Ai sori olihan se tuolla,no en mä nyt siltikään oikein osaa sanoa.Riippuu varmaan siitä miten lapset tulee hoidettua ym. Vaikee kommentoida näkemättä tilannetta :/ <br><br>
 
otan yleensä sillon ku maistuu, esim. äsken kun kukkapenkkejä tein niin janohan siinä tuli.
Ei mulla mitään tarkkoja v.loppu juomahetkiä ole.

Ihanko oikeesti tekin seuraatte millon naapuri sattuu jonkun alkoholipitosen juoman aukaseen :eek: ja sitten laskette vielä minkä verran se juo :/

No mua ei kyllä paljon jaksais kiinnostaa mitä joku takapihallaan tekee.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 14:24 Timotei kirjoitti:
En osaa kommentoida,kun en tiedä miten usein on sun joskus?!?

Ai sori olihan se tuolla,no en mä nyt siltikään oikein osaa sanoa.Riippuu varmaan siitä miten lapset tulee hoidettua ym. Vaikee kommentoida näkemättä tilannetta :/
Kyllä nuo lapset tulee ihan samalla tavalla hoidettua, otanko sen lasin tai kaks vai en yhtään. :eek:
 
Ihan oikeasti,lasillisen ottaminen on ihan eri asia kun kännääminen.Kyllä lasten pitää myös sekin nähdä että äiti tai isi voi juodalasin olutta .Ei alkoholin nauttiminen tarkoita aina sitä että ollaan räkä poskella.Alkoholi kuitenkin jossain määrin kuuluu monien aikuisten elämään.
:D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 14:28 äiti kirjoitti:
otan yleensä sillon ku maistuu, esim. äsken kun kukkapenkkejä tein niin janohan siinä tuli.
Ei mulla mitään tarkkoja v.loppu juomahetkiä ole.

Ihanko oikeesti tekin seuraatte millon naapuri sattuu jonkun alkoholipitosen juoman aukaseen :eek: ja sitten laskette vielä minkä verran se juo :/

No mua ei kyllä paljon jaksais kiinnostaa mitä joku takapihallaan tekee.
En seuraa, ei voisi vähempää kiinnostaa naapurien juomiset tai muutkaan tekemiset. Mutta kun sun naapuri nyt on kiinnittänyt asiaan huomiota, ja kommenttia tähän kaipasit, niin pitihän sitä kommentoida =)

Ja joo, jos lapset tulevat hoidetuiksi niin ei minusta yhtään haittaa vaikka ottaa joskus päivälläkin parit lonkut. Otan minäkin, mutta se taitaa olla pari kertaa kesässä.<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 14:26 vieras kirjoitti:
Mä olen varmaan tiukkis,mut miks pitää ottaa lasten nähden?? Ja niiden läsnäollessa edes sitä yhtä..
Mitähän haittaa siitä yhdestä nyt olis?
Taas ymmärrä miks jossain piilossa pitäis lonkerosa juoda.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 14:33 äiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 14:26 vieras kirjoitti:
Mä olen varmaan tiukkis,mut miks pitää ottaa lasten nähden?? Ja niiden läsnäollessa edes sitä yhtä..
Mitähän haittaa siitä yhdestä nyt olis?
Taas ymmärrä miks jossain piilossa pitäis lonkerosa juoda.
Kuten jo sanoinkin niin kyllä lasten pitää myös tajuta se että aikuiset nauttii välillä alkoholia mutta ei se tarkoita sitä että räkä poskella riehutaan.Eli samaa mieltä tässä asiassa. B)
 
minä myös
Otin tuossa ukon kanssa pihahommia tehdessäni eilen kaksi olutta tytön ollessa päiväunilla ja sama kaava toistui tänään! Huh! Mahtaakohan tää lähteä käsistä??? Eilen tuli saunan jälkeenkin otettua vielä kolme!!!!

Mä ainakin nautin niistä oluista ihan täysillä. Enpä ole sitten vuoden 2005 vielä päiväoluita ottanutkaan ja saunaoluetkin on imetyksen takia jäänyt aika vähille.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 14:32 vieras kirjoitti:
juotko joka viikonloppu ja vielä keskellä päivää? monta lasta ja minkä ikäisiä? en ihmettele naapurisi huolta.
Mee muualle jeesusteleen,niinhän monessa kulttuurissa juodaan JOKA päivä ruoan kanssa viiniä,pitäskö ne lapset huostaan ottaa??
Mä en näe mitään pahaa lasissa tai kahdessa viikonloppusin,oli kello kymmenen aamulla tai kymmenen illalla,johan sä saat saman olotilan valvomalla pienen vauvan kanssa yhden yön.
Ja tosiaan lasten on HYVÄ nähdä järkevää alkoholin ottamis mallia vanhemmilta ettei sitten teininä olla etupäässä makaamassa sairaalassa vatsahuuhtelussa kun juodaan p.erseet.
 
naapurillas se ongelma taitaa olla :eek: ihme touhua.. miks heti oletetaan et juodaan räkä poskelle jos mainitsee ottavansa. minäkin otan siiderin tai kaksi, jopa muutamana iltana viikossa, joskus jopa keskellä viikkoa B) mutta kännissä tai edes huppelissa en muutamasta ole, siihen tarvitaan paljon enemmän. ja lapset pystyn hoitamaan kyllä vaikka sen muutaman otankin, yleensä toki juon ne lasten mentyä nukkumaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 14:32 vieras kirjoitti:
juotko joka viikonloppu ja vielä keskellä päivää? monta lasta ja minkä ikäisiä? en ihmettele naapurisi huolta.
En juo joka v.loppu, enkä ymmärrä asiaa vaikka joisinkin yhden tai kaks lonkeroo v.lopussa.
Missähän ihmeen alkkis paikkakunnalla minäkin asun, täällä kun istuu äipät terassillakin tuopilla keskellä päivää ja ei niitä kukaan menee sinne haukkumaan tai ei mun p.ersettä paljon kaiva se asia kuka siellä istuu. :eek:

En jaksa kun ihmetellä joitakin.

 
napahössö
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 14:33 äiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 14:26 vieras kirjoitti:
Mä olen varmaan tiukkis,mut miks pitää ottaa lasten nähden?? Ja niiden läsnäollessa edes sitä yhtä..
Mitähän haittaa siitä yhdestä nyt olis?
Taas ymmärrä miks jossain piilossa pitäis lonkerosa juoda.
Joo mä kans olen miettiny sitä et miks lapsilta salaa pitäis juoda yksi tai kaksi lonkeroa. Eihän siitä määrästä edes tule humalaan. Eri asia on jos kunnolla aikoo vetää lärvit.
 
Miimari harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 14:33 äiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 14:26 vieras kirjoitti:
Mä olen varmaan tiukkis,mut miks pitää ottaa lasten nähden?? Ja niiden läsnäollessa edes sitä yhtä..
Mitähän haittaa siitä yhdestä nyt olis?
Taas ymmärrä miks jossain piilossa pitäis lonkerosa juoda.
Höpsistä,siitä mitään haittaa ole!Jos yhenkin ottaa tai sit sen pari :D Se on ihan eriasia jos kunnon jurrit vetää joka viikonloppu!Sano sille kääpälle että vetää sen kupolinsa omalle pihalle ja pitää huota omista asiostaan!Mitä se naapureille sun ottamiset kuuluu??Että minä inhoan just tommosia uteliaita naapreita.. :headwall:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 14:40 äiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 14:32 vieras kirjoitti:
juotko joka viikonloppu ja vielä keskellä päivää? monta lasta ja minkä ikäisiä? en ihmettele naapurisi huolta.
En juo joka v.loppu, enkä ymmärrä asiaa vaikka joisinkin yhden tai kaks lonkeroo v.lopussa.
Missähän ihmeen alkkis paikkakunnalla minäkin asun, täällä kun istuu äipät terassillakin tuopilla keskellä päivää ja ei niitä kukaan menee sinne haukkumaan tai ei mun p.ersettä paljon kaiva se asia kuka siellä istuu. :eek:

En jaksa kun ihmetellä joitakin.
Sano sille suorat sanat,että mikään laki ei kiellä vanhempaa ottaa muutamaa juomaa päivisin vaikka lapset kotona,ei niistä humallu känniseksi,juohan monet puol pulloa viiniä yhdellä ateriallakin,ja ilmoita että sulla ei alko ongelmaa vaan osaat järkevänä ja vastuullisena aikuisena ottaa sivistyneesti ja jos sitä huollettaa ni tehkööt ilmotuksen mutta jättäköön sun p.erseen rauhaan ja sen kyttäämisen.Ei mitkään sosku ihmisetkään pahalla tuota sinun alkon käyttöäsi katsois,ne kun näkevät päivittäin niitä oikeita ongelma vanhempia.
Eli huoletta juo lonkerosi!
 
mullon periaate että lasten nähden ei juoda edes yhtä. mies on alkanu lipsumaan tästä. pitäänee pitää palaveri..

ja kuulin joskus että alkoholistin määritelmä on se että joka viikonloppu pitää juoda kumpanakin päivänä.. että näin. ja määrällä ei kuulema ollu väliä..minua kuvottaa alkoholistit kun olen sellaisten keskellä itse kasvanut. en kyllä sellaiseksi halua.. mitä enempi haluttaa alkoholia sitä vähempi juon sitä..en halua lapsilleni samaa lapsuutta..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 14:40 nöppönen kirjoitti:
naapurillas se ongelma taitaa olla :eek: ihme touhua.. miks heti oletetaan et juodaan räkä poskelle jos mainitsee ottavansa. minäkin otan siiderin tai kaksi, jopa muutamana iltana viikossa, joskus jopa keskellä viikkoa B) mutta kännissä tai edes huppelissa en muutamasta ole, siihen tarvitaan paljon enemmän. ja lapset pystyn hoitamaan kyllä vaikka sen muutaman otankin, yleensä toki juon ne lasten mentyä nukkumaan.
Kyllä olen nyt ihmetelly että täytyy joka kerta tulla tuohon huomauttelemaan kun näkee mun siinä olevan, se selvästi laskee joka mun juoman. :eek:
vaikka joisin kahvia niin pitää tulla oikeen tarkistaan asia, tulee vaikka jotain kysymään että varmaan selvittää mitä teen.
missään vaiheessa en tässä kotona ole humalassa ollu.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 14:46 vieras kirjoitti:
uskokaa tai älkää mutta naapuri varmaan tietää jotain enemmän kuin me muut...ja on siksi huolissaan.
ottaa voi kyllä, mutta meneekö överiksi??
Jos se kahdesta menee överiks niin sit se menee, ei voi mitää.
Kyllähän tuo naapuri taitaa nähdä jo näkyjä, ja tosiaan kuvittelee varmaan kaikenlaista.
Liekkö jossain lääkkeissä heiluu kun ei muuta tekemistä näytä olevan ku seurata joka mukillinen tai lasi mitä siellä on.

 

Yhteistyössä