On se nyt saamari!

Onkohan ihan pöllö ajatus että soittaisin isännöitsijälle ja kertoisin ettei takapihallaan saa rauhassa olla etteikö tulla siihen utelemaan?

Mua todella haittaa tuo naapuri, ja minä kun istun takapihallani jos vähänkin keli sallii, mutta ei ole hääppöstä kun tuo on aina siinä myös.
 
Ei herranjestas mikä kyylä se teidän naapuri!! Ei varmaan tiedä että tässä maailmassa on pikkasen suurempiakin murheita kuin äiti joka juo viikonloppuna pari lonkeroa. Juo ne lonkeros ihan rauhassa ei tollasesta pässinpäästä tarvitse välittää eikä myöskään tän palstan jeesustelijoista. Jostain näitä aina kaivautuu mitättömistä asioista moralisoimaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 14:28 äiti kirjoitti:
otan yleensä sillon ku maistuu, esim. äsken kun kukkapenkkejä tein niin janohan siinä tuli.
Ei mulla mitään tarkkoja v.loppu juomahetkiä ole.

Ihanko oikeesti tekin seuraatte millon naapuri sattuu jonkun alkoholipitosen juoman aukaseen :eek: ja sitten laskette vielä minkä verran se juo :/

No mua ei kyllä paljon jaksais kiinnostaa mitä joku takapihallaan tekee.
Mua ei kiinnosta todellakaan mitä muut naapurit tekee...mulla ei ois ees aikaa miettiä/kytätä muita...
mä huolehdin vaan omista asoista ja tekemisistä
 
Minä en ymmärrä suomalaisten suhtautumista alkoholiin... lasten nähden ei saisi edes yhtä tai kahta juoda, mutta jos lapset eivät ole näkemässä, niin saa vetää p.erseet olalle, ei ongelmaa. Alkoholista tehdään jännä asia, aikuisten salaisuus ja kielletty hedelmä. Lapset saavat sen mallin, että jos juo, pitää se tehdä salassa ja kerralla juodaan paljon. Minusta keski-eurooppalainen tapa juoda alkoholia hillitysti myös lasten seurassa antaa paremman esimerkin kuin mustavalkoinen joko/tai ajattelutapa alkoholin suhteen. Kun sitä alkoholia voi juoda myös muussa tarkoituksessa kuin humaltuakseen, ihan vain siksi, että se maistuu hyvältä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 15:09 tiksu kirjoitti:
Minä en ymmärrä suomalaisten suhtautumista alkoholiin... lasten nähden ei saisi edes yhtä tai kahta juoda, mutta jos lapset eivät ole näkemässä, niin saa vetää p.erseet olalle, ei ongelmaa. Alkoholista tehdään jännä asia, aikuisten salaisuus ja kielletty hedelmä. Lapset saavat sen mallin, että jos juo, pitää se tehdä salassa ja kerralla juodaan paljon. Minusta keski-eurooppalainen tapa juoda alkoholia hillitysti myös lasten seurassa antaa paremman esimerkin kuin mustavalkoinen joko/tai ajattelutapa alkoholin suhteen. Kun sitä alkoholia voi juoda myös muussa tarkoituksessa kuin humaltuakseen, ihan vain siksi, että se maistuu hyvältä.
Ja tääkin kulttuuriero oli hauska kun oltiin Espanassa niin siellä KAIKKI joi alkoholia siestan aikaan ruoalla, eikä se ollut mitenkään epänormaalia ja ennen kaikkea lapset kulki baareissa vanhempien mukana! Kaikilta Espanjalaisilta vaan lapset pois kun noin ryypiskelee!

Mun mielestä lapsi ei siitä kärsi jos vanhemmat sillon tällön lasten nähden kohtuudella juo, pikemminkin oppii että ei tarvitse vetää aina hirveitä koomia..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 15:20 Niskavuoren Heta kirjoitti:
IHME NAAPURI...kumma miehet site saa kitata sitä kaljaa :whistle:
Joo se on ihme juttu kun ei se miehelle mitään tule sanomaan vaikka oluensa tuossa juo, ihan rauhassa saa olla.
Mies nauraakin mulle aina kun tietää että kohta tulee jos sattuu kotona oleen, melkein tiedän tarkan ajan millon pyyheltää kukkien kasteluun tai mattojaan heiluttelemaan.

Ei sen puoleen kaikkien asiat se kuvittelee tietävänsä, utelee ja tekee omia johtopäätöksiään.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 14:46 Ria La Vida Loca kirjoitti:
ja kuulin joskus että alkoholistin määritelmä on se että joka viikonloppu pitää juoda kumpanakin päivänä.. että näin. ja määrällä ei kuulema ollu väliä..
No alkoholistin leiman otsaansa saa kyllä aika vähästä, mutta ongelmakäytölle on kyllä oikeasti määritelty rajatkin: http://www.yths.fi/netcomm/viewarticle.asp?path=8,21,2476,2497&article=1990&index=A&page=1 Nuo löytyvät monestakin paikasta, mutta esimerkiksi nyt tuo sivu. Täällä http://www.kaapiitk.fi/paihde/itse.html voi lukea lisää alkoholinkäyttönsä arvioinnista.
 
mantelisuklaa
Just tuollasten kyttääjien takia en ikinä muuta kerrostaloon, rivariin tai edes "talo talon vieressä" asutusalueelle... :whistle: ;)
Itse asiaan... Eihän siinä nyt ole mitään pahaa ottaa sillon tällön lonkero tai pari, kunhan ei tule niin känniin, että pystyy huolehtimaan lapsistaan. Varmaan itsekin tulee otettua kesälllä, jopa viikolla ( *hui minua* ) yksi tai kaksi, jos on sopivaa seuraa, hyvää ruokaa tai muuten vaan hikinen keli... Ja tosiaan, jos on kuuma, niin "haihtuuhan" tuollanen määrä nyt äkkiä hien mukana... :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 15:25 äiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 15:20 Niskavuoren Heta kirjoitti:
IHME NAAPURI...kumma miehet site saa kitata sitä kaljaa :whistle:
Joo se on ihme juttu kun ei se miehelle mitään tule sanomaan vaikka oluensa tuossa juo, ihan rauhassa saa olla.
Mies nauraakin mulle aina kun tietää että kohta tulee jos sattuu kotona oleen, melkein tiedän tarkan ajan millon pyyheltää kukkien kasteluun tai mattojaan heiluttelemaan.

Ei sen puoleen kaikkien asiat se kuvittelee tietävänsä, utelee ja tekee omia johtopäätöksiään.
:eek: :eek: kamala naapuri..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 15:26 Tallu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 14:46 Ria La Vida Loca kirjoitti:
ja kuulin joskus että alkoholistin määritelmä on se että joka viikonloppu pitää juoda kumpanakin päivänä.. että näin. ja määrällä ei kuulema ollu väliä..
No alkoholistin leiman otsaansa saa kyllä aika vähästä, mutta ongelmakäytölle on kyllä oikeasti määritelty rajatkin: http://www.yths.fi/netcomm/viewarticle.asp?path=8,21,2476,2497&article=1990&index=A&page=1 Nuo löytyvät monestakin paikasta, mutta esimerkiksi nyt tuo sivu. Täällä http://www.kaapiitk.fi/paihde/itse.html voi lukea lisää alkoholinkäyttönsä arvioinnista.
Kyllä aika sata varma olen ettei mulla mitään alkoholiongelmaa ole, mulla ei ole mitään pakollista tarvetta sitä saada, mutta hyvältä se joskus maistuu en voi kieltää.
 
On se kiva että tämä on sen mallinen talo, että ei oiken voikaan seurata naapureiden juomisia tai juomattomuuksia. Meidän ikkunoista kun ei näy parvekkeelle, eikä kukaan tuossa etupihalla juo, saati metsässä takapihalla.
 
oon huomannu että alkohlista riippuvaiset hakevat koko ajan puolusteluja juomiselle.
siivoavat himona ja tekevät kovasti töitä että sais sitten vetää #&%?$!* olalle.

eikö se ole tuo juominen kiellettyä yleisillä paikoilla muutenki.

en oo absolutisti mutta mua ärsyttää naisten muka janoon juominen
lonkeroa tai siideriä. varsinkin päivällä.
sinnen taas puolustellaan sitä yhdenkin juomista.
jos se on vaan se yks niin eikö sitä vois vaikka mennä sisälle juomaa
niin ei tarttis ärsyttää muita

eikö se vesi ole paras jano juoma.

ainiin vielä eikö kannattas muuttaa
semmoseen paikkaan ettei oo naapurit kyttäämässä
jos niin ärsyttää.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 16:12 vieras kirjoitti:
oon huomannu että alkohlista riippuvaiset hakevat koko ajan puolusteluja juomiselle.
siivoavat himona ja tekevät kovasti töitä että sais sitten vetää #&%?$!* olalle.

eikö se ole tuo juominen kiellettyä yleisillä paikoilla muutenki.

en oo absolutisti mutta mua ärsyttää naisten muka janoon juominen
lonkeroa tai siideriä. varsinkin päivällä.
sinnen taas puolustellaan sitä yhdenkin juomista.
jos se on vaan se yks niin eikö sitä vois vaikka mennä sisälle juomaa
niin ei tarttis ärsyttää muita

eikö se vesi ole paras jano juoma.

ainiin vielä eikö kannattas muuttaa
semmoseen paikkaan ettei oo naapurit kyttäämässä
jos niin ärsyttää.
:headwall: :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 15:25 äiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 15:20 Niskavuoren Heta kirjoitti:
IHME NAAPURI...kumma miehet site saa kitata sitä kaljaa :whistle:
Joo se on ihme juttu kun ei se miehelle mitään tule sanomaan vaikka oluensa tuossa juo, ihan rauhassa saa olla.
Mies nauraakin mulle aina kun tietää että kohta tulee jos sattuu kotona oleen, melkein tiedän tarkan ajan millon pyyheltää kukkien kasteluun tai mattojaan heiluttelemaan.

Ei sen puoleen kaikkien asiat se kuvittelee tietävänsä, utelee ja tekee omia johtopäätöksiään.
KYTTÄÄT KUITENKI ITE MILLON TOINEN KUKKANSA KASTELEE
 
ite henk.koht jos haluan iltasin/viikonloppuna kotona juoda 1-2plo lonkeroa juon vasta sitten ku lapset nukkuu... itellä vaikuttaa yksikin lonkero sen verran etten halua lasten nähdä ku äiti on "hilpeä" :ashamed:
ja sit jos baariin oo lähdös, meen yleensä kaverin luo tai suoraan baariin...

kukin tavallaan... :whistle:
 
Kaada lasiin, niin ei tiedä mitä juot.

Mulla kyllä menee kaksi lonkeroa päähän kuin klapi ja varsinkin helteellä. Se nimenomaan ei haihdu hien mukana, vaan vesi haihtuu ja alkoa jää enemmän. Siksi juon olueni illalla.

Mutta tuossa linkissä oli, että suurkulutuksen raja on naisilla 16 annosta viikossa. Jossain taas väitettiin, että kohtuukäytön raja on 6 pulloa viikossa. Se tulee muuten tosi helposti täyteen. Kyllä mun tekee mieli olutta viikolla ja juonkin, yleensä ykköstä (koska kepu menee päähän heti) ja pe ja la sitten 2 pulloa kun kattoo telkkaa. Että näin sitä onkin yhtäkkiä yli kohtuukäytön vaikka ei ole kertaakaan humalassa. :eek: <br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 16:16 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 15:25 äiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 15:20 Niskavuoren Heta kirjoitti:
IHME NAAPURI...kumma miehet site saa kitata sitä kaljaa :whistle:
Joo se on ihme juttu kun ei se miehelle mitään tule sanomaan vaikka oluensa tuossa juo, ihan rauhassa saa olla.
Mies nauraakin mulle aina kun tietää että kohta tulee jos sattuu kotona oleen, melkein tiedän tarkan ajan millon pyyheltää kukkien kasteluun tai mattojaan heiluttelemaan.

Ei sen puoleen kaikkien asiat se kuvittelee tietävänsä, utelee ja tekee omia johtopäätöksiään.
KYTTÄÄT KUITENKI ITE MILLON TOINEN KUKKANSA KASTELEE
Mitenhän sen vois olla huomaamatta jos mulle samalla huutelee :headwall:
 
Kyttäävä Naapuri
Pitäisköhän sun sanoa suoraan sille naapurillesi, että sua häiritsee sen kyttääminen ja utelu jne. Eiköhän kyttääminen lopu jos sanot sille päin näköä.

Mutta jos asuu kerros- tai rivitalossa niin AINA on olemassa naapureita jotka eivät jostain kumman syystä miellytä. Pitää vaan sopeutua ympäristöön.
 
määä
En voi kasittää mitä hyvää siinä alkoholissa on muo oksettaa jo yhden huikan jälkeen. :x Mä pitäydyn limsassa. :D
Meillä ei oo lapset nähnyt kotona että isä ja äiti ottais huikkaa kaljapullosta. (saakahan ne shokin ku näkee jonkun kännisen) Mutta tähän on varmaan syynä sekin että meidän molempien perheis on vanhemmat ottaneet viinaa aivan tarpeeksi ku ollaan oltu ite pieniä. :/
No jotain hyvää näköjään on lapsuudessa oppinut vanhempien viinan juonnin takia.
 
Mulle riittää kyllä keskellä päivää ihan mehu,maku kivennäisvesi tai light limppari. ;)

Joskus otan yhen lonkeron tai siiderin,mut se aika myöhällä illalla vasta.
Mulle tulee pää kipeäksi helposti tai sitten alkaa väsyttämään jo yksi,niin eipä kehtaa senkää vuoksi keskellä päivää.
Eikä tosiaan oo tarvettakaan.

Mutta jokainen tekee toki niinku parhaaks näkee. ;)
 
Naapurilla se ongelma on, terve ihminenkö kyttää joka asian mitä naapurissa tapahtuu :eek: että oikeen laskee juomien määrän, huh :eek:

Soittaisin kyllä isännöitsijälle asiasta, tuohan jo haittaa normaalia elämää jos joku hengittää niskaan joka kerta kun ulos astuu.
 
Ei oo kyllä mitään pahaa muutaman siiderin/lonku/oluen juomisessa vaikka kaksikin kertaa viikossa. On meilläkin kotona aina meidän lasten nähden saunakaljat juotu ja juhannuksena oltu ihan #&%?$!* ja ei meistä juoppoja ole tullu.
 

Yhteistyössä