on se kivaa, kun oma äiti soittaa ja suunnilleen vi"""ee että "kiitoksia vain vatsataudista" ....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiituli-80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
nyt vain itse puolestasi apuun. Menet auttelemaan äitiäsi ja kysymään tarvitseeko kaupasta jotain ja siivoamaan lapsen kanssa mummolle ja laitat jotain ruokaa ja viet tulppaaneja

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
näköjään totta, ettei täältä saa kuin paskaa niskaan!! :( psykopaatiksikin jo haukutaan... onnittelut teille superäideille jotka kuumeessa, ripulissa ja oksennellen vaihdatte hymyillen vaipat ja kokkaatte perheellenne, ehkä viette vielä lapset puistoon ja käytte kaupassakin. olen ilmeisesti väärällä palstalla, kun en ole supersankari ...

Hei, ihan oikeasti :hug: Älä välitä, täällä tuota tehdään ihan tahalleen, sivuta siis ne kommentit olan kohautuksella. Edelleen teit oikein, kun soitit apua, kun tunsit siihen tarvetta!

näköjään totta, ettei täältä saa kuin paskaa niskaan!! :( psykopaatiksikin jo haukutaan... onnittelut teille superäideille jotka kuumeessa, ripulissa ja oksennellen vaihdatte hymyillen vaipat ja kokkaatte perheellenne, ehkä viette vielä lapset puistoon ja käytte kaupassakin. olen ilmeisesti väärällä palstalla, kun en ole supersankari ...

Onhan se oikeasti todella rankkaa hoitaa mahataudissa lapsia, mutta tällä palstalla on paljon yksinhuoltajia ja perheitä, joilla turvaverkkoa ei ole ja lapset on hoidettava vaikka ne ripulit housuissa. Yritä ymmärtää :(.

Alkuperäinen kirjoittaja mun muru:
jaa. että palstan mielestä näköjään lapsi hoidettava omin avuin vaikka olisi ripulit housussa ja oksentaa viiden min. välein eikä jaksa muuta kuin maata ja sopertaa "äitillä on paha olo"..

Etkö juuri sanonut että olit niin hyvässä kunnossa että pystyit rampata miehen mukana toimistoissa etkä suinkaan ripulit ja paskat housuissa kotona? Kumpi on totta ja kumpi valetta?

LUE ALOITUS KUNNOLLA!! herranjumala sentään... MAANANTAINA olin minä kipeä ja PERJANTAINA oli taas lapsi. menikö perille ? sairastuimme siis eri päivinä

jaa. että palstan mielestä näköjään lapsi hoidettava omin avuin vaikka olisi ripulit housussa ja oksentaa viiden min. välein eikä jaksa muuta kuin maata ja sopertaa "äitillä on paha olo"..

Ei tietenkään ole, ei mahataudissa ole lasten hoitajaksi. Minä olen yhden päivän sinnitellyt taaperon ja ihan pienen vauvan kanssa 39,7 asteen kuumeessa ja oksennellen ja voin sanoa, että kuolemaa tein. Onneksi lapset nukkuivat juuri sinä päivänä pitkät päiväunet, olin niin poikki etten jaksanut kuin maata paikoillaan.

Turhaa vaan miettiä, että äitisi olis taudin muualta saanut, teiltähän hän on sen tietenkin saanut, mutta itse ainakin ajattelisin niin, että se on hinta jonka joutuu maksamaan tuosta auttamisesta. Ikävä juttu, mutta eihän sille mitään voi. Minä ainakin lähtisin omaa lastani auttamaan, vaikka satavarmasti tietäisin saavani taudin. Ja tiedän, että oma äitini tulisi tänne myös - tosin asuu niin kaukana, että ihan samantien ei tänne kyllä ennätä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiina:

Onhan se oikeasti todella rankkaa hoitaa mahataudissa lapsia, mutta tällä palstalla on paljon yksinhuoltajia ja perheitä, joilla turvaverkkoa ei ole ja lapset on hoidettava vaikka ne ripulit housuissa. Yritä ymmärtää :(.

Nyt on kuitenkin sanottava, että palstalla on heitä, joilla on tukiverkosto ja mahdollisuus saada apua ja tukea perheeltään. Sekin on ymmärrettävä.

Alkuperäinen kirjoittaja Rouva Parkula:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiina:

Nyt on kuitenkin sanottava, että palstalla on heitä, joilla on tukiverkosto ja mahdollisuus saada apua ja tukea perheeltään. Sekin on ymmärrettävä.

Totta. Ikävimmät kommentit on ehkä kuitenkin niiltä, joilla noita ei ole.

Alkuperäinen kirjoittaja No:
Niinku pakko hoitaa miehen kanssa asioita?

kyllä. kävimme mm. isännöitsijän pakeilla ja kelassa, ne piti hoitaa eikä viitsitty ottaa kipeää taaperoamme mukaan

täh. tuo on kyllä avuttomuuden huippu. varmasti nuo asiat olsii voinut hoita kumpi tahansa.

Alkuperäinen kirjoittaja Jaana:
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
tosin itse en olsii kehdannut edes pyytää joka välissä piikomaan

Tähän ei voi muuta sanoa, kuin että autuaita ovat jne...
Sulla ei näköjään ole koskaan ollut vatsatautia.

Kyllä. Meillä on ollut vatsatauti koko perheellä samanaikaisesti. Minä makasin sängyssä, mies makasi sängyssä, vauva kipeä, ja leikki-ikäinen oli kipeä.

Itse hoidimme perheen. Kävelin 5 metriä, maate, tein leipää ja annoin juomaa ja äkkiä lattialle maate että en pyörry.

Minusta on törkeää tahallisesti tartuttaa muita jos toinen vanhemmista on terve ja vain yksi lapsi.

Toiset eivät näköjään pyyhi omaa persettään edes aikuisena.

No mitäs onpilalle passannut lapsensa, saa mummo syyttää itseään.

mä oon kerran ollut kovassa kuumeessa ja vatsataudissa lapsen kanssa yksin kotona. Hyvin meni siihen asti, kun juurikin 1-v heräsi päiväunilta. sen jälkeen piti vielä selvitä 2 tuntia, että mies tulee kotiin. soitin hänelle 15 min. välein, että etkö pääse aikaisemmin. Siinä vaiheessa ei enää ollut mitä oksentaa tai ripuloida, makasin vaan lattialla ja lapsi hääri ympärillä.

Tosi hyvä juttu, että sulla on äiti joka auttaa. Kyllä jokainen aikuinen (ja varsinkin äiti-ihminen) tietää, miten tarttuva tauti on. Hänellä varmaankin kurja olo, joten voisitko sinä sitten auttaa häntä? vaikkakin voi olla, että sairastaa mieluummin yksin.

Meillä lähisukulaisen kommentti avunpyyntöön vatsataudin keskellä oli, että me pysytään poissa, ettei saada sitä samaa. joten älä välitä äitisi valituksissa, sitä me jokainen tehdään kun ollaan kipeinä. :) Hän on kuitenkin sellainen, joka auttaa.

Kyllä. Meillä on ollut vatsatauti koko perheellä samanaikaisesti. Minä makasin sängyssä, mies makasi sängyssä, vauva kipeä, ja leikki-ikäinen oli kipeä.

Itse hoidimme perheen. Kävelin 5 metriä, maate, tein leipää ja annoin juomaa ja äkkiä lattialle maate että en pyörry.

Minusta on törkeää tahallisesti tartuttaa muita jos toinen vanhemmista on terve ja vain yksi lapsi.

Hienoa että te hoiditte. Mä kyllä ymmärrän täysin sen, että apua pyytää, jos itse on pahassa taudissa, mutta täytyy myöntää, että sitä ihmettelen, että ap:n on ollut pakko lähteä yhtä aikaa miehen kanssa asioita hoitamaan ja jättää sairas lapsi mummun hoidettavaksi.

onnea vain sinulle. itse en pystynyt. kun vaihdoin lapselle vaippaa aloin oksentaa ympäri vessaa, oli hyvin mieltä ylentävää..

onnea vain sinulle. itse en pystynyt. kun vaihdoin lapselle vaippaa aloin oksentaa ympäri vessaa, oli hyvin mieltä ylentävää..

Ja en viitsi edes kysyä miksi miehesi ei hoitanut lastaan? koska menettää rahallisesti jotain? sensijaan mummon terveys ei ole tärkeä.

kyllä ihminen pystyy mithin vaan jos ei ole pilalle passattu.

Ja en viitsi edes kysyä miksi miehesi ei hoitanut lastaan? koska menettää rahallisesti jotain? sensijaan mummon terveys ei ole tärkeä.

kyllä ihminen pystyy mithin vaan jos ei ole pilalle passattu.

Ei kai joka työpaikasta saa noin vain lähteä vaimoa hoitamaan? Mun mies on kahvilayrittäjä, ei se voi putiikkia pistää kiinni, jos vaimo on kipeä.

Eksää vielä tiedä, ettei äidit saa sairastaa. Mä en oo saanu sairastaa 10 vuoteen.

kyllä. kävimme mm. isännöitsijän pakeilla ja kelassa, ne piti hoitaa eikä viitsitty ottaa kipeää taaperoamme mukaan

täh. tuo on kyllä avuttomuuden huippu. varmasti nuo asiat olsii voinut hoita kumpi tahansa.

Todellinen uusavuttomuuden huipentuma. Eikä luultavasti edes kertonut mummolle että lapsi on vuorostaan sairas. :x

Alkuperäinen kirjoittaja tiituli-80:
ma äiti oli pari tuntia lapsenvahtina kun mies oli töissä ja itse lojuin mahataudissa vessan lattialla, pe taas kävimme miehen kanssa asioilla jotka oli pakko hoitaa ja pyysin äitiäni taas hätiin, kun lapsella oli sama tauti vuorostaan.. ei enää oksennellut, mutta ripuloi. tänä aamuna sitten äiti soitti ja kiitteli mahataudista, siis voi helv... sanoin että se on voinut tarttua mistä vain, ihan kaupastakin tai vaikka kirjastosta! :( luulisi äidin olevan ymmärtäväisempi, en tajua miksi tekee tahallaan minulle paskan olon ja syyttelee noin :(

Tästä saa senn kuvan, että äitisi on saannut tartunnan perjantaina kun olitte hoitamassa asioita. Ehkä häntä sapettaa se, että piti tulla vielä silloinkin kun ette saanneet niitä asioita hoidettua muuten/valtakirjalla ja sitten sai taudin hänkin...

Maanantain kohdalla ymmärrän että äitisi oli apuna, koska itse olit tosi sairas, mutta perjantaina olisitte saanneet asiat hoidettua ilman että äitisi piti ottaa riski tartunnasta. Tosin jos hän oli tietoinen että lapsi sairas, niin itse otti riski vain unohditko kertoa ettei lapsi vielä terve?

Meillä kävi samoin, luulin lapsen olevan jo tervehtymässä mutta ripuli alkoikin uudelleen mummolassa. Isovanhemmat parhaaksi onneksi kävivät vielä kylässä toisilla lapsenlapsillaan ja niinhän kaikki sitten saivat meiltä noro-viruksen. Kyllä mua hävetti ja nolotti! Mutta kertaakaan kukaan ei ole suoraan kettuillut, että meidän takia kaikki sairastui. Siskonikin vain soitteli, että tauteja nyt tulee ja menee - ensi kerralla sitten heiltä vaihdokki :D

Onko se niin vakavaa jos mummo sairastuu? Siis jos on kyseessä perusterve ihminen. Meillä ainakin isovanhemmat tiesi riskin ja moneen kertaan sanoivat, että ilman muuta hoitavat lasta. Harmi, että tarttui mutta ei se nyt niin vakavaa lopulta ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Jaa:

Todellinen uusavuttomuuden huipentuma. Eikä luultavasti edes kertonut mummolle että lapsi on vuorostaan sairas. :x
kuule kyllä kerroin . pöydällä oli käsidesi ja muistutin äitiä vielä, että pesee kädet kuumalla vedellä ja saippualla jos vaipan vaihtaa

Oletko käynyt nyt mummolle kaupassa? Siivonnut hänen kotinsa ja vessansa? auttanut kaikin mahdollisin tavoin... Vai onko tää apu juttu yksipuolista sinun hyväksesi?

Ihmetyttää jos yksi aikuinen ei riitä hoitamaan asioita kelassa vaan siihen tarvitaan kaksi aikuista ja mummo hoitamaan sairasta lasta. :o
Kyllä minäkin syyttäisin jos saisin taudin itselleni tuollaisen itsekkyyden seurauksena.

Yhteistyössä