on se kivaa, kun oma äiti soittaa ja suunnilleen vi"""ee että "kiitoksia vain vatsataudista" ....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiituli-80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse en ole lainkaan superäiti, mutta hoidan silti itse lapseni myös sairaana, jos mies on töissä. Ja kyllä, myös silloin, kun makaan puolitajuttomana vähän väliä oksentaen. Pahimmassa tapauksessa lapset ovat terveenä silloin ja meno riehakasta, joskus taas kipeänä, jolloin makaavat rauhassa, ja pääsen itsekin helpommalla. Mutta mahatautia sairastavaan huusholliin en kehtais ees pyytää ketään, niin takuuvarmasti tuo tauti hoitajaankin sitten tarttuu.

Mutta en ymmärrä toisaalta kuitenkaan ap:n äitiäkään. Varmasti tiesi, että on iso riski sairastua, joten jos ei mahatautia halunnut, miksi edes tuli. Ja toisaalta, mikä asia Kelassa on sellainen, että molempien on siellä juuri sinä päivänä oltava...

Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Itse en ole lainkaan superäiti, mutta hoidan silti itse lapseni myös sairaana, jos mies on töissä. Ja kyllä, myös silloin, kun makaan puolitajuttomana vähän väliä oksentaen. Pahimmassa tapauksessa lapset ovat terveenä silloin ja meno riehakasta, joskus taas kipeänä, jolloin makaavat rauhassa, ja pääsen itsekin helpommalla. Mutta mahatautia sairastavaan huusholliin en kehtais ees pyytää ketään, niin takuuvarmasti tuo tauti hoitajaankin sitten tarttuu.

Mutta en ymmärrä toisaalta kuitenkaan ap:n äitiäkään. Varmasti tiesi, että on iso riski sairastua, joten jos ei mahatautia halunnut, miksi edes tuli. Ja toisaalta, mikä asia Kelassa on sellainen, että molempien on siellä juuri sinä päivänä oltava...

monet tuon ikäpolven ihmisistä on sellaisia että eivät anna mitään vapaaehtoisesti mutta toisaalta eivät osaa sanoa ei sille joka kehtaa ja on tarpeeksi röyhkeä pyytämään jatkuvasti apuja.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Mitäs läksi. Typerä äiti.

Jostain käsittämättömästä syystä jotkut ihmiset eivät tajua että se tauti tosiaan TARTTUU! Meillekin oli tunkemassa kavereita samana päivänä kun saatiin mahatauti, kun oltiin niin aikaisemmin sovittu. Hölmöt :laugh:

Jos olisin päästänyt niin varmaan olisivat laittaneet jo kohta samanlaista kiitosviestiä. Oltiin jo ennen taudin puhkeamista ehditty tartuttaa se esikoisen kummiin -> hänen isäänsä ja äitiinsä, sekä yhteen vauvaperheeseen.

kiitos teille, jotka ymmärsitte ja kommentoitte asiallisesti! nyt on entistä paskempi olo kun monien mielestä oikea äiti hoitaa lapset itse itse on sitten mahatauti, kuumetta 40 tai vaikka umpisuoli posahtanut...

no siis vaikak se onkin ap:ltä tarttunut niin kyllähän mummo on ollut taudista tietoinen ja näin ollen sen on turha alkaa vittuilemaan aiheesta kun sen atrtunnan itselleen on saanut :o

No ihan itseään saa mummo nyt syyttää, olishan hän voinu kieltäytyä hoitamisesta jos olis halunnut. En kerralla hoidatte asiat niin että toinen voi jäädä lapsen kanssa kotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kiitos teille, jotka ymmärsitte ja kommentoitte asiallisesti! nyt on entistä paskempi olo kun monien mielestä oikea äiti hoitaa lapset itse itse on sitten mahatauti, kuumetta 40 tai vaikka umpisuoli posahtanut...

Minusta äitikin on ihminen joka ei kaikkeen pysty vaikka sellasta väitetään. Elä välitä noista louskuttajista :hug: Se päteminen on sellasta ittensä pönkittämistä ja korvaamattomaksi tekemistä.

Miksi takerrut vain siihen, että sairaana tarvitsit apua hoitamiseen kun sen lisäksi te pyysitte ihan tarpeettomasti äitiäsi perjantaina hoitamaan sairasta lasta vaikka nuo asiat olisi voinnut hoitaa vain toinen vanhemmista?

Minä ainakaan en ymmärrä sitä, että toisia pyydetään lastenhoitajaksi silloin kun asiat voi hoitaa toisin, turha tartuttaa tautia muualle yhtään enempää kuin on pakko.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:

Minusta äitikin on ihminen joka ei kaikkeen pysty vaikka sellasta väitetään. Elä välitä noista louskuttajista :hug: Se päteminen on sellasta ittensä pönkittämistä ja korvaamattomaksi tekemistä.

Meillä ainakin mummo halusi ihan itse ottaa lapsen hoitoon, kun kuuli minun ja miehen olevan vuorostaan kipeänä. Ja erittäin kiitollinen olin mummolle ihanasta avusta. Mummo kyllä tiesi lähes varmasta tartunnasta mutta halusi mieluummin auttaa meitä kuin pelätä tautia. Vastaavasti, kun mummo sitten sairastui itse niin kävin hänelle kaupasta hakemassa kaikkea, mitä ajattelin hänen pystyvän syömään olon paranemiseksi.

Meillä on tapana auttaa toisiamme eikä yrittää päteä, kuka kurjimmassa kunnossa jaksaa lapsiaan hoitaa! AP:lle paljon sympatiaa, minusta sinulla ei ole mitään syytä tuntea huonoa omaa tuntoa.

Etkö ollut asioilla kelassa jotain ansista natisemassa, kun äidin soitit hoitamaan? Siis ethän ollut edes kipea, vaan vain itsekäs....

näköjään totta, ettei täältä saa kuin paskaa niskaan!! :( psykopaatiksikin jo haukutaan... onnittelut teille superäideille jotka kuumeessa, ripulissa ja oksennellen vaihdatte hymyillen vaipat ja kokkaatte perheellenne, ehkä viette vielä lapset puistoon ja käytte kaupassakin. olen ilmeisesti väärällä palstalla, kun en ole supersankari ...

Kiitos kiitos, lisää tuohon vielä koirien ulkoilutus niin ollaan asian ytimessä.

Turhaan ap pahoitit mielesi, kyllä äitisi pitäisi paremmin tietää, olisi vaan pitänyt mölyt mahassaan. Syytönhän sinä siihen olit että olit niin huonossa kunnossa ettet pystynyt hoitamaan lastasi, ja silloin pitää rohjeta pyytää apua. Itse olin vuosi sitten niin hirveässä mahataudissa etten juuri vessanovea pidemmälle ehtinyt kun piti taas oksentaa, olin raskaana ja esikoinen oli about 8kk. Onneksi sairastettiin miehen kanssa vuorotellen, mies hoiti vauvaa pahimman ohi, kunnes sairastui itsekin.

Kovin kiittämättömältä kuulostaa ap, anteeksi vaan. Oisko äitisi pitänyt olla mahataudista olla mitään mainitsematta ja itse kärsiä vaan, vai meinaatko ettei hänellä se olisi yhtä pahana kuin sinulla? Menetkö vuorostasi hoitamaan häntä? Jos sanoikin syyttävästi niin ihan aiheesta sanoi.

Ei sinun tarvitse olla supersankari. Se nyt kuuluu vaan ihan tavalliseen äitiyteen, että välillä vaikka puolitoreissaan on perhe hoidettava. Ensisijaisesti miehesi olisi kuulunut olla kotona hoitamassa. Ei ehkä vaan olisi työnantaja laskenut, kun kerran sinä kotona. Kyllä äitisi on varmasti tiennyt, että tauti saattaa tarttua, mutta toki sinunkin pitäisi se ymmärtää. Eikä juoksennella isännöitsijöitä ja muita tartuttelemassa.

just..en ymmärrä tätä hyökkäystä ap:ta vastaan..jos äiti on tullut vapaaehtoisesti hoitamaan lapsen lastaan tietäen,että ehkä itsekin saattaa sairastua,niin miten se tekee ap:sta itsekkään??ja mitä tohon ap:n kelalla ja muilla asioilla käymiseen tulee,niin jos ap on ollut ma kipeä,niin miksi ei voisi perjantaina hoitaa asioitaan?kyllähän töihinkin mennään,jos on ollut oksentamatta/ripuloimatta päivän..

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Kyllä. Meillä on ollut vatsatauti koko perheellä samanaikaisesti. Minä makasin sängyssä, mies makasi sängyssä, vauva kipeä, ja leikki-ikäinen oli kipeä.

Itse hoidimme perheen. Kävelin 5 metriä, maate, tein leipää ja annoin juomaa ja äkkiä lattialle maate että en pyörry.

Minusta on törkeää tahallisesti tartuttaa muita jos toinen vanhemmista on terve ja vain yksi lapsi.

Toiset eivät näköjään pyyhi omaa persettään edes aikuisena.

No mitäs onpilalle passannut lapsensa, saa mummo syyttää itseään.

Eli ET ole hoitanut lapsia YKSIN kipeänä vaan miehesi oli myös kotona. TÄYSIN eri asia. Sinä et siis tiedä, mistä puhut. Niin arvelinkin.

Itse en jättäisi sairasta lasta. Soittaisin kelaan yms. ja kertoisin tilanteen ja sopisin uuden ajan. Aika outoa, että vatsatautisille pienelle potilaalle soittanut hoitajan, kun erittäin tarttuva tauti, ja itse lähtenyt vain kotoa.

Ai jaha, sitäkö on superäiti jos sairaana hoitaa lapsensa? Mä luulin että se on vaan normiarkea. No, palstalta oppii.

Arvaahan sen, miskei ap vastaa noihin tiedusteluihin perjantain asioiden laadusta tai äidin hoivaamisesta nyt vuorostaan -ei ole mitään kerrottavaa! Eli ei olisi ollut pakollinen se perjantain meno eikä nyt ole aikomustakaan mennä äitiä auttamaan.

Eikö totta, ap?

Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:
just..en ymmärrä tätä hyökkäystä ap:ta vastaan..jos äiti on tullut vapaaehtoisesti hoitamaan lapsen lastaan tietäen,että ehkä itsekin saattaa sairastua,niin miten se tekee ap:sta itsekkään??ja mitä tohon ap:n kelalla ja muilla asioilla käymiseen tulee,niin jos ap on ollut ma kipeä,niin miksi ei voisi perjantaina hoitaa asioitaan?kyllähän töihinkin mennään,jos on ollut oksentamatta/ripuloimatta päivän..

Siten kun joidenkin mielestä äiti ei kertakaikkiaan saa olla sellasessa tilassa ettei voi hoitaa ja tarvii apua. Siis meinaan tota itsekkyyttä. En ymmärrä mikä ihmeen juttu tää nykyään on ettei apua saa pyytää ja aina vaan pitää jaksaa ja pärjätä itse.

Ja en viitsi edes kysyä miksi miehesi ei hoitanut lastaan? koska menettää rahallisesti jotain? sensijaan mummon terveys ei ole tärkeä.

kyllä ihminen pystyy mithin vaan jos ei ole pilalle passattu.

Joidenkin ihmisten miehet käyvät töissä... Töistä saa jäädä pois, jos on lapsi kipeä. Mutta ei jos vaimo on kipeä tai esim. lapsen hoitaja on kipeä.

Ap, saanko udella oletko menossa nyt auttamaan äitiäsi, joka on sairaana? Kysyitkö tarviseeko hän esim jotain kaupasta tälle ja huomiselle päivälle? Tarviiko käydä hänen puolestaan huomenna muilla asioilla?

Onko apu vastavuoroista vai odotako vain, että äitisi auttaa sinua kun tarvitset?

Alkuperäinen kirjoittaja Jaana:
Ja en viitsi edes kysyä miksi miehesi ei hoitanut lastaan? koska menettää rahallisesti jotain? sensijaan mummon terveys ei ole tärkeä.

kyllä ihminen pystyy mithin vaan jos ei ole pilalle passattu.

Joidenkin ihmisten miehet käyvät töissä... Töistä saa jäädä pois, jos on lapsi kipeä. Mutta ei jos vaimo on kipeä tai esim. lapsen hoitaja on kipeä.

Siis edelleenkään ap ei ollut kipeä kun soitti äidin hoitamaan vatsatautipotilasta, vaan Hän halusi käydä Kelassa.

Mua ihmetyttää vaan se, että onko isoäiti niin pölö ettei tajua taudin tarttumismahdollisuuden olemassaoloa?

Jos suostuu hoitajaksi sairaalle lapselle ja sairastuu, niin siitä saa syyttää ihan vaan itseään. Ikävää toki, että mummo on nyt kipeä, mutta kamoon hei, aikuinen ihminen!

Mun esikoisella on kuumetta ja aikamoinen yskä. Vanhempani soittivat ja kysyivät, saavatko he ottaa tytön luokseen tiistaiksi asti viettämään "toipilasaikaa". Mulle asia oli ok, lapsi oli ihan innoissaan, joten sinne se tyttö läksi. Ja jos tauti tarttuu vanhempiini niin eivät he todellakaan mulle soittele ja vittuile että "kiitos vaan kuumetaudista!" :D

perjantain hoitoa mäkin ihmettelen, siellä on hyvässä lykyssä sit äidin lisäksi isännöitsijä ja kelan henkilökuntakin sairaana - ja sit ihmetellään kun kelassa(kin) hommat venyy...

Soitto oli turha mut niin oli pe hoitokin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä kävi samoin, luulin lapsen olevan jo tervehtymässä mutta ripuli alkoikin uudelleen mummolassa. Isovanhemmat parhaaksi onneksi kävivät vielä kylässä toisilla lapsenlapsillaan ja niinhän kaikki sitten saivat meiltä noro-viruksen. Kyllä mua hävetti ja nolotti! Mutta kertaakaan kukaan ei ole suoraan kettuillut, että meidän takia kaikki sairastui. Siskonikin vain soitteli, että tauteja nyt tulee ja menee - ensi kerralla sitten heiltä vaihdokki :D

Onko se niin vakavaa jos mummo sairastuu? Siis jos on kyseessä perusterve ihminen. Meillä ainakin isovanhemmat tiesi riskin ja moneen kertaan sanoivat, että ilman muuta hoitavat lasta. Harmi, että tarttui mutta ei se nyt niin vakavaa lopulta ole.

Just näin. Se riski vaan pitää ottaa. Itse en miettisi kahta hetkeä jos oma läheinen tarvitsisi apua. Se on sitten vaan sairastettava, eihän siinä muu auta.

Yhteistyössä