Ompelutaitoiset, olisi kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ostaakin voin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ostaakin voin

Vieras
Eli haluaisin valelaskosKAPAN huoneeseemme. Miten se ommellaan? Olen netistä yrittänyt googlettaa, mutta en löydä ohjeita. En ole paljoa ommellut, eikä kangaskaupan myyjän kommentti "ei kun vaan ompelee niitä laskoksia, ei siinä sen kummempaa" oikein avannut mulle mitään..

p.s Jos jollain on myydä valmista niin olisin kiinnostunut :)

No ainakin eurokankaasta sai ihan kirjallisen ohjeen joskus kun itse ompelin laskosverhoa, samalla periaatteella se valelaskoskin tehdään..

Eli taitat siihen kankaaseen ne laskokset, mutta ompelet ne kiinni. Ja se ylempi laskos peittää aina sen alemman sauman. Eli helpointen se onnistuu (arvelen että näin, en ole vielä itse ehtinyt tehdä uutta laskosverhoa uuteen keittiöön ) kun laitat kankaan laskoksille ja "merkkaat" sen neuloilla, samalla näet miltä lopputulos näyttää.. Eli laskostat kankaan vaikka lattialla tai pöydän päällä. Tajusitko?! :D

Niin ja hei.. Itse ajattelin laittaa sinne valelaskoksiinkin jotkut ohuet rimat (esim lasikuiturimaa saa ihan kangaskaupoista ) jotta verhosta tulee napakampi.. En tiedä miten käytännössä toimii, mutta ajatus ainakin on. Koska edellisen kodin laskosverhossa ne oli hyväksi havaittu, tosin verho oli aika paksu, sillä siinä oli myös vuori..