Ompelutaitoiset hoi, housujen vyötärön leventämisestä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Peukalo keskellä kämmentä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Peukalo keskellä kämmentä

Vieras
Eli mulla olis ratsastushousut, jotka ei ihan mene pömppömassun kohdalta kiinni. Meneekö vituralleen, jos ompelen kolmion malliset kiilat sivusaumoihin? Ja kuinka alhaalta niiden pitäis alkaa? Joskus jotain olen leventänyt, lopputuloksena on ollut "liian matala vyötärö", vaikka eihän se siitä oikeesti madallu mihinkään.

Kyl niiden kiilojen pitäisi toimia ihan hyvin... Ne housuthan kuitenkin venyy aika hyvin, eiks joo..?

Kannattaa ensin purkaa sivusaumaa vähäsen ja sovittaa esim. lakanakankaasta tehtyä kiilaa ja sen mukaan purkaa lisää/leventää kiilaa jne..
Eli varmaan kokeilemalla joudut testailee..

:whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Peukalo jne.:
mutta tulee paikka vastaan (kokopaikkaiset housut). Ja jos housujen hinta oli lähemmäs 100 ?, en viitsis ostaa toisia.

Ai siis oikeat ratsastuhousut! :D Luulin, että vaan tavan housut, joita kuvailit...

Sivukiilat on varmaan oikein hyvä ratkaisu. Se on totta, että siten takaa ne jää vähän mataliksi, mutta ei ne nyt ratsastaessa putoamaankaan pääse... :)

Pelottaa mennä niitä särkemään! Oikeastaan olen kyllä ommellut aika paljonkin, ettei se peukku ihan keskellä ole, mutta hirvittää silti. Hääpuvun yläosan ratkoin ihan surutta kun ei ollut sopiva, ja hyvä siitä tuli korjailemalla. Luulis tänkin onnistuvan.

Olen mä oikeasti ommellut aika paljonkin, mutta jotenkin tuo vaan nyt hirvitti. Eivät tipu jalasta, ovat sen verran napakat kuitenkin!

Alkuperäinen kirjoittaja Peukalo ihan oikeassa paikassa sittenkin:
Olen mä oikeasti ommellut aika paljonkin, mutta jotenkin tuo vaan nyt hirvitti. Eivät tipu jalasta, ovat sen verran napakat kuitenkin!

Kiva juttu! Äitini aikoinaan teki äitiyshousuja tuolla tekniikalla. Ei ollut valtavan iso maha, niin kiilat riitti.

Irrota vyötärökaitale keskitakasaumaan asti.Teet ne kiilat sivuun.Otat keskeltätakaa hieman sisään vain 3cm matkalta.Näin ei tule pussia taakse ja alkkarit ei vilka ;)
Vielä jos teet ne kiilat resorista tai muusta joustavasta materiaalista niin istuu paremmin.

Yhteistyössä