Ompeluohjeita hameelle, jolla voi mennä hautajaisiin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iitu93
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

iitu93

Jäsen
06.01.2009
382
0
16
Ensi viikonloppuna hautajaiset, enkä löydä mistään sopivaa hametta sinne. Ainoa vaihtoehto on tehdä itse sellainen. Olisiko kenelläkään hyvää ohjetta ja kaavoja sellaiseen. Joku lehti tai nettisivu? Pliis auttakaa!!

:flower:

Helppo tehdä. Mustaa joustavaa kangasta. Leikkaa sen levyinen kaistale, että se kunnolla mahtuu ympäritsesi. Leikkaa pituus sopivaksi. Ompele sauma kiinni (halkio on hyvä olla saumassa, helpottaa kävelyä, jos teet pitkän hameen). Taita ja ompele helma ja vyötärö, pujota vyötäröön kuminauha.

Alkuperäinen kirjoittaja miukuliina:
Helppo tehdä. Mustaa joustavaa kangasta. Leikkaa sen levyinen kaistale, että se kunnolla mahtuu ympäritsesi. Leikkaa pituus sopivaksi. Ompele sauma kiinni (halkio on hyvä olla saumassa, helpottaa kävelyä, jos teet pitkän hameen). Taita ja ompele helma ja vyötärö, pujota vyötäröön kuminauha.

Voit myös tehdä kahdesta kappaleesta niin voit vähän muotoilla yläosaa niin ei tule liian väljä.
Olen kyllä tehnyt samalla systeemilläkin kuin miukuliinakin neuvo.

Alkuperäinen kirjoittaja iitu93:
ne ovat vaarini hautajaiset, en tiedä olisiko pikkumusta 15 vuotiaan päällä ihan sopiva :P

Miksi ei? Olin isomummoni hautajaisissa 15-vuotiaana pikkumustassa sekä mummini hautajaisissa seuraavana vuonna, edelleen pikkumustassa. Hartioille jokin tumma neuletakki ja täydestä menee. Sopii myös häihin, ristiäisiin, valmistujaisiin jne.

Yhteistyössä