Ompelukoineista tietävät!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apsis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

apsis

Aktiivinen jäsen
20.04.2008
2 799
0
36
Mun pitäis valita kone kahesta;
Brother XL2230 -ompelukone
Singer Simple 3116 -ompelukone

Vaikka mä kuinka luen noita esittelyjä,ni en ymmärrä kumpi on parempi. Takuu molemmissa sama. Auttakaa kiitos :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja tripptrapp:
Mun pitäis valita kone kahesta;
Brother XL2230 -ompelukone
Singer Simple 3116 -ompelukone

Vaikka mä kuinka luen noita esittelyjä,ni en ymmärrä kumpi on parempi. Takuu molemmissa sama. Auttakaa kiitos :flower:

Kokemuksesta paljon ommelleena voi sanoa, että ilman muuta Brother. Aikoinaan kun vaihdoin Singeristä siihen myyjä sanoi ettei Singer kelpaa edes venäläisille ja siitä on aikaa n. 15 vuotta.

Osaako kukaan kertoa mitä eroa noilla koneilla on? Hinta on sama.

Ainakin ennen Brother oli laadukkaampi, nyt jos Hopparissa myydään en osaa sanoa. Mulla Singer temppuili jo vuoden sisällä ja Brother toiminut 15 vuotta.

Brother
Taitaa myös jousto-ompeleet

Monipuolinen Brother XL2230 on helppokäyttöinen jousto-ommelkone, jossa on aina tarpeellinen vapaavarsi. Soveltuu erinomaisesti vaatteiden valmistukseen ja korjaukseen sekä sisustustekstiilien ompeluun. Piilo-ommel on kätevä hameenhelman ja housunlahkeiden ompeluun. 3 piston siksakilla paikkaaminen tai kuminauhan kiinnitys käy näppärästi. Helppo puolan pika-asetus, lankaa ei tarvitse nostaa ylös ompelun alussa.

. Ompeleiden valinta yhdellä säätimellä
. 4-vaiheinen napinläpiautomatiikka sekä napinläven hienosäätö
. Kaksoisneula tikkauksiin ja koristeluun
. Vapaavarsi
. Eteen- ja taaksepäin ompelu
. Helppo puolan pika-asetus ja puolauksen pikavapautin
. Helppokäyttöinen langankatkaisija koneen päädyssä
. Suora-ommel, siksak, yliluotteleva jousto-ommel, laakaommel ja aplikointi
. Turvallinen virtakytkin
. 2 VUODEN TAKUU.

singer
Itse tekemällä säästät!

Luo uutta tai korjaa vanhaa! Helppokäyttöisellä Singer Simple -ompelukoneella lyhennät, pidennät, uusit vetoketjut, ompelet napit ja napinlävet, koristelet ja applikoit. Ompelukoneesta löydät 16 erilaista hyöty- ja koristeommelta, joista sinun on helppo valita tarvitsemasi, olet sitten aloittelija tai ompelua enemmän harrastanut tekijä.

Tekniset tiedot »
SINGER SIMPLE 3116:
. 16 hyöty- ja koristeommelta: mm. suoraommel, vahvistettu suoraommel, siksak, kolmiaskelsiksak, huolitteluommel, hunajakenno- ommel, piilo-ommel, koristeompeleita sekä yksivaiheinen napinläpi . Sisäänrakennettu langoitin . Pikakiinnitteiset paininjalat . Paininjalan puristuksen säätö . Tarvikepakkaus: yleispaininjalka, vetoketjujalka, napinläpijalka, napin ompelujalka, sauman ratkoja/harja, neulapakkaus, puolia, saumaohjain, lankarullan pidin, L-ruuvimeisseli . 2 VUODEN TAKUU.

Esittelyn perusteella tilaa Brother! Aplikoinnissa on monia ompeleita. Tuo esittely ei kerro koneen tekniikasta joka on tärkeämpi kestävyyden kannalta kuin nuo ompeleet. Tehokkaampi moottori on aina parempi. Mulla brother ompelee myös paksut farkkujen yms. saumat.

mä oon niin kauan haaveillu koneesta ja nyt ukko lupas ostaa synttärilahjaks,ni haluis sit kerralla hyvän. Tietty jos siihen laittas enempi rahaa,ni sais vielä paremman, mut ku ei tiedä innostuuko sil sit kuitenkaan alun jälkeen muuta tekeen ku ompeleen verhoja,ni alottaa nyt tollasella halvemmalla.

Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Mä ottaisin brotherin.

Aika jännä, että tossa koneen tiedoissa ei mainita, mutta kyllä niissäkin on yleensä tuo vähintään vastaava tarvikepakettikin paininjalkoineen ja härpäkkeineen mukana.

Niin,vähän tuntuu et tos singerin esittelys on vaan laitettu nuo tuolleen erikseen ku jos ne jättäs pois ni toi esittely ois aika lyhyt. Eli vähän niinku vaan yritetty saada sitä hienomman kuuloseks.

Mä ottaisin brotherin.

Aika jännä, että tossa koneen tiedoissa ei mainita, mutta kyllä niissäkin on yleensä tuo vähintään vastaava tarvikepakettikin paininjalkoineen ja härpäkkeineen mukana.

Ainakin meidän Brotherissa tuli mukaan neuloja, kaksoisneula, (ilmeisesti) napinläpipaininjalka, kaksi muutakin paininjalkaa (toinen kai ainakin vetoketjuille), neljä puolaa ja joku hassu muovikappale, jonka käyttötarkoitusta en tiedä :D

Olen tosi expertti ompelukoneasioissa....

niin mä haluisin et sil vois niitä vetoketjujakin ommella

Silloin kun mä ostin ekan (halvimman mitä sai) brotherin, niin siinäkin jo oli vetoketjupaininjalka mukana. Eiköhän tuossakin ole. :)

ok. kiitti kauheesti. enköhän mä ton brotherin sit osta. Ois tuolla brother 99euroakin,mut ajattelin et puolta kalliimpi ois pikkasen parempi kuitenki ja ku ukko maksaa :D
Jos ite maksaisin,ni oisin jo ostanu halvimman minkä löydän =)

Yhteistyössä