Naapuri uhkaa ilmoittaa lastenhuoltoon, koska huudan lapsilleni....mitä mä teen??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Naapuri oli siis laittanu kirjeen meidän postilaatikkoon, että ovat väsyneitä siihen että jatkuvasti huudan lapsilleni=komennan kovaan ääneen.

Että kuulemma lapset kärsivät ja jos en lopeta, hän ilmoittaa lasten suojeluun.

Olen täällä ihan paniikissa, mitä lasten suojelussa sanottais tällasesta, jos naapuri ilmoittais? Vai pitäiskö mun itse soittaa lasten suojeluun ja kysyä että miten on?

Fyysisesti en lapsiini kajoa, mutta komennan kyllä tarvittaessa äänekkäästi...jopa päivittäin, mitä mun pitäis tehdä, antaa vaan touhuta mitä sattuu. Useimmiten komentaa täytyy siksi kun isoveli (erityislapsi) kiusaa pikkuveljeään.

Pitäiskö mun käydä molemmissa naapureissa kysymässä kumpi on kirjeen laittanu vai mitä?

Meidän lapset on elämänmyönteisiä, sosiaalisia ja iloisia, vaikka mä niille joudunkin huutamaan. Vasta päiväkodissa kehuivat että kuinka olen jaksanu hyvin ja tästä esikoisesta (joka on erityislapsi) huomaa että häntä rakastetaan ym.

Auttakaa mua.

kuinka lujaa sä siellä sitte huudat että ne kuulee..?? kerros-,rivi- vai omakotitalo!??! ja siis kuinka paksut seinät..koska ei must nyt sellai "komennus"-huuto pitäis noin kuulua??!!

En osaa sinua auttaa, mutta minä kyselin viime viikolla että onko mitään tehtävissä, kun lähipiirissäni on 3 lapsen äiti, joka huutaa usein lapsilleen. Ainoat jotka olivat jotain mieltä, sanoivat että sellaisesta luuseriäidistä pitää tehdä ilmoitus sossuun. Eli eipä kovin rakentavaa neuvoa ainakaan silloin ollut tarjolla.

Auttaako se huutaminen? Varsinkaan erityislapsen kanssa se ei ole hyvin tehokas menetelmä? Jos olet itse voimaton, pyydä neuvoja vaikka kasvatusneuvolasta tms. Erityislapsi saattaa mennä ihan lukkoon, ei se huuto sitä tilannetta auta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
No lopeta nyt se huutaminen, niin he eivät ilmoita. :xmas:

No en ala naapureiden pillin mukaan tanssimaan, ootko säkin oikeasti sitä miletä etten sais komentaa lapsiani?

kyllähän se kuitenkin on niin, että huutaminen ja komentaminen on kaksi eri asiaa .

No en ala naapureiden pillin mukaan tanssimaan, ootko säkin oikeasti sitä miletä etten sais komentaa lapsiani?

Auttaako se huutaminen oikeasti? "Komentaa" voi huutamattakin kai? Voi olla jopa tehokkaampaa, jos et huuda. Jos et hyväksy sitä, että sinulle huudetaan. älä huuda myöskään toisille.

Voi niitä lapsia komentaa huutamattakin. Koita opetella komentamaan ilman huutoa.

Alkuperäinen kirjoittaja no mutta:
kuinka lujaa sä siellä sitte huudat että ne kuulee..?? kerros-,rivi- vai omakotitalo!??! ja siis kuinka paksut seinät..koska ei must nyt sellai "komennus"-huuto pitäis noin kuulua??!!

Ei täällä kovin tartte huutaa, kun kuuluu. Joka päivä kuuluu naapureiden riitely tänne meille. Ja vieläpä molemmilta puolilta. Asutaan rivitalossa. Pattereiden kautta varmaan kaikuu.

En usko sen olevan ainakaan tuo 3 pojan yksinhuoltaja äiti, koska se huutaa itse ihan yhtälailla ja vieläpä illasta. Sen täytyy olla toinen nappuri, sillä on muutenkin ollu aina jotain meitä vastaan, on yrittäny kaikin tavoin häiriköidä, jotta muutettais pois.

Ehkä tää on yks sen suunnitelmista.

Totteleeko ne lapset jotenkin paremmin kun huutaa kurkku suorana...? Komentaminen ja huutaminen on kyllä selkeesti kaks eri asiaa. Mitä enemmän rähjää sitä enemmän ne lapset vaan saa siitä vettä myllyyn. Selkeet komennot jä käskevä äänensävy pitäs ajaa sen asian...

ei mun mielestä kannata soittaa lastensuojeluun..naapurille voit oman mielenrauhan takia puhua,mutta jos on epäilemäsi naapuri,joka on muutenkin häiriköinyt,niin ehkä keskustelusta ei tule kovin rakentavaa ...)/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Totteleeko ne lapset jotenkin paremmin kun huutaa kurkku suorana...? Komentaminen ja huutaminen on kyllä selkeesti kaks eri asiaa. Mitä enemmän rähjää sitä enemmän ne lapset vaan saa siitä vettä myllyyn. Selkeet komennot jä käskevä äänensävy pitäs ajaa sen asian...

Voi kuule, kyllä meillä ollaan kokeiltu myös sitä rauhassa puhumista, mutta se on sama kuin seinille puhuis, ei siis ota kuuleviin korviinsa.

Kyllä meillä äänen korottaminen menee paremmin perille.

Vertaa: "Älä jumalauta tee nyt noin! Irti siitä veljestäs, saatana! Perkele, mene nyt omaan huoneesees siitä ja oo vittu hiljaa!!!"

ja

"Matti, anna Pekan olla rauhassa. Sinulla on omat lelut ja sulla on se leikki kesken. Mene jatkamaan omaa leikkiä."

Erityislapsi kaipaa TIETOA siitä, miten hänen tulisi toimia. Tilanteeseen olisi hyvä puuttua ENNEN välikohtauksen alkamista. Jos vaikka tiedät lapsen olevan purevaa tyyppiä, mene väliin ennen puraisua, kehu lasta, kun ei puraissut ja siirrä leikkimään jonnekin. Tee selväksi, mitä lapselta odotat. "Älä" voi sanana olla niin kulunut, ettei lapsi rekisteröi sitä enää laisinkaan. Siis ei "älä juokse", vaan "kävele."

tiedätkö, itse myös erityislapsen äitinä huomasin, että kun lopetti sen huutamisen (kovaäänisesti komentamisen) kaikki rupesi sujumaan PALJON helpommin. (pojallani keskivaikea dysfasia) sanon kolme kertaa nätisti, sitten konahdan. ja todellakin toimii! myös tukiviittomat ja laput käytössä sekin auttoi.

ja luulen, että meillä naapuritkin helpottuneita, kun MINÄ lopetin sen kiljumisen. lapset kyllä kiljuu ja raivoo välillä edelleen :D

voit ottaa itsekkin yhteyttä sinne lastensuojeluun ja pyytää apua erityislapsen kanssa jaksamiseen =)

Voi kuule, kyllä meillä ollaan kokeiltu myös sitä rauhassa puhumista, mutta se on sama kuin seinille puhuis, ei siis ota kuuleviin korviinsa.

Kyllä meillä äänen korottaminen menee paremmin perille.

sitten sun täytyy pyytää apua. oikeasti :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Me asutaan omakotitalossa ja äänenkäyttöni on sen mukaista - varmasti jostain kerrostalosta lennettäisiin kaaressa ulos ja sossuntäti muuttaisi meille :)
:) Hävettää vähän myöntää, mutta kyllä meilläkin tuo äänenkäyttö vähän muuttui kun muutettiin kerrostalosta omaan taloon...Sille, joka kommentoi ettei seinien läpi pitäisi kuulua jos komentaa, niin kyllä se kuuluu monessa kerrostalossa ja rivarissa (varsinkin vanhemmissa). Meidän vanhassa kerrostaloasunnossa ei tarvinnut kuin puhua "normaalisti" niin naapurit tiesivät mitä kommentoida seuraavan kerran kun rapussa törmättiin;)

Alkuperäinen kirjoittaja sire:
ei mun mielestä kannata soittaa lastensuojeluun..naapurille voit oman mielenrauhan takia puhua,mutta jos on epäilemäsi naapuri,joka on muutenkin häiriköinyt,niin ehkä keskustelusta ei tule kovin rakentavaa ...)/

Miksei? Onko se huutaminen sitten sellanen rikos, ettei kannata edes itse kertoa siitä sossulle.
En usko että saan mielenrauhaa vain puhumalla naapurille, koska sillä ei luultavasti kiinnosta mitä mulla on sanottavana, siis jos se on tuo naapuri jonka kanssa on aina menny sukset ristiin.

Jos kysyisin asiaa sossusta ja jos ovat sitä mieltä että sellaisesta on turha tehdä valitusta, niin voisin mennä sen kertomaan naapurille.

No ei haukku haavaa tee joten ei lastensuojelu tuollaiseen voi puuttua.
Mutta lähinnä ihmettelen miksi huudat ja karjut laspillesi joka päivä monta kertaa? Siitä ei selvästikään ole ollut apua (ja kohta ne ei usko normaalipuhetta ollenkaan).
Tottapuhuen, en minäkään jaksaisi kuunella naapurin karjuvaa emäntää päivät pitkät eli taisi naapurilla olla nyt oma vitutus päällimäisenä eikä lastesi hyvinvointi...

No jos itse olet sitä mieltä että kannattaa soittaa niin soita toki :).Mielestäni tuo nyt vaan on niin pieni ja turhanpäiväinen juttu että turhaan sossua vaivaat,mutta jos koet itse että kannattaa soittaa niin soita toki.

Yhteistyössä