Naapuri uhkaa ilmoittaa lastenhuoltoon, koska huudan lapsilleni....mitä mä teen??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
anna soittaa! Itse olen myös ollut samasta asiasta sossussa ja sanoin suorat sanat niille sossunakoille. EI ole kuulunut sen jälkeen mitään. Kumma ettei nykyaina ole vanhemmilla mitään oikeuksia tarvi paljon ihmetella kun lapset voi niin huonosti kun vanhemmilla ei ole oikeutta pitää kuria.

Meilläkin huomattu että napakka äänenkäyttö menee perille paremmin kun huuto suoraakurkkua. Yläkerran perhe vissiin oli toista mieltä päätellen siitä karjunnan määrästä päivittäin. Ei ainakaan kuulostanut siltä että ois muksut sillälailla totelleet.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
anna soittaa! Itse olen myös ollut samasta asiasta sossussa ja sanoin suorat sanat niille sossunakoille. EI ole kuulunut sen jälkeen mitään. Kumma ettei nykyaina ole vanhemmilla mitään oikeuksia tarvi paljon ihmetella kun lapset voi niin huonosti kun vanhemmilla ei ole oikeutta pitää kuria.

Kuri= kurkkutorvi lepattaen karjumista? Missä se napakka komento äänensävyllä eikä volyymilla?

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Vertaa: "Älä jumalauta tee nyt noin! Irti siitä veljestäs, saatana! Perkele, mene nyt omaan huoneesees siitä ja oo vittu hiljaa!!!"

ja

"Matti, anna Pekan olla rauhassa. Sinulla on omat lelut ja sulla on se leikki kesken. Mene jatkamaan omaa leikkiä."

Erityislapsi kaipaa TIETOA siitä, miten hänen tulisi toimia. Tilanteeseen olisi hyvä puuttua ENNEN välikohtauksen alkamista. Jos vaikka tiedät lapsen olevan purevaa tyyppiä, mene väliin ennen puraisua, kehu lasta, kun ei puraissut ja siirrä leikkimään jonnekin. Tee selväksi, mitä lapselta odotat. "Älä" voi sanana olla niin kulunut, ettei lapsi rekisteröi sitä enää laisinkaan. Siis ei "älä juokse", vaan "kävele."

Jos haluaisin puuttua tilanteeseen, ennenkuin mitään on tapahtunut...pitäisi minun viettää koko päivä lastenhuoneessa vahtimassa, sillä meillä pojat tappelee melkein tauotta, vain jos pienempi on nukkumassa, silloin on rauhallista ja esikoinenkin on kuin enkeli. Ei huutamista ei mitään.

On kai edelleen tosi mustasukkainen veljestään, vaikka molemmat saavatkin huomiota, halauksia ja suukkoja.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Olen kurin kannalla, mutta kurissa on järkeä vain ja ainoastaan silloin, jos sillä saavutetaan haluttu lopputulos. Jos vaikka menisit auttamaan miestäsi öljynvaihdossa, etkä osaisi kaikkea ja miehesi vain karjuisi sinulle, niin mikä olisi tulos? Et haluaisi varmasti enää olla yhteistyössä miehesi kanssa, olisit loukkaantunut ja hämmentynyt.

Lapsetkin ovat ihmisiä. Me vanhemmat olemme toki inhimillisiä ja joskus voi pinna palaa totaalisesti. Silti aikuisen tulisi opettaa lapselleen oikeat toimintatavat myös tässä tilanteessa ja nöyrtyä pyytämään lapselta huutoaan anteeksi.

Lapsilla on herkkä kuulo. Lapset ymmärtävät paljonkin asioita. Huudosta ei ole kuin haittaa. Paras tapa opettaa lapselle on antaa esimerkkiä. Joo, vie kauemmin aikaa, mutta sittenpä lapsi sen oppii. Jos lapsi tekee jotain väärin, siitä voi keskustella pienenkin lapsen kanssa. Ja pieni lapsi kaikista vähiten huudosta mitään ymmärtää.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Vertaa: "Älä jumalauta tee nyt noin! Irti siitä veljestäs, saatana! Perkele, mene nyt omaan huoneesees siitä ja oo vittu hiljaa!!!"

ja

"Matti, anna Pekan olla rauhassa. Sinulla on omat lelut ja sulla on se leikki kesken. Mene jatkamaan omaa leikkiä."

Erityislapsi kaipaa TIETOA siitä, miten hänen tulisi toimia. Tilanteeseen olisi hyvä puuttua ENNEN välikohtauksen alkamista. Jos vaikka tiedät lapsen olevan purevaa tyyppiä, mene väliin ennen puraisua, kehu lasta, kun ei puraissut ja siirrä leikkimään jonnekin. Tee selväksi, mitä lapselta odotat. "Älä" voi sanana olla niin kulunut, ettei lapsi rekisteröi sitä enää laisinkaan. Siis ei "älä juokse", vaan "kävele."

Jos haluaisin puuttua tilanteeseen, ennenkuin mitään on tapahtunut...pitäisi minun viettää koko päivä lastenhuoneessa vahtimassa, sillä meillä pojat tappelee melkein tauotta, vain jos pienempi on nukkumassa, silloin on rauhallista ja esikoinenkin on kuin enkeli. Ei huutamista ei mitään.

On kai edelleen tosi mustasukkainen veljestään, vaikka molemmat saavatkin huomiota, halauksia ja suukkoja.

Onko silloin paras järjestely pitää lapset leikkimässä keskenään toisessa huoneessa? Onhan se kamalaa sille nuoremmallekin lapselle, jos leikki on alituista riitelyä. Onko erityislapselle ehdotettu vaikka puolipäivähoitoa päiväkodissa tukitoimena? Oppisi toimimaan toisten lasten kanssa ja kotielämäkin voisi helpottua. Lapselle tämä markkinoidaan tietenkin "isojen poikien" juttuna, johon pienellä ei ole vielä osaa, eikä arpaa.

Jos tilanne on kovin paha, lapsi voinee saada henk. koht. avustajan päiväkotiin ja näin ollen on aina joku paikalla valvomassa. Ihan vaan teidän kaikkien hyvinvoinnin ja mielenterveyden puolesta.

minä laittaisin naapurille viestin että niiltä kuuluu ihan samanlaista huutoa kuin teiltäkin ja että itsekin olit ajatellut ilmoittaa heistä sossuun.kannatta tehdä se äkkiä koska jos sossun syyniin joutuu niin siellä saa ravata alvariinsa ja myös lapsia kuullaan erikseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
saanko kysyä, mikä tekee lapsestasi erityislapsen? onko diagnoosia? kuinka vanha lapsi? :)

Poika 5½-vuotta, syntyi keskosena rv 30, vauvana hällä oli aivoverenvuoto (johtui keskosuudesta), jonka seurauksena lievä cp-vamma ja monimuotoinen kehtiyshäiriö, tämä diagnoosi annettiin viime keväänä lasten neurologisella osastolla tutkimusjaksolla, nyt huhtikuussa on uusi osastojakso ja luultavasti saadaan tarkempi diagnoosi, pojalla paljon adhd:n oireita.

saanko kysyä, mikä tekee lapsestasi erityislapsen? onko diagnoosia? kuinka vanha lapsi? :)

Poika 5½-vuotta, syntyi keskosena rv 30, vauvana hällä oli aivoverenvuoto (johtui keskosuudesta), jonka seurauksena lievä cp-vamma ja monimuotoinen kehtiyshäiriö, tämä diagnoosi annettiin viime keväänä lasten neurologisella osastolla tutkimusjaksolla, nyt huhtikuussa on uusi osastojakso ja luultavasti saadaan tarkempi diagnoosi, pojalla paljon adhd:n oireita.

aivan, on sinullakin jaksamista :)

eivät osastojaksolla sitten ehdottaneet päiväkotia kuntoutuksellisin perustein? kannattaa varmasti kysyä, helpottaa koko perheen elämää kovasti! =)

Lopeta se huuto, yhdeltä otettiin just kolme lasta huostaan eivätkä ihan pikkuisiakaan enää ja just huudon, tappelun takia. Poika jo niin iso että pisti huutajaäidille kampihin.
Huutaminen ja lyöminen eivät ole mitään kasvatusta.
Minä ilmoittaisin jos kuulisin äidin jastkuvaa huutoa ja lapsen itkua.

ja

Lapsi on jo puolipäiväisenä päiväkodissa, aloitti viime syksynä varhennetun eskarin. Hällä on siellä myös henkilökohtainen avustaja. Ovat päiväkodissakin sanoneet että poika on kyllä herttainen lapsi, mutta teettää paljon työtä myös heille. Että ihmettelevät miten jaksan päivästä toiseen.

Onko silloin paras järjestely pitää lapset leikkimässä keskenään toisessa huoneessa? Onhan se kamalaa sille nuoremmallekin lapselle, jos leikki on alituista riitelyä. Onko erityislapselle ehdotettu vaikka puolipäivähoitoa päiväkodissa tukitoimena? Oppisi toimimaan toisten lasten kanssa ja kotielämäkin voisi helpottua. Lapselle tämä markkinoidaan tietenkin "isojen poikien" juttuna, johon pienellä ei ole vielä osaa, eikä arpaa.

Jos tilanne on kovin paha, lapsi voinee saada henk. koht. avustajan päiväkotiin ja näin ollen on aina joku paikalla valvomassa. Ihan vaan teidän kaikkien hyvinvoinnin ja mielenterveyden puolesta.

Mekin rivitalossa asutaan ja seinän takaa usein kuuluu kun äiti lapsille karjuu,illasta varsinkin....."Juo saatana se maito ja vetele puuro naamaan....." kuulostaahan tuo pahalta mutta ei ole käynyt mielessä että mihkään ilmoittasin kun muuten äiti lasten kans ulkona yms. niin pistäisin vaan väsymyksen piikkiin kun vuosia ollut kotiäitinä.Joskus kyl tekis mieli ehdottaa rytmin muuttamista ettei illalla kymmenen aikaan karjuttas lapsille...luulis et ois vanhemmillekkin kivempi kun lapset ajoissa nukkuun niin saa sit hetken vanhemmat omaa aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja no mutta:
kuinka lujaa sä siellä sitte huudat että ne kuulee..?? kerros-,rivi- vai omakotitalo!??! ja siis kuinka paksut seinät..koska ei must nyt sellai "komennus"-huuto pitäis noin kuulua??!!

meidän talossa on seinät niin paperia että yläkerran 3vuotiaan juoksuaskeleet kuuluu norsulauman tyminänä ja jos äitinsä naurahtaa tai komentaa lastaan niin se kuuluu selkeästi.
ja ihan samalla lailla meiltä kuuluu heille.

vai että huutamisen takia ilmo? :whistle:

Tuskin huutamisesi on mitään lievää tasoa jos naapuri alkaa ilmoitusta tehdä, ei siihen kukaan tyhjän vuoksi lähde. Sanotaan että kun kasvatuskeinot loppuu huutaminen alkaa eli sinun on syytä alkaa opetella muita keinoja. On oikein että tekevät ilmoituksen jos huutamisesi on äänekästä, kiroilet yms. Eivät ne hoidossa tiedä millainen olet, siellä varmaan käyttäydyt niin sävyisästi että. Mene itseesi!

Tuo kiinnostaa. Vai sanotko vain erityislapseksi kun joudut huutamaan.
Meillä kun olen tosissani, madallan ääntäni ja puhun, selitän selvästi. Kuuntelevat erilailla kuin jos karjuisin.
Ja toista edelleen ettei lapsi opi siitä huudosta mitään, sulkee korvansa tai on niin turtunut siihen jo. Ahdistuu vain, varsinkin jos erityislapsi mutta kyllä muutkin.

anna soittaa jos sulla ei ole mitään salattavaa sä et täällä mesoais. Anna niitten akkojen tulla teillä käymään ja toteamaan että ei ole mitään ja se siitä. sitten sä voit tehä tutkinta pyynnön perättömästä ilmiannosta vai millä nimikkeellä se nyt meniskään.

Alkuperäinen kirjoittaja otahan opiksi:

Tuo kiinnostaa. Vai sanotko vain erityislapseksi kun joudut huutamaan.
Meillä kun olen tosissani, madallan ääntäni ja puhun, selitän selvästi. Kuuntelevat erilailla kuin jos karjuisin.
Ja toista edelleen ettei lapsi opi siitä huudosta mitään, sulkee korvansa tai on niin turtunut siihen jo. Ahdistuu vain, varsinkin jos erityislapsi mutta kyllä muutkin.

Kyllä on ihan diagnoosi, lukisit ylempää. En kai nyt niin tyhmä ole että väittäisin huvikseni erityislapseksi.

Ilmoita sille naapurille päin naamaa että
Se kuka kuritta kasvaa,kunniatta kuolee;)

Ja kysy samalla haluaako naapurisi ihan väkisin sinun lapsilta viedä kurin,ja jos ei kuria saa pitää niin on sitten turha tulla valittamaan kun lapsistasi tulee mummonpotkijoita,eli miettikööt mikä on parasta;)

Ja aika tarkkaan täytyy kuunnella jos kerrostalossakin asutte,meinaan jos ei kerrostalon elämää kestä niin muuttakoot metsään,tosin sielläkin pikkulinnut voi visertää liian lujaa

Just.... Jos sitten lapset saa riehua ja kiusata toisiaan niin kuin tahtoo niin sitten valitetaan kun ei toikaan äiti mitään kuria noille lapsilleen saa... Päivät pitkät vaan saa lapset rellestää ja häiriköidä naapureita....

Ei tuommoisille naapureille kelpaa mikään... Voisivat itse muuttaa keskelle mettää niin eipä häiritse kukaan.....

sitten ihmetellään ku joku ampu toisen, ja joku hakkas toisen ja... koulusta tulee sanomista kotiin ni vanhemmat ei voi muutaku puhua nätisti tai silittää päätä, että mitenkäs sä noin teit:( sillon kun minä olin pieni ni oli vielä kuria :O eikä siihen aikaan sattunukkaan mitää tällästä ku tänäpäivänä!!!! Mutta onhan se selvä ,jos mistään ei saa raivostua ni lopputulos on karmaseva :( Ei lapsi huudosta mene rikki!!! Ja meidän perheessä ainakin saa tunteita näyttää, ja raivostuakki jos niikseen on :) Itselläni jo isommat muksut eikä niin tarvitse enää raivoilla mutta kyl sitä joskus on pitäny,eikä oo rikki menny tai traumoja jääny:) Mutta eivät myöskään tee mitään ihan kauheaa,koska tietävät että sanomista siitä seuraa ja arestia :) Pieni kuritus ois jokaisessa perheessä paikallaan, jos muksut villejä!!

Millonhan musta tullaan sanoon....En nyt joka päivä huuda, mutta mulla on lapsella käytöshäiriö, uhmakas käytös ja vasta tutkimuksissa nyt ymmärtääkö lapsi puhetta.
Mutta meillä on lapsen osalta mulle karkailemista, karjuntaa, raivoamista, päällekäymistä jne.
Joskus mulla menee totaalisesti hermot lapseen ja karjun niin että kuuluu varmasti toiseen pitäjäänkin :(

Yhteistyössä