Ompelua harrastavat, millaiset tilat teillä on harrastukselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja k
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

k

Vieras
Mä haluaisin alkaa opettelemaan ompelua, mutta kun ei tänne mihinkään mahdu mulle paikkaa! Missä teillä on ompelukone, kankaat sun muut tarvikkeet? Onko ne aina esillä, vai joudutteko korjaamaan ees taas pois?

Mä voisin ommella keittiössä sit kun lapset nukkuu, mutta eihän ne jutu voi siinä päivisin esillä olla. Pöh, mihin mä saan itelleni nurkan...

Mulla on kaapissa ompelukone ja kankaat nätisti viikattuina, langat ja neulat ym omissa lokerikoissaan, tilkut ja ylijäämäpalat pussissa. En ole ajatellukkaan että niille ihan omat tilat laittaisin, kaivan ne sieltä kaapista vaan esille ko tarvin ja sitte takasin...

sama ongelma
kun on 3h ja keittiö eikä ylimääräistä tilaa
raahaan ompelukoneen ja kangaslaatikot välillä keittiön pitkälle pöydälle ja valloitan puoli keittiötä muuatamaski viikoksi.. mies huomattelee vähän väliä joko tuo projeksi on valmis.. yms? mutta saa ne siellä olla muutaman viikon suht rauhassa..
törkeen näköistä eikä tällä välin käy vieraita..

Mulla on ompelukone, kankaat yms. tossa sohvassa! :D Siis siinä on sellanen säilytyslaatikko-divaani. Keittiössä hurruuttelen kun muksut nukkuu tai sitten meidän makkarissa pienellä apupöydällä (se ottaa kyllä vähän turhan paljon selän päälle kun on niin matala se pöytä).

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kone on vaatekaapin tankokaapin lattialla, kankaan hyllyillä. Keittiön pöytää käyttelen, kone siirretään silloin syönnin ajaksi lattialle pöydän viereen.

No näin kai munkin on sitten tehtävä. Kaikki kankaat ja keskeneräiset työtkin pitää sit aina vaan viedä muualle, nehän on hetkessä likasia jos ne pöytään jättää noitten sottaajien kanssa;)

Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Mulla on kaapissa ompelukone ja kankaat nätisti viikattuina, langat ja neulat ym omissa lokerikoissaan, tilkut ja ylijäämäpalat pussissa. En ole ajatellukkaan että niille ihan omat tilat laittaisin, kaivan ne sieltä kaapista vaan esille ko tarvin ja sitte takasin...

Minulla kanssa ompelukone ja saumuri kodinhoitohuoneen kaapeissa.Sieltä sitten tarvitaessa esiin.

Keittiön pöytä toimii täälläkin ompelupöytänä. Korjaan vain koneen aina sivuun, kun aletaan syömään. Nostan siis keittiön nurkkaan ja heitän hupun päälle. Kaikki tilpehöörit (langat, puolat, neulat, napit jne) mulla on sellaisessa työkalupuolelta ostetussa pakissa, jossa on hirveästi pieniä lokerikkoja ja jonka kannen saa todella tiiviisti kiinni. Kun en ompele niin säilytän ompelukonetta liinavaatekaapissa toisen lapsen makuuhuoneessa.

Oma ompeluhuone olisi jotain niin luksusta! Olisi ihanaa, kun voisi jättää työn kesken aloilleen ja palata jatkamaan. Ärsyttää, kun saa ees taas kerätä ja kasata.

Meillä kellarissa 1huone jossa puolet minun ompelukäytössä, iso pöytä jossa ompelukone sekä saumuri. Lipasto jossa erilokeroissa eri askartelujutut ja kaappi missä kankaat, sekä 2pahvilaatikkoa lattialla pyörimässä missä myös kankaita kun ei mahdu kaappiin, ainiin ja tilkkuarkku joka toimii myös penkkinä. Toinen puoli huoneesta olekelua/miehen elokuvakatsomista varten.
Ihanaa kun saa jättää kaikki levälleen pöydälle, mutta ainoa miinus että tila on tosiaan kellarissa niin se on sitten se viitsiminen aina lähteä sinne alakertaan ja muksu ei viihdy siellä kovinkaan hyvin :/