ompelemisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miiuska84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

miiuska84

Jäsen
15.04.2008
277
0
16
nyt kaikki käytännön vinkit kehiin miten aloitteleva ompelija saa onnistumaan vaatteita :) kankaita on ostettu ja jotain oon aikoinaan ommellu itelle, hirvee himo tehdä uusia vaatteita!
pelkään vaan että menee pilalle hyvät kankaat :D
saa laittaa myös kuvia omista tekeleistä!

Kutista ne kankaat ennen leikkuuta, ainakin jos ovat lakanakangasmaista puuvillaa tai pellavaa, ettei tule yllätyksiä ensimmäisen pesun jälkeen. Helpoin tapa kutistaa, on pestä ne kankaat ihan normaalisti.

pese kankaat ennen kuin teet mitään muuta. ota mitat kunnolla, ja mielellään tee "protot" jostain halvasta lakanakankaasta ensin, jos olet ihan aloittelija. käytä aina oikeanväristä lankaa, ja suunnittele huolella.

Ja jos tosissaan innostut hommasta, niin käytettynä saa kohtuu edullisesti sovitusnukkeja, jotka helpottavat ompeluhommia.
Ja semmoisen avulla on helppo muokata vanhoja vaatteita ja opetella kaavottamaan itse vaatteita :D

joo tollasta sovitusnukkea olen haaveillut.
olen siskoni kanssa tehnyt paljonki housuja,paitoja yms,mut sisko tehnyt vaikeimmat kohdat. eli en siis täysin "tollo" ole mutta kuitenkin :)
eikö kellään olis mitää kuvia tekeleistä tai linkkejä johonki ompelublogeihin tms..?

Yhteistyössä