omituisia asenteita uusperhe kuvioissa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hivenenhullu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hivenenhullu

Vieras
kummastuttaa...
jos lapsi on kipeä niin lähivanhemman on annettava se etävanhemmalle, mutta etävanehmman ei ole pakko ottaa lasta... mutta jos lapsi on kipeä etävanhemmalla niin lapsen tulee päästä kotiin lähivanhemman luokse...

elarit on yleensä liian isot, siis jos etävanhemmalta kysytään, koska onhan se nyt ihan kamalaa jos joutuu omasta laspesta maksamaan, ja aivan kohtuuttomia tuntuvat olevan elarit etävanhemman uuden puolison mielestä... koska onhan se nyt perkele että jotain joutuis siitä lapsesta maksamaan kun eihän se edes kuulu perheeseen...

äitipuoli/isäpuoli ei saa puuttua lapsen kasvatukseen taikka hoitoon, mutta siltikin sen uuden vanhemman pitäisi hyväksyä se lapsi kotiinsa, ottaa osaksi perhettään
ja siis toi että ei ole oikeutta puuttua tulee nimenomaan niiltä oikeilta vanhemmilta (äiti on sitä mieltä äitipuolesta ja isä isäpuolesta)
mutta samaan aikaan esitetään että esim se uusi avokki voi hoitaa ja huolehtia jos esim etäisä on kipeänä ja tapaaminen muutoin peruuntuis, tai lähivanhemmalla on töitä ja lapsi sairas etävanhemman tapaamisvuorolla.. kyllä silloin uusi puoliso saa hoitaa... ja pitääkin hoitaa...

minen ymmärrä miten ylipäätään voi toimia toi uusperhe kuvio noilla mielipiteillä..

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
kummastuttaa...
jos lapsi on kipeä niin lähivanhemman on annettava se etävanhemmalle, mutta etävanehmman ei ole pakko ottaa lasta... mutta jos lapsi on kipeä etävanhemmalla niin lapsen tulee päästä kotiin lähivanhemman luokse...

elarit on yleensä liian isot, siis jos etävanhemmalta kysytään, koska onhan se nyt ihan kamalaa jos joutuu omasta laspesta maksamaan, ja aivan kohtuuttomia tuntuvat olevan elarit etävanhemman uuden puolison mielestä... koska onhan se nyt perkele että jotain joutuis siitä lapsesta maksamaan kun eihän se edes kuulu perheeseen...

äitipuoli/isäpuoli ei saa puuttua lapsen kasvatukseen taikka hoitoon, mutta siltikin sen uuden vanhemman pitäisi hyväksyä se lapsi kotiinsa, ottaa osaksi perhettään
ja siis toi että ei ole oikeutta puuttua tulee nimenomaan niiltä oikeilta vanhemmilta (äiti on sitä mieltä äitipuolesta ja isä isäpuolesta)
mutta samaan aikaan esitetään että esim se uusi avokki voi hoitaa ja huolehtia jos esim etäisä on kipeänä ja tapaaminen muutoin peruuntuis, tai lähivanhemmalla on töitä ja lapsi sairas etävanhemman tapaamisvuorolla.. kyllä silloin uusi puoliso saa hoitaa... ja pitääkin hoitaa...

minen ymmärrä miten ylipäätään voi toimia toi uusperhe kuvio noilla mielipiteillä..

tulipas vanhat muistot taas elävästi mieleen :o

Mä vähän ymmärsin sun purkauksesta jotain!! :wave:
Ite ollut jo 7 v uusperheelinen ja nyt jo toimii hyvin.
Aluksi äiti venkoili myös noiden sairastumisien kanssa, lapsi tuotiin äkkiä kotiin jos kesken tapaamisviikonlopun sairastui vaikka!

Ja kipeenä ei ottanut luokseen ollenkaan..

Mutta nyt toimii ihan ok.
Aikaa se otti enkä suostunut alistumaan tossuksi, minä olen arkiäiti ja toimitaan silloin mun tavoilla kun lapsi on meillä.
JOka toinen viikonloppu bioäiti ottaa luokseen ja silloin hän tekee omilla tavallaan enkä puutu niihin. (paitsi kun lapsi on ollut vaarassa, tämäkin on koettu...)

Tai etäisän on pakko ottaa lapsi luokseen vaikka onkin itse kovassa kuumessa, koska äiti on jo sopinut menevänsä illalla bilettämään...
Tämä on ensimmäinen kerta vuosien aikana, kun isä olisi estynyt niin äiti alkaa heti "pitääkö meidän lähteä nyt lastenvalvojalle tuon sun pelleilyn vuoksi".

Tämä ihan tosi elämästä :headwall:

Joo, no jos joskus uusperhe tulee olemaan niin kyllä nuo kuviot selvittelisin jo ennen seukkaamaan ryhtymistä että kuka hoitaa ja milloin hoitaa. Eipä oisi varaa semmoista ukkoa kelpuuttaa joka ei lapsiani hoitaisi tarpeen tullen jos kerta yhdessä oltaisiin. Ihan sama se kenen lapsia siinä pyörii. Asioista voi tehdä hankalia jos haluaa.

monasti tuntuu että se lapsen etu unohtuu kun vanehmmat pitää niin kovasti kiinni omista oikeuksistaan... esim just ton sairastelun kanssa.. miksi kipeää lasta pitäisi ruveta kuskaamaan paikasta toiseen, toisaalta en käsitä kyllä sitäkään että jos lapsi varmasti tulee sairastumaan esim vatsatautiin niin miksi ei voisi sairastaa siellä missä pöpö jo jyllää tai on jo ollut niin ei tarttuisi muihin...
eihän uusperhe-elämä ole helppoa aina mutta jotenkin vaan kummaksuttaa välillä...

monasti tuntuu että se lapsen etu unohtuu kun vanehmmat pitää niin kovasti kiinni omista oikeuksistaan... esim just ton sairastelun kanssa.. miksi kipeää lasta pitäisi ruveta kuskaamaan paikasta toiseen, toisaalta en käsitä kyllä sitäkään että jos lapsi varmasti tulee sairastumaan esim vatsatautiin niin miksi ei voisi sairastaa siellä missä pöpö jo jyllää tai on jo ollut niin ei tarttuisi muihin...
eihän uusperhe-elämä ole helppoa aina mutta jotenkin vaan kummaksuttaa välillä...

Niinpä monesti tuo kaikista tärkein unohtuu eli lapset.

Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Tai etäisän on pakko ottaa lapsi luokseen vaikka onkin itse kovassa kuumessa, koska äiti on jo sopinut menevänsä illalla bilettämään...
Tämä on ensimmäinen kerta vuosien aikana, kun isä olisi estynyt niin äiti alkaa heti "pitääkö meidän lähteä nyt lastenvalvojalle tuon sun pelleilyn vuoksi".

sepä se, joustoa pitäisi löytyä puolin ja toisin...
tosin olempa mä kokenut sen että etäisän luona oli vatsatautia ja siltikin etäisä vaati saada lapsen luokseen... koska hänellä on oikeus ja tapaaminen oli sovittu... että eipä sekään ole kovin hyvä tilanne... riitahan siitä tuli, kun mä en antanut lasta sinne

Ja mä en todellakaan ymmärrä tuota, että sairas lapsi kuskataan sinne etälle. Johan se on raskasta sille lapselle ja musta on ihan turha tartuttaa kaikkia. En itsekään tahdo, että mun lapset menis etälle, jos siellä asuvat lapset olis sairaina. Ei oo ihme, että nykyään kaikki virukset leviää kuin kulovalkea, kun ei yhtään pidetä järkeä taudin levittämisen kanssa.

Juu , olisitte sanonu että mennään vaan , niin tajuat sinäkin ettei isästä ole sairaana hoitajaksi. Siis lähiäiti vois kanssa käyttää aivojaan ja eiköhän hän saisi ojennusta siellä lastenvalvojalla.

tosin olempa mä kokenut sen että etäisän luona oli vatsatautia ja siltikin etäisä vaati saada lapsen luokseen... koska hänellä on oikeus ja tapaaminen oli sovittu... että eipä sekään ole kovin hyvä tilanne... riitahan siitä tuli, kun mä en antanut lasta sinne

Tuohan on hirveetä.Lapsi sairastuu ja toinen perhe myös.
Kyllä järki pitäis olla päässä...
:|

Meillä etä-äiti sentään jo nykyään ymmärtää asiat.Auttaisko ihan järkipohjainen selittely?
Meillä auttoi, mä kerroin että ajattelen täysin hänen lapsensa parasta.
Esim näissä kun on ollut sairastelutapauksia.

Ja olen vilpitön, ehkä aika on auttanut myös, hän käsittää että lapsen paras on myös mulle se tärkein.
:heart:

Alkuperäinen kirjoittaja RaisinBelly:
Joo, no jos joskus uusperhe tulee olemaan niin kyllä nuo kuviot selvittelisin jo ennen seukkaamaan ryhtymistä että kuka hoitaa ja milloin hoitaa. Eipä oisi varaa semmoista ukkoa kelpuuttaa joka ei lapsiani hoitaisi tarpeen tullen jos kerta yhdessä oltaisiin. Ihan sama se kenen lapsia siinä pyörii. Asioista voi tehdä hankalia jos haluaa.

Aivan, just noin yksinkertaista. :D

elarit on yleensä liian isot, siis jos etävanhemmalta kysytään, koska onhan se nyt ihan kamalaa jos joutuu omasta laspesta maksamaan

Unohdit sen vielä että uuden äiti tai isäpuolen pitää myös olla se uusi ilmainen elättäjä lapselle :D
Jotta etän ei tarvitse maksaa edes matkoja etän luo,
jotta voidaan aina vedota kalliissa hankinnoissa siihen uuteen isä tai äitipuoleen.
Niin ja etävanhemman mukaanhan ne elarit menee ex-puolisonsa taskuun ja omaan mälläämiseen :laugh:
Kyllähän nyt jokainen lapsi voi matkata etävanhemmalleen ,ostaa vaatetta,saada ruokaa ym perus tarpeita tuolla jopa kelan pienimmälläkin rahalla.
Etävanhempi kun haluaa leikkiä vanhempaa täytyy kaikien tanssia silloin hänen tahtipuikkonsa tahdissa,
tai lähivanhempi on ilkeä kiusantekijä.
Kas kun ei vielä tarvi maksaa etälle että ottaa oman lasen viikonlopuksi,
ruokakassinhan aina muutenkin jo laitan mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja RaisinBelly:

Aivan, just noin yksinkertaista. :D

Meillä on ainakin exän kanssa ollut kaikki tosi yksinkertasta ja vapaamuotosta. Ei lapsia tosiaan lähdetä roudaamaan yhtäkkiä exältä miulle (toiselta puolelta kaupunkia) jos sattuu sairastumaankin. Tilanteen mukaan mennään aina eikä ole ollut valittamista.

Uuden puolison kanssa pitäisi todellakin selvitellä nuo samat asennekysymykset heti alkuunsa. Voisi exän kanssakin olla nipompi meininki mutta onneksi ei ole. Ei haluta mitään orjallista pilkunviilausmeininkiä missä itsekkäästi kytätään vaan hoitovuoroja ja omia oikeuksia.

Alkuperäinen kirjoittaja M Y R K K Y:

Meillä etä-äiti sentään jo nykyään ymmärtää asiat.Auttaisko ihan järkipohjainen selittely?

Ja olen vilpitön, ehkä aika on auttanut myös, hän käsittää että lapsen paras on myös mulle se tärkein.

no kyllä se asia selvis kun ratakiskosta väänsin.. siis sillä kertaa... mutat asenne on että saa ne pöpt joka tapauksessa jostain... :o
mä taas viimeseen asti välttelen pöpöjä (siis normaalilla terveellä tavalla)
kosa jos poika saa pöpn isällään ja sairastuu kotona, niin eka olen pojan takia saikulla, sitten saan sen itse ja myös mies joutuu saikulle kun saa sen pöpön meiltä.. eli kenenkään kannalta se ei ole järkevää... ja turhauttaa välillä se että vaikak mä vältän kyläilyjä paikoissa joissa ollaan kipeinä tai on juuri oltu kipeinä (niin että on vielä mahdollsiuus tartuttaa pöpö)
niin etävanhempi ei sitä tee, eli kyläillään vaikak olis joku kyläpaikan ihmisitä kipeänä tai juuri sairastanut esim oksutaudin.. (niin että on edellisenä yönä oksentanut)
käy kyllä sitäkin että vien pojan isälleen aj silloin vasta käy ilmi että siellä on joku "vähän" kipeä.. ja siinä vaiheessa en voi enää poikaa olla antamattakaan kun poika siellä jo on...

Alkuperäinen kirjoittaja nauraa:
elarit on yleensä liian isot, siis jos etävanhemmalta kysytään, koska onhan se nyt ihan kamalaa jos joutuu omasta laspesta maksamaan

Unohdit sen vielä että uuden äiti tai isäpuolen pitää myös olla se uusi ilmainen elättäjä lapselle :D
Jotta etän ei tarvitse maksaa edes matkoja etän luo,
jotta voidaan aina vedota kalliissa hankinnoissa siihen uuteen isä tai äitipuoleen.
Niin ja etävanhemman mukaanhan ne elarit menee ex-puolisonsa taskuun ja omaan mälläämiseen :laugh:
Kyllähän nyt jokainen lapsi voi matkata etävanhemmalleen ,ostaa vaatetta,saada ruokaa ym perus tarpeita tuolla jopa kelan pienimmälläkin rahalla.
Etävanhempi kun haluaa leikkiä vanhempaa täytyy kaikien tanssia silloin hänen tahtipuikkonsa tahdissa,
tai lähivanhempi on ilkeä kiusantekijä.
Kas kun ei vielä tarvi maksaa etälle että ottaa oman lasen viikonlopuksi,
ruokakassinhan aina muutenkin jo laitan mukaan.

:D mutta löytyyhän toki niitä lähivanhempiakin joiden mukaan hyvätuloinen etä voi maksaa helposti vähän extraa elareissa kun sillä on varaa... että ei tartte itse niin paljoa maksaa :D

juu, kun lapset sairastui kesken viikonlopun, lapset vaan kotiin äitipuolen hoidettavaksi, eihän nyt bio-äiti voi sairasta lasta hoitaa, mutta jos lapset sairastui kotona (lapset siis asuivat meillä) äkillisesti ei äitipuoli olisi saanut tilata lääkäriä saati viedä lääkäriin, vaan olisi pitänyt odottaa kun isä tulee töistä tai että bioäiti ehtii tulla hätiin... :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja M Y R K K Y:

no kyllä se asia selvis kun ratakiskosta väänsin.. siis sillä kertaa... mutat asenne on että saa ne pöpt joka tapauksessa jostain... :o
mä taas viimeseen asti välttelen pöpöjä (siis normaalilla terveellä tavalla)
kosa jos poika saa pöpn isällään ja sairastuu kotona, niin eka olen pojan takia saikulla, sitten saan sen itse ja myös mies joutuu saikulle kun saa sen pöpön meiltä.. eli kenenkään kannalta se ei ole järkevää... ja turhauttaa välillä se että vaikak mä vältän kyläilyjä paikoissa joissa ollaan kipeinä tai on juuri oltu kipeinä (niin että on vielä mahdollsiuus tartuttaa pöpö)
niin etävanhempi ei sitä tee, eli kyläillään vaikak olis joku kyläpaikan ihmisitä kipeänä tai juuri sairastanut esim oksutaudin.. (niin että on edellisenä yönä oksentanut)
käy kyllä sitäkin että vien pojan isälleen aj silloin vasta käy ilmi että siellä on joku "vähän" kipeä.. ja siinä vaiheessa en voi enää poikaa olla antamattakaan kun poika siellä jo on...

Tottahan se on että taudin voi saada muualtakin.Mutta itsekään en käsitä että ehdoin tahdoin tauti haetaan!

Aloita pojallesi maitohappobakteerit, apteekista saa hyviä pureskeltavia tabuja.Samoin kalaöljykapselit,niitäkin hyviä pureskeltavia!
Sekä monivitamiini.

Meillä auttoi tuo sekä lapselle opetettu käsihygienia.Annoin äitiviikonloppuja varten käsidesin pojan taskuun, siellä kun ei käsiä pestä.Ja kun poika kasvanut jo niin että käsittää käsienpesun tai ees desityksen idean, niin taudit on kummasti vähentyneet.

Kun se käsipesu on mennyt takaraivoon asti, on poika kuulemma äidinperheen isäpuolen lapsiakin opettanut käsienpesun tärkeydestä!!
:D

joo.. meillä on käyny niin että ollaan hommattu lapselle tarvittavat lääkäriajat ja saatu leikkausaika niin meidän on sitte pitäny lähteä viemään lapsi sinne sairaalaan täältä 800km päästä vaikka asuu äitinsä kanssa n. 200km päässä ko. sairaalasta. Ja ihan vaan sen takia kun mehän se leikkaus järjestettiin eikä hän :/

mutta hoitaahan se lähiäitikin sairastuessaan varmasti sitä lasta yksin, jollei isällä ole tapaamisvuoroa.. hei joustoa vähän, eikö vaan :D

Yhteistyössä