Omituinen ystävä... vaiko kenties "ystävä"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hieman pihalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hieman pihalla

Vieras
On aina pätenyt avioliitollaan ja miehellään. Sillä miten hyvä ja täydellinen mies hänellä ja on miten täydellinen heidän liittonsa on.

En ole koskaan valittanut (ei ole ollut tarvettakaan) omasta miehestäni hänelle. Meidän liittomme vain on erilainen eikä ole tarvinnut ikinä hehkuttaa mieheni ihanuutta ääneen. Me rentoudumme mieluusti niin, että menemme omien kavereiden tai yhteisten kavereiden kanssa jonnekin, mutta kahdenkeskisiä kuherrusviikonloppuja emme ole osanneet kaivata erityisesti. Siis niin, että lapset vietäisiin hoitoon ja sitten pelkkää kutemista kotona tai hotellissa tai jossain. Ystäväni mielestä näin kuitenkin kuuluu tehdä ja on aina moittimassa siitä kun emme niin tee.

Nyt sitten kun tälle ystäväpariskunnalle tulikin yllättäin avioero niin tämä ystävä ei kestänytkään sitä, että se meni näin. On siis laittanut välit tyystin poikki ja ihan ilman syytä.

Mitä tekisitte tilanteessa? Kohta kahteen kuukauteen ei ole kuulunut mitään. Tilanne on hankala sikälikin, että myös tämä mies on ystävämme ja hän on koko ajan osannut jatkaa ystävyyssuhteitaan täysin normaalisti. Ei ole karsinut ystäviä sen mukaan mitä mieltä muut on olleet heidän erostaan tai että ovatko ystävät parjanneet tarpeeksi ja oikein hänen vaimoaan.

Antaisitteko siis asian vain olla vai mitä tekisitte?

Näinhän se yleensä menee, jotka kovasti hehkuttaa miestään ym, niillä on todellisia ongelmia. Minäkin tiedän yhden tapauksen... Ehkä tämä nainen tuntee olevansa "tyhmä" ja siksi ei halua olla tekemisissä kanssasi.... Anna ajan kulua, kai hän ottaa yhteyttä jossain vaiheessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Ottaisin ystävään itse yhteyttä. Ehkä hänellä on nyt niin vaikea aika, että ei saa itse otettua yhteyttä.

Siitäkin huolimatta, että hän viimeksi puhuessanne aiheettomasti haukkui minut? Ja sanoi vieläpä, että olisi helpompaa olla eroamassa minusta, kun ei ole yhteistä elämää niin ei tarvisi kuin erota.

No soita sille kaverilles. Sille on ottanut koville se, ettei kaikki olekaan ollut niin hyvin, kuin se on sanonut tai ehkä itse luullut. Kaikillahan on suhteessa hyviä asioita ja sit huonoja asioita. Se on kertonut sulle ilmeisesti vaan hyvät ja halunnut uskoa, että kaikki on just niin hyvin.

Tukea se varmaan tarttee. Vaikka sun ehkä tekis mieli sanoa sille paljonkin, niin se varmaan tietää tasan tarkkaan itsekin.

Alkuperäinen kirjoittaja alkup.:
Ottaisin ystävään itse yhteyttä. Ehkä hänellä on nyt niin vaikea aika, että ei saa itse otettua yhteyttä.

Siitäkin huolimatta, että hän viimeksi puhuessanne aiheettomasti haukkui minut? Ja sanoi vieläpä, että olisi helpompaa olla eroamassa minusta, kun ei ole yhteistä elämää niin ei tarvisi kuin erota.

No sillä on tosi paha olla. Jos sä otat siihen vielä yhteyttä ja katot mitä se sanoo. Jos on sama ääni kellossa vielä, niin sit oot kyl vapaa "ystävästäsi" kunnes hän itse haluaa olla taas sulle ystävä.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
No soita sille kaverilles. Sille on ottanut koville se, ettei kaikki olekaan ollut niin hyvin, kuin se on sanonut tai ehkä itse luullut. Kaikillahan on suhteessa hyviä asioita ja sit huonoja asioita. Se on kertonut sulle ilmeisesti vaan hyvät ja halunnut uskoa, että kaikki on just niin hyvin.

Tukea se varmaan tarttee. Vaikka sun ehkä tekis mieli sanoa sille paljonkin, niin se varmaan tietää tasan tarkkaan itsekin.

Koko syksyn annoin tukea ja aina aika ajoin sain haukut jotka huipentui näihin viimeisiin haukkuihin, joissa kertoi että olisi helpompi erota minusta kuin miehestä, koska meillä ei ole yhteistä elämää. Eikä yhteisiä lapsia.

En vain ymmärrä miksi juuri minun pitäisi ottaa yhteyttä ekana.

Ehkä heillä oli silloin jo ongelmia liitossaan... Ystävälläsi paha mieli siitä ja purki sitä sinuun? Tosi ystävyys ei vähästä "hätkähdä". Mutta jos sinusta tuntuu, että et hyväksy hänen käytöstään etkä halua olla tekemisissä hänen kanssaan niin toki sinun silloin kannattaa antaa hänen olla.

Ehkä heillä oli silloin jo ongelmia liitossaan... Ystävälläsi paha mieli siitä ja purki sitä sinuun? Tosi ystävyys ei vähästä "hätkähdä". Mutta jos sinusta tuntuu, että et hyväksy hänen käytöstään etkä halua olla tekemisissä hänen kanssaan niin toki sinun silloin kannattaa antaa hänen olla.

Ero siis ollut tiedossa jo syksystä asti. Eli ihan eroon liittyvistä asioista puhuttiin tuolloinkin.

no toi hehkuttaminenhan nimen omaan kertoo siitä että kaikki ei ole ok,
eli oli varmasti eron merkkejä ilmassa jo kun sulle suhteensa täydellisyydestä paasasi.
ystävä on sulle ilmeisesti niin kateellinen ettei ole pitänyt siksi yhteyttä, mä antaisin olla.

Yhteistyössä