Omituinen puhelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tulkintoja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tulkintoja

Vieras
Täällä palstalla kun liikkuu salarakasasiantuntijoita, salarakkaita, salarakkaiksi haluavia, pettäjiin pettyneitä ja pettäjiä käräyttämään kehottavia, ehkä joku osaa tulkita, mistä saamassani oudossa puhelussa oli kyse.

Puhelimeni soi ja vastasin nimelläni - nimet tässä seuraavassa keskustelussa ovat keksittyjä.

- Leena

- No tässä on Tiina moi.

- Moi vaan, kenenköhän Tiinan kanssa mahdan jutella?

- No... No minä olen yks vaan. Olisko Taisto siinä lähellä, olisi vähän asiaa.

- Anteeksi kuka?

- No Taisto.

- Kuule kun en tunne yhtäkään Taistoa, joten varmasti sellaista ei ole tässä lähellänikään.

- Jaa, voisikohan minulla olla väärä numero.

- Näin vähän epäilen, olen pahoillani, etten pystynyt auttamaan.

Puhelu jäi siis minua ihmetyttämään, sillä selvästikään Tiina ei tiennyt sitä, keneltä hänen pitäisi Taistoa kysellä ja muutenkin puhelun alku oli omituinen, muutenhan Tiina olisi kysyessäni "kuka Tiina" sanonut vaikkapa, että "Taiston työkaveri" tms. tms. eikä "No yks vaan". Olikohan Tiina siis Taiston vaimo/tyttöystävä, jonka puhelimesta hän oli löytänyt viestejä jollekin naiselle tai joltakin naiselta, jonka numero oli lähellä minun numeroani? Vai oliko kenties Tiina Taiston salarakas, joka aikoi näin käräyttää Taiston hänen vaimolleen, jolle hän luuli soittavansa?

Kas kun en ole kenenkään salarakas, ainoastaan oman mieheni julkirakas, eikä mieheni nimi ole Taisto. Mutta mietin siis, että luuliko Taiston vaimo Tiina nimen omaan soittavansa Taiston salarakkaalle tai vaihtoehtoisesti Taiston vaimolle, jolloin hän itse olisi ollut salarakas.

Alkuperäinen kirjoittaja aloittaja:
Kas kun en ole kenenkään salarakas, ainoastaan oman mieheni julkirakas, eikä mieheni nimi ole Taisto. Mutta mietin siis, että luuliko Taiston vaimo Tiina nimen omaan soittavansa Taiston salarakkaalle tai vaihtoehtoisesti Taiston vaimolle, jolloin hän itse olisi ollut salarakas.

Vai olisiko niin, että miehesi pettää sinua ja on esittäytynyt Tiinalle Taistona?

Jos Tiina on mieheni salarakas, niin miten nainen olisi saanut minun puhelinnumeroni? Sitä kun ei löydy ollenkaan numerotiedustelusta, eikä se mieheni puhelimessa ole mitenkään sillä tavoin tallennettu, että siitä voisi päätellä, että kuka on hänen vaimonsa. Täytyy toki kysäistä mieheltä, että kuinkas on :-)

Ja sitäkin ihmettelen, että miten minun numeroni voisi olla Taiston puhelimessa, kun en ketään Taistoa tunne, enkä ole kenellekään taistolle numeroani antanut.

Mysteeri mikä mysteeri. Tämä on yhtä suuri mysteeri kuin mitä sisarelleni kerran tapahtui, hänelle soitti mies ja kysyi, että voisimmeko tavata huomisen sijasta jo tänään paikassa X, niin kuin eilen paikassa Y sovimme. Sisareni oli ollut kummissaan, että olin eilen koko päivänä kotona mieheni ja lasteni kanssa, enkä edes asu lähelläkään paikkaa Y. Mies oli vielä numero numerolta toistanut, että onko tämä sinun numerosi, sillä tämän numeron minä eilen tapaamaltani naiselta sain. Numero, jonka mies luetteli, oli kuitenkin ollut sisareni numero aivan tarkalleen.

Jaaha. Mysteeriä ei ole. Olen antanut kymmeniä - ellen peräti satoja kertoja - yhdellä numerolla väärän numeron kapakassa liimautuneelle, jotta pääsen hänestä fiksusti eroon. Niinno - fiksua tai ei. Mutta toimii. Lopun illan mies tanssittaa/juttelee onnessaan muiden kanssa ja "tietää" saavansa minut numerostani kiinni. Olen myös kertonut, että olen illan tyttökavereiden kanssa (joita en ole nähnyt viiteen vuoteen) ja haluan olla tämän illan näin.

Ehkä kyseessä on sitten ollut tällainen tahallaan väärän numeron antaja :-) Olemme systerini kanssa molemmat ilmeisesti liian vanhoja, kun ei enää muista omia kapakkakäyntejään silloin joskus.

Mulle tulee kanssa aikaajoin väärään numeroon soittavia puheluita.
Paras oli kun mulle soitettiin että onneksi olkoon sinusta on tullut isoäiti :) Ja mä en ole edes äiti vielä :)
Ja asioita selviteltiin vaikka vastasinkoko nimelläni. tekstareita tulee myös..
Minusta noissa ei ole mitään omituista.

Ihminen voi soittaa jollekin joka asuu vaikkapa siskon luona, jos ei sitä kunnolla tunne ei tiedä siskon nimeäkään...

No jos et tunne ketään Taistoa, niin unohda koko juttu. Joku yritti tavoitella Taistoa, puhelinmyyjä, kaupustelija, huuto netin ostaja, treffiseura jolla väärä numero jne. jne. Miksi miehesi olisi sinun numerosi antanut salarakkaalleen. Ääsh.

Mutta typerä provo on.

No kato, kun tuo juttu meni näin:

Mä tapasin Taiston pubissa. Sillä oli vähän paha fiilis, kun akka oli haukkunut sen. Siinä sitten turistiin tiskillä niitä näitä ja vedettiin siinä muutama paukku. Taiston fiilaritkin alkoi nousemaan. Sitten tuli valomerkki ja meillä oli juttu pahasti kesken. Taisto oli illalla soittanut muijalleen, joka oli sanonut menevänsä äitinsä luokse yöksi, kun ei kestä Taistoa. Taisto pyysi sitten, että jatkettaisiin juttua heillä. Sanoin, että mikäpä siinä. Mentiin sitten Taistolle ja jatkettiin, mihin pubissa jäätiin. Jossakin vaiheessa minulta on mennyt filmi poikki. Aamulla, kun heräsin Taistoa ei ollut missään. No, ajattelin, että käynpä pesulla ja lähden sitten omaan kotiin. Kun kurkkasin ikkunasta ulos, tajusin, että minulla ei ole hajuakaan missä olen. Ikkunasta ei näkynyt kuin pari kerrostaloa ja metsää. Ei ollut bussipysäkkejä, liikekeskuksia, ei mitään. Kun en tiennyt missä olin, niin en voinut tilata taksiakaan. Vai olisiko pitänyt sanoa, että saisiko pirssin tänne, missä kolme kerrostaloa on mäntymetsän keskellä. Ei siinä sitten auttanut muu kuin yrittää saada Taisto kiinni. Kai kaikilla on nykyisin kännykkä. Avasin sitten ulko-oven ja kävin katsomassa, mikä sukunimi ovessa oli. Se oli Virtanen (nimi muutettu). Soitin sitten numerotiedusteluun ja kysyin Taisto Virtasen numeroa. Tyttö sanoi, että mistä kaupungista. Siinä veti minulla hetken aikaa tyhjää, kun en edes tiennyt, että missä kaupungissa olin. Oletin sitten kuitenkin yhden kaupungin, mutta tyttö sanoi, että sieltä löytyy viisi samannimistä. Yhtäkkiä muistin, että Taisto oli sanonut, että hänen akkansa nimi on Leena. Siinä sitten numeritytön kanssa selviteltiin Leenaa ja Taistoa, jotka asuvat samassa osoitteessa, ja sitten sain sinun numerosi.

Sori, jos tuli väärään paikkaan. Muuten pääsin kyllä pois sieltä. Hiekkalaatikolla oli pari vesseliä. Menin jutskaamaan niiden kanssa ja lopuilta sitten kysyin, että mikä tämän paikan ja kadun nimi on. Pikkusällit katsoivat pitkään ja kysyivät sitten, että oletko sinä ihan hukassa. Sanoin, että olen. Pikkukundit sitten neuvoivat, mihin osoitteeseen se taksi tilataan.

Minulla on - niin kuin joku epäilikin - vilkas mielikuvitus, provo viestini ei ollut (miksi olisi ollutkaan), eikä asia ole minulle ollenkaan elämää suurempi juttu. Mietin kuitenkin asiaa siksi, että minulla on salainen numero ja se on vain harvojen tiedossa. Jos tämä puhelu olisi tullut työpuhelimeeni, en olisi kiinnittänyt siihen mitään huomiota, se numero kun nyt on varsin yleinen.

Mutta tämä asia selvisi!! Ja minä tunnen kuin tunnekin Taiston, en vain tiennyt, että hänen nimensä on Taisto! Kyseessä oli mieheni urheilukavereita, jota meidän piirissä on aina kutsuttu hänen sukunimellään, olkoon se nyt vaikka Tuppurainen. Ja tämän Tuppuraisen vaimon nimi on kuulemma Tiina, mutta sitäkään en tiennyt, sillä en ole häntä milloinkaan tavannut. Se nyt jää sitten mysteeriksi, että miksi kaikista miehensä kännykän muistissa olevista numeroista Tiina oli kaivanut juuri minun numeroni ja minulle soittanut - mutta jääköön.

Tunti sitten soi taas puhelin. Sama Tiina sieltä soitteli, halusi ilmoittaa että Taiston testitulokset ovat tulleet. Linja oli kovin huono etten ihan tarkalleen kuullut mistä testituloksista oli kyse ja mitä ne minulle kuuluivat. Jotain positiivista oli kuitenkin tapahtunut sen ymmärsin. Mutta miksi ihmeessä Tiina halusi soittaa taas minulle ja kertoa nämä hyvät uutiset henkilökohtaisesti kun en Taistoa enkä Tiinaa sen paremmin tunne. Miten minun nyt pitäisi edetä vai pitäisikö antaa asian olla?

No mitä Hel*ettiä se sinulle kuuluu, mitä asiaa ja kenelle oli.
Kun asia ei koskenu sinua jne.
Niin täytyykö olla niin kyylä ja alkaa ottaa selvää mitä sillä oikeen tarkoitettiin?!
pöliähän sinä olet!

En ymmärrä "hohhoijaaa"-nimimerkin kommenttia lainkaan, minullehan tämä ihminen soitti, joten puhelu oli tarkoitettu minulle. Ehkä olen "pöliä" ja pyydän kovasti anteeksi, että aloin asiaa pohtia, luulin, että täällä saa pohtia muutakin kuin sitä, että kuinka usein harrastetaan seksiä tai mitä puolisolle ostaa lahjaksi. Pyydän vielä kerran anteeksi, että aloitin ketjun, jota ei olisi saanut aloittaa.

Ja tuo viesti, jonka joku irvileuka on kirjoittanut myös nimimerkillä "aloittaja": Tunti sitten soi taas puhelin. Sama Tiina sieltä soitteli, halusi ilmoittaa että Taiston testitulokset ovat tulleet. Linja oli kovin huono etten ihan tarkalleen kuullut mistä testituloksista oli kyse ja mitä ne minulle kuuluivat. Jotain positiivista oli kuitenkin tapahtunut sen ymmärsin. Mutta miksi ihmeessä Tiina halusi soittaa taas minulle ja kertoa nämä hyvät uutiset henkilökohtaisesti kun en Taistoa enkä Tiinaa sen paremmin tunne. Miten minun nyt pitäisi edetä vai pitäisikö antaa asian olla?" EI ole minun kirjoittamani, eihän tuossa olisi ollut yhtään mitään tolkkua!!

En ymmärrä "hohhoijaaa"-nimimerkin kommenttia lainkaan, minullehan tämä ihminen soitti, joten puhelu oli tarkoitettu minulle. Ehkä olen "pöliä" ja pyydän kovasti anteeksi, että aloin asiaa pohtia, luulin, että täällä saa pohtia muutakin kuin sitä, että kuinka usein harrastetaan seksiä tai mitä puolisolle ostaa lahjaksi. Pyydän vielä kerran anteeksi, että aloitin ketjun, jota ei olisi saanut aloittaa.

Ja tuo viesti, jonka joku irvileuka on kirjoittanut myös nimimerkillä "aloittaja": Tunti sitten soi taas puhelin. Sama Tiina sieltä soitteli, halusi ilmoittaa että Taiston testitulokset ovat tulleet. Linja oli kovin huono etten ihan tarkalleen kuullut mistä testituloksista oli kyse ja mitä ne minulle kuuluivat. Jotain positiivista oli kuitenkin tapahtunut sen ymmärsin. Mutta miksi ihmeessä Tiina halusi soittaa taas minulle ja kertoa nämä hyvät uutiset henkilökohtaisesti kun en Taistoa enkä Tiinaa sen paremmin tunne. Miten minun nyt pitäisi edetä vai pitäisikö antaa asian olla?" EI ole minun kirjoittamani, eihän tuossa olisi ollut yhtään mitään tolkkua!!

Tämä taas on minun kirjoittamani, kyllähän kaikki näkevät että tässä on tolkku kohdallaan. Ollaan ma naiset aika epeleitä :)

Ja tuo äskeinen "aloittaja", joka siteeraa minun kirjoitustani - ja minun viesissä olleen "feikkialoittajan" raapustusta - ei ollut alkuperäinen aloittaja - eikä tämän jälkeen enää mikään muukaan viesti tässä ketjussa ole minulta, oli siinä sitten nimimerkkinä mikä hyvänsä. Jos vielä joskus tänne palstalle jotakin kirjoitan, rekisteröin itselleni nimimerkin. Hyvää kesää kaikille!

Alkuperäinen kirjoittaja OIKEA aloittaja viimeisen kerran:
Ja tuo äskeinen "aloittaja", joka siteeraa minun kirjoitustani - ja minun viesissä olleen "feikkialoittajan" raapustusta - ei ollut alkuperäinen aloittaja - eikä tämän jälkeen enää mikään muukaan viesti tässä ketjussa ole minulta, oli siinä sitten nimimerkkinä mikä hyvänsä. Jos vielä joskus tänne palstalle jotakin kirjoitan, rekisteröin itselleni nimimerkin. Hyvää kesää kaikille!

Tai keväthän se vasta on, korjataan nyt kuitenkin tämä ettette minua aivan reikäpäänä pitäisi!

Tunti sitten soi taas puhelin. Sama Tiina sieltä soitteli, halusi ilmoittaa että Taiston testitulokset ovat tulleet. Linja oli kovin huono etten ihan tarkalleen kuullut mistä testituloksista oli kyse ja mitä ne minulle kuuluivat. Jotain positiivista oli kuitenkin tapahtunut sen ymmärsin. Mutta miksi ihmeessä Tiina halusi soittaa taas minulle ja kertoa nämä hyvät uutiset henkilökohtaisesti kun en Taistoa enkä Tiinaa sen paremmin tunne. Miten minun nyt pitäisi edetä vai pitäisikö antaa asian olla?

No enhän soittanut, älä omiasi puhu!

Me ei Taiston kanssa ollut sillai, Taisto vaan halusi puhua, sitten se meni itkun puolelle ja minua alkoi nukuttamaan, mutta kyllä minä sen olisi tuntenut, jos me sillai. Sä varmaan tiedät.

Anteeksi vielä kerran tuo häiriö.

Ihan ohimennen: Siellä olkkarin sohvalla tyynyn alla taitaa olla oksennusta. Tai kai sinä sen varmaan olet jo huomannutkin.

Yhteistyössä