Omistusasunnot ja kaupungin vuokra-asunnot vierekkäin??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eipä taidetakaan ostaa tuolta asuntoa..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Eipä taidetakaan ostaa tuolta asuntoa..

Vieras
Kylläpä oli ihmettelemistä, kun Helsingin Arabiaan rakennetaan rantatontille upeita kerrostaloja. Osa niistä on omistusasuntoja, joissa hinnat ovat noin 4000e/neliö, ja seuraava taloon tuleekin sitten kaupungin vuokra-asuntoja.. Erikoinen järjestely, siis mun mielestä, toki monen mielestä varmaan hyväkin..

Varmaan muuallakin on kaupungin vuokratalot ja omistusasunnoty sekasin.

Älä huoli, ei sinne oo varaa kellä vaan muuttaa, tuskin niihin kaupungin asuntoihin kuitenkaan ihan kovin pienet vuokrat tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Varmaan muuallakin on kaupungin vuokratalot ja omistusasunnoty sekasin.

Älä huoli, ei sinne oo varaa kellä vaan muuttaa, tuskin niihin kaupungin asuntoihin kuitenkaan ihan kovin pienet vuokrat tulee.

No jaa, itse tiedän tapauksia jotka asui Katajanokalla, sossu maksoi vuokran... Sielläkään ei varmaan ihan halvimmasta päästä ollut se vuokra.

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Voi kamalaa.
Ajatteles että joku asunnonomistaja saattaa jopa laittaa kämppänsä vuokralle.

No se nyt taas on aivan eri asia. Yksityiset eivät vuokraa Helsingissä asuntojaan kenelle tahansa, koska kysyntää riittää.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
niin me jotka asutaa kaupungin asunnoissa ollaan sosiaalipummeja ja muutenkin teitä (velallisia) "talollisia" alempana. Vaikka käytäis töissä ja tehtäis mitä.

Miten voi samaa aikaan olla sosiaalipummi ja työtä tekevä??

Toi on ihan yleistä. Ihmiset eivät usein vain tiedä, mitkä talot ovat vuokrataloja. Niitä on paljon enemmän, kuin usein tiedetäänkään. Meillä on vieressä VVO:n talo, eikä siitä ole mitään haittaa ollut. Niillä on itse asiassa kivempi piha lapsille kuin meillä, onneksi täällä saa käyttää molemmat talot pihoja. Ennen asuttiin yhden rivarin naapurissa kolme vuotta. Vasta pois muutettuani kävi ilmi, että se oli kaupungin vuokratalo.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
niin me jotka asutaa kaupungin asunnoissa ollaan sosiaalipummeja ja muutenkin teitä (velallisia) "talollisia" alempana. Vaikka käytäis töissä ja tehtäis mitä.

Miten voi samaa aikaan olla sosiaalipummi ja työtä tekevä??

ihan helposti jos on huonopalkkainen työ

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toi on ihan yleistä. Ihmiset eivät usein vain tiedä, mitkä talot ovat vuokrataloja. Niitä on paljon enemmän, kuin usein tiedetäänkään. Meillä on vieressä VVO:n talo, eikä siitä ole mitään haittaa ollut. Niillä on itse asiassa kivempi piha lapsille kuin meillä, onneksi täällä saa käyttää molemmat talot pihoja. Ennen asuttiin yhden rivarin naapurissa kolme vuotta. Vasta pois muutettuani kävi ilmi, että se oli kaupungin vuokratalo.

Kyllä sen mun mielestä näkee kauas, parvekkeista ei pidetä huolta ja verhoina ihmellisiä virityksiä..=)

Meillä on omistusasunto, rivitalonpätkä josta maksoimme 238000? vajaat kaksi vuotta sitten. Ihan vieressä on kaupungin vuokrarivitaloja ja muutama kaupungin omistama kerrostalo, eikä niistä ole ollut mitään harmia koskaan. Hyötyä vain, koska taloissa riittää kavereita meidän lapsille ja talojen pihoilla on mukavasti leikkivälineitä, omassa pihassamme ei ole kuin keinu.

Minä satun asumaan sen Palmbergin uuden rantatalon naapurissa, uudessa kaupungin vuokratalossa. Älkää ihmeessä ostako asuntoa siitä tulevasta kohteesta. Emme suoraan sanottuna kaipaa tänne Arabianrantaan sinun kaltaisiasi perssilmäisiä kahjoja, sillä täällä on harvinaisen yhteisöllinen ja hyvä meininki. Ottaisit asioista paremmin selvää, niin tietäisit, että koko Arabianranta on rakennettu niin, että kovan rahan talot, kaupungin vuokratalot, hitas-talot yms. yms. ovat vieri vieressä iloisessa sekamelskassa. Samoin Viikissä.

Meidän talossamme asuu enimmäkseen lapsiperheitä, luovan työn tekijöitä, tavallisia työssäkäyviä ihmisiä jne. Samoin muissa Arabianrannan vuokrataloissa. Ja sen mitä olen ehtinyt näissä Arabian yhteisissä riennoissa käydä, ei naapurin puolen miljoonan euron kämppien asukkailla ole ollut mitään järjestelyä vastaan.

Älä muuta tänne. Täällä on liian mukava meininki kaltaisellesi pöllölle.

ajatteles sitä taulapää. Mun naapurina kaupungin asunnossa ( itä-hesassa vieläpä) on armeijan erittäis korkea-arvoinen työntekijä, joka jopa kirjoittanut kirjan jne.

Alkuperäinen kirjoittaja mari:
Minä satun asumaan sen Palmbergin uuden rantatalon naapurissa, uudessa kaupungin vuokratalossa. Älkää ihmeessä ostako asuntoa siitä tulevasta kohteesta. Emme suoraan sanottuna kaipaa tänne Arabianrantaan sinun kaltaisiasi perssilmäisiä kahjoja, sillä täällä on harvinaisen yhteisöllinen ja hyvä meininki. Ottaisit asioista paremmin selvää, niin tietäisit, että koko Arabianranta on rakennettu niin, että kovan rahan talot, kaupungin vuokratalot, hitas-talot yms. yms. ovat vieri vieressä iloisessa sekamelskassa. Samoin Viikissä.

Meidän talossamme asuu enimmäkseen lapsiperheitä, luovan työn tekijöitä, tavallisia työssäkäyviä ihmisiä jne. Samoin muissa Arabianrannan vuokrataloissa. Ja sen mitä olen ehtinyt näissä Arabian yhteisissä riennoissa käydä, ei naapurin puolen miljoonan euron kämppien asukkailla ole ollut mitään järjestelyä vastaan.

Sorry hani, me asutaan täällä jo..=)

No kyllä mun mielestä kaupungin vuokratalot pitäisi pitää erillään omistusasunnoista. Vähänkö korpeasi jos olisi ostanut arvokkaalta paikalta arvokkaan asunnon ja sitten viereen tulee sossupummien keskus. Siinä laskee omalta asunnolta arvo kuin lehmän häntä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mari:

Sorry hani, me asutaan täällä jo..=)

No hani, sittenhän sinä olet vielä pöllömpi kuin ajattelin. Etkö todellakaan ole tajunnut, että melkein joka kolmas kerrostalo Arabiassa on kaupungin vuokratalo? Ja jos olet, niin mitä itket?

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
ajatteles sitä taulapää. Mun naapurina kaupungin asunnossa ( itä-hesassa vieläpä) on armeijan erittäis korkea-arvoinen työntekijä, joka jopa kirjoittanut kirjan jne.

Ja meillä on naapureina mm. diplomi-insinööri, opettaja ja pappi. Pari eläkeläistä (vanhusta, ei parikymppisiä isohameisia eläkeläisiä ) ja lukuisia työssäkäyviä ihmisiä. Täällä kaupungin vuokratalossa, omistusasuntojen keskellä. Sossun tuella elävä rupusakki asuu sitten hieman kauempana.

Ennen asuimme alueella, jossa ei ole yhtään kaupungin vuokrataloa. Me olimme ainoat vuokralla asuvat koko talossa. Ja siellä oli rauhattomampaa kuin täällä...meteliä, kellarimurtoja, autovarkauksia. Täällä ei oo 5 v aikana tapahtunut mitään järisyttävää.

Alkuperäinen kirjoittaja mui:
No kyllä mun mielestä kaupungin vuokratalot pitäisi pitää erillään omistusasunnoista. Vähänkö korpeasi jos olisi ostanut arvokkaalta paikalta arvokkaan asunnon ja sitten viereen tulee sossupummien keskus. Siinä laskee omalta asunnolta arvo kuin lehmän häntä.

ei kannata sitten ostaa sitä asuntoa Helsingistä. Täällä käytännössä jokaisessa kaupunginosassa on kaupungin vuokra-asuntoja omistusasuntojen vieressä.

Kaupungin vuokra-asunnoissa asuvat ihmiset eivät sitäpaitsi ole pääsääntöisesti mitään rellestäviä jokapaikan sotkevia deekuja...

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja mui:

ei kannata sitten ostaa sitä asuntoa Helsingistä. Täällä käytännössä jokaisessa kaupunginosassa on kaupungin vuokra-asuntoja omistusasuntojen vieressä.

No en siellä onnekseni asukkaan, sinnehän se pahin rupusakki aina eksyy, Helsinkiin :)

Yhteistyössä