Omista syömisistä toisen luona.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mina

Vieras
Itselläni ei ole lapsia, mutta monesti teen niin että kavereille mennessä ostan kaupasta ns. omia eväitä ja sitten syön niitä heidän luonaan. Näin teen siis siinä tapauksessa, että menen esim. suoraan kaupungilta nälkäisenä ja _tiedän_, että he ovat jo syöneet.

No kaverit ovat alkaneet lisääntyä ja kysymys kuuluu, että eikö näin saa enää tehdä kun heillä on lapsia? Voinko ostaa itselleni vaikka pasteijan tai kengänpohjapizzan ja mennä sen sitten heille syömään, jos minulla ei ole lapsille sitä samaa?

Tuli vaan mieleen tuosta toisesta ketjusta...

No jos syöt sen huomaamattomasti ja salaa, niin syö pois vaan :) Meillä tosin lapset ei ole niin ruuan perään, mutta jos jätsiä söisit yksinään, alkais varmaan kinuaminen.

Minusta olisi hassua, jos joku tulisi meille omien eväiden kanssa, mutta jos tulisi, niin menköön keittiöön ne syömään ja kahviteltaisiin herkkujen kanssa sen jälkeen. Ei mulla olisi asiaan mitään moitittavaa.

No meille voisit tulla ainakin ihan vapaasti ja syödä normaalisti pöydän ääressä tai piilotellen. Kyllä meidän lapset ainakin tietää että se että joku toinen saa jotain ei tarkota että itekin pitäis.

Alkuperäinen kirjoittaja Niin:
No meille voisit tulla ainakin ihan vapaasti ja syödä normaalisti pöydän ääressä tai piilotellen. Kyllä meidän lapset ainakin tietää että se että joku toinen saa jotain ei tarkota että itekin pitäis.

Siis piti kirjottaa että ihan normaalisti pöydän ääressä EIKÄ piilotellen. Mutta saa tietty syödä vaikka vessassa lukon takana pimeässä jos haluaa, sitä vois jo mukelotkin tosin ihmetellä...

Kyllä voit jatkossakin syödä omat eväät rauhassa.
Joko kerrot lapsille et ne on sun eväät tai sit oot se kiva tyyppi ( ainakin lasten mielestä ) joka antaa niiden aina maistaa jotain hyvää ja epäterveellistä :p :D

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
mä kyllä tarjoisin voikkarit tai ruoankin jos kylän tulisit nälkäsenä...

Mä käyn joidenkin ihmisten luona kylässä niin usein, että niille tulis kalliiks ruokkia mua jatkuvasti :P Ja kun kaverit asuu keskustassa, niin shoppailun jälkeen on helppo siellä aina poiketa ja nälkähän se yleensä shoppaillessa tulee. On vaan mukavampi syödä niitä omia eväitäkin pöydän ääressä, kuin kaupungilla penkillä istuen.

Tottakai jos vien jotain "herkkuja", munkkeja tai muuta niin niitä sit vien kaikille.. Ja jotenkin tuntuu, että monikaan mun kaveri ei eineksiä edes halua lapsilleen syöttää kun kaiken pitää olla luomua yms.

Meillä on lapset ainakin tottuneet, että miehen kaverit tulee omien eväiden kanssa tähän. Mutta herkkujen kohdalla huomaan, että lapsia harmittaa ja useinkaan nämä miehet ei edes tajua tarjota. Siis joku pitsa tai pasteija tai voikkari ei haittaa lapsia, mutta jos on sipsejä ja karkkia niin sitten muksuja nyppii. Ja minua nyppii, kun tulee lapsiperheeseen sellaisten kanssa.