Omatkin puukottavat jo virheiden Hautalaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eroa noita-akka!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onhan tuo nykyisten poliitikkojen selkäranka aika pahvia. Se että jos lapsiin kohdistuvan hyväksikäytön työryhmän jäsen kärähtää pedofilista, niin "en mä nyt erota ajatellut". Tai harmaan talouden torjunnan työryhmän jäsen kärähtää pimeästä työvoimasta, niin "en mä nyt erota ajatellut".

Vallan mukana kulkee vastuu. Jos mokaat, niin homma oli tässä. Se on, tai sen ainakin PITÄISI olla, politiikan henki. Anteeksipyyntö on höpöhöpöä. Tai tietenkin pitää pyytää anteeksi, mutta sen lisäksi erota itse. Nykyisin poliitikotkin pitää jonkun toisen erottaa, vaikka ennen he totesivat, että "luottamus on mennyt" ja erosivat ihan itse. Voi tätä nykymaailmaa. Rahako ne pitää näissä niin takiaisena kiinni?

[QUOTE="vieras";28200919]Ihan ohimennen on remontti tapahtunut 2008. Kuinkahan paljon on sen jälkeen ja sitä ennen tuo rotta käyttänyt pimeää työvoimaa.[/QUOTE]

Ja tämä on ollut tiedossa jo ainakin vuonna 2010. Ja johtuiskohan jostain Himas-kohusta, että joku muu juttu piti saada nyt pinnalle...?

[QUOTE="vieras";28200946]Katainen pitää varmasti tahallaan tätä juttua, jotta Himanen unohdettaisiin. Kuun lopussa hänen pitäisi antaa selvityksensä, niin olis hyvä, jos tästä kohistaisiin sen yli...[/QUOTE]

Joo, eihän Katainen voi vaatia Hautalan eroa, koska K olisi itse seuraavana jonossa.

HYvä Hyvä. Ei sellainen sovi kehitysmisnisteriksia jajoka itse teettää työt pmeänä. Tuskin oli tietämättömyydestä kyse. NEtistä läytyy kyllä ihan tieto paljonko itää maksa työnantajamaksuja jos annat 300e palkkaa. Helppoa!

- Kotitalouden teettämästä työstä pitää toimittaa ennakonpidätys, antaa vuosi-ilmoitus, ja mahdollisesti maksaa sivukuluja. Verohallinnolle näistä maksetaan työnantajan sosiaaliturvamaksu. Eläke- ja työttömyysvakuutusmaksu menevät vakuutusyhtiöille.

Palkkion maksajalla on ennakonpidätyksessä ja sosiaaliturvamaksussa 1500 euron vuosiraja.

Jos palkka on tämän verran tai vähemmän, siitä ei tarvitse toimittaa ennakonpidätystä eikä maksaa sosiaaliturvamaksua.

Lisäksi palkkion maksajan täytyy tehdä Verohallinnolle vuosi-ilmoitus palkan maksusta. Raja on 200 euroa, jota pienemmistä summista ilmoitusta ei tarvitse tehdä.

Hautalan maksamat palkkiot ovat alle 1500 euroa, mutta yli 200 euroa, joten vuosi-ilmoitus on ainoa kaavake, joka niistä pitäisi täyttää.

Hautala puhuu läpiä päähänsä joka lauseessa mikä liittyy tuohon remonttiin, valehtelee jo niin paljon että senkin takia pitäisi erota. 2007 pisti Leena Luhtasen eroamaan tuhannen euron takia ministerin pallilta. Uskomatonta mihin on suomen poliittinen järjestelmäi mennyt, niin korruptoitunut että ei varmasti mistään löydy yhtä pahasti korruptiossa uivia ministereitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Näin sanoo Verohallinto;28201047:
- Kotitalouden teettämästä työstä pitää toimittaa ennakonpidätys, antaa vuosi-ilmoitus, ja mahdollisesti maksaa sivukuluja. Verohallinnolle näistä maksetaan työnantajan sosiaaliturvamaksu. Eläke- ja työttömyysvakuutusmaksu menevät vakuutusyhtiöille.

Palkkion maksajalla on ennakonpidätyksessä ja sosiaaliturvamaksussa 1500 euron vuosiraja.

Jos palkka on tämän verran tai vähemmän, siitä ei tarvitse toimittaa ennakonpidätystä eikä maksaa sosiaaliturvamaksua.

Lisäksi palkkion maksajan täytyy tehdä Verohallinnolle vuosi-ilmoitus palkan maksusta. Raja on 200 euroa, jota pienemmistä summista ilmoitusta ei tarvitse tehdä.

Hautalan maksamat palkkiot ovat alle 1500 euroa, mutta yli 200 euroa, joten vuosi-ilmoitus on ainoa kaavake, joka niistä pitäisi täyttää.
Eli kuka vaan vois tilata siivoojan siivoamaan kotiansa kunhan kertataksa ei ylitä 200€. Ei sitten ollenkaan suosi pimeää työvoimaa tuokaan. :)

[QUOTE="vieras";28200910]kokoomuksen katainen ei näe mitään väärää koko hommassa. Kanerva lensi kuin leppäkeihäs ulkoministerin pallilta parin tekstiviestin takia.[/QUOTE]

Katainen ei voi nähdä asiassa mitään kun kokoomus tarvitsee vihreitä jeesailemaan hallituksessa. Seuraava kommentti asiaan Kataiselta on se että tämä on vihreiden tai työryhmän oma asia, he tehkööt omat päätöksensä ja toimikoot sen mukaan ;)

Yhteistyössä