Omatekoisia joululahjoja!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kun lapset oli pienempiä, askartelimme mummoille, kummeille ym. seinäkalenterit. Kuukauden yläosassa kuukauteen sopiva piirros, askartelu tms. ja alaosassa A4-kokoa oleva kalenteriosa. Eli aika iso tuo kalenteri kooltaan. Noihin sai hyvin käytettyä kaikki kertyneet lasten piirustukset ja mummot ja kummit tykkäsivät.

Ei mitään "söpöjä" lasten jalan/kädenjälkiä painettuna johonkin lahjaks, kiitos! Ylipäätään ei kannata antaa lahjaks mitään krääsää/tavaraa mitä ei voi oikeasti käyttää tai ei kehtaa käyttää...

Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Ei mitään "söpöjä" lasten jalan/kädenjälkiä painettuna johonkin lahjaks, kiitos! Ylipäätään ei kannata antaa lahjaks mitään krääsää/tavaraa mitä ei voi oikeasti käyttää tai ei kehtaa käyttää...

Isovanhemmat voi olla tuosta jalanjälki-asiasta vähän eri mieltä ;)

Se "langat pesukoneeseen" -menetelmä on nimeltään vapaalankahuovutus, sillä kun googlettaa, niin löytyy ohjeita :)

Alkuperäinen kirjoittaja hamu05:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Ylen aamussa oli kivan näköinen kynttilälyhty. Kun vaan osaisi/viitsisi näpertää. :xmas:

Linkkiä?

Löytyiskö sen ohje ylen sivuilta? katselin vaan ohimennen sen tekoa lintuhäkkiä siivotessani.

En löytäny...

Oliko se tämä?

http://yle.fi/aamutv/article.php?id=1046

Ite oon leiponu kavereille piparitaloja ja-rekiä sekä kuivakakkuja ja tehny herkkukoreja.
Pojan kans ollaan tehty tyynyliinoja,joihin poitsun kädenjälkiä painettu,Hamahelmistä avaimenperiä,leppäkerttu-magneetteja,joulukoristeita tekivät viime jouluna,eli puukiekolle liimas pumpulia lumeksi ja siihen kävyistä tonttuja huopalakkeineen.

sain siskoltani posliinivärejä, jotka voi polttaa kotiuunissa. niitä meinasin tänä vuonna hyödyntää lasten kummien lahjoissa... saavat lapset itse maalata jonkin mukin, kukkamaljakon tjn. kun nyt pääsis sinooperiin tässä joku päivä =)

Huopatossut:

http://www.ullaneule.net/joulu05/ohjeet_huopatossut.htm

Ohjeet on siitä Huopanen-langasta joka huovutetaan pyykkikoneessa. Huom, nukkaa saattaa jäädä koneeseen vielä seuraavallekin satsille, kokemusta on...

Olen jo aloittanut, osan saanutkin valmiiksi:

Kahvipusseista ostoskasseja (vain sangat puuttuvat)
Kaulaliina (kutoen)
Laventeli-tuoksupusseja (laventelit kerätty, pussit tekemättä)
Puolukkamehua
Kirsikkahilloa
Joulukakkuja (kuivakakkuja) naapureille perinteisesti

Kortit ostan valmiina, emmekä harrasta joulukortteina lasten kuvia (minusta ne ovat kaameita sanalla sanoen). Kohta nekin kannattaa kirjoittaa, ettei tule kaamea kiire juuri ennenkuin on viimeinen postituspäivä!

Tsekkaanpa vielä ne huopas-ohjeet, josko tekisi jotain itse huovutettua juttua vielä.

Mä kudoin tumppuja iloisilla värillä.

Sit leivotaan torttuja eri täytteillä (mustikka, vadelma yms), nättiin koriin joulupaperin päälle ja punaista nauhaa korin ympärille. Kovin helppoa ja jouluista :)

Ite teen isälle tyynyliinan, ostan valkosen tyynyliinan ja teen siihen kaikkee kivaa. Äitille taas ostan valkoisen t-paidan ja ompelen siihen jostain muusta kankaasta tekstin: Äiti

Yhteistyössä