Omatalon paketti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äeppä-73
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äeppä-73

Vieras
Onko kenelläkään? Ollaan ihastuttu tuohon omatalon suosikeissa olevaan,
puolitoistakerroksiseen 151 m2 taloon, jossa 6 h + k.
oj151S-6.
Hintakaan ei mielestäni ole paha..en vaan näin vihreänä sitten tiedä
riittäisikö meidän budjetti noin 150 000 tuohon, kun ei olla oltu viel
yhteydes myyjään, että mitä siitä puuttuu tontin, liittymien yms..lisäksi.
Onkohan kukaan mahtanu samaista rakentaa???
Miten muuten on Omatalojen toimitukset sujuneet??
Meillä kyllä löytyis lähisuvusta timpureita ja muuraria jne, mutta
silti hirvittää.!!!

Yhdet puolitutut on rakentaneet Omatalon, timpuri oli hommissa ja jonkin verran tekivät itsekin. Rahaa meni n. 4x paketin hinta. (Talo 1-kerroksinen n. 140-neliöinen, rahaa meni n. 175 000) Saattoi kuulua jo autotallikin tuohon, luulisin niin.
Omatalon edustaja näytti mulle yhden talon hinnan avaimet käteen ja 32e:n tuntihinnalla. Nelinkertainen oli sekin hinta. Siinä ei ollut autotallia/-katosta, mutta kuulemma piha lipputankoineen...

Ei varmaan hirveästi apua ollut tästä, kun en osaa sanoa, minkä verran nuo tutut rakensivat itse. Maalla kuitenkin asuvat, missä rakennusmiesten palkat ei ole hirveän suuria.

Jos luet mun muita kirjotuksia niin siellä aika paljon tietoo paljon meillä meni ja miten kävi jne jne..

Meillä omatalo, 119 neliöö ja 80neliön talli............ Myyjä lupas avaimet käteen paketin 120 t e pyöreesti.
Mutta yli meni että paukahti. Me sanoimme timpurit irti väliseinä vaiheessa ja loput teimme itse, silti talon hinnaksi tuli 140t e ja talli on tekemättä. Että en halua edes aatella loppu hintaa jos oltas teetetty kokonaan...

Pihahommat seisoo kun ei ole varaa... rahat on loppu mutta lisä lainaa ei oteta, eikä saatas. Oli jo viimeksi kiven takana että saadaan lisälainaa että saatas talo valmiiksi.

Itse finndomon palvelu pelasi ja talo paketti tuli juuri niin kuin sovittiin.

Me rakennettiin omatalon suosikkitalo ei sama malli mut paketin hinta oli n.43000euroa, josta talonmyyjåä laski hinta-arvion 128500euroa. Loppujen lopuksi 6500euroa otettiin lisää lainaa, joten talon(169neliötä)ja autotallin(50neliötä)hinnaksi tuli n.135000euroa. Omaa työtä oli todella paljon, LVI-töitä ja sähkötöitä myöten. Yksi ulkopuolinen timpuri oli mukana.
Toimitukset sujui hyvin ja jos jotain puuttui ei tarvinnut kuin soittaa talonmyyjälle niin kohta oli k-raudan auto pihassa.

Ei missään nimessä riitä 150 000 euroa tuohon.

Jos timpurin joudut palkkaamaan ja vaikka tekisit itse kohtuullisen paljon, niin et pysty rakentamaan taloa kaikkine kustannuksineen alle 1200 euroa / neliö. Tuohon pitää vielä laskea tontti ja mahdollinen autotalli päälle.

Eli pelkkä tuo talo tulee maksamaan n. 180 000, oikein säästämällä ja materiaaleissa nuukailemalla ehkä 150 000. Tähän vielä lisäksi tontti, liittymät, talli, pihatyöt yms. Eli rahaa pitää olla varattuna 200 000.

Me rakennettiin Puutalo 2 vuotta sitten. 140 neliötä yhdessä kerroksessa. Hyvät varusteet ja materiaalit, sekä autotalli ja katos. Rahaa meni yhteensä 205 000 euroa. Tuosta tontin osuus on 17 000 euroa.

Ihan rehellisesti sanottuna... tuo 150 000 on nykyään aika vähän omakotitalon rakennusbudjetiksi.

Lisäksi vielä. Pienellä paikkakunnalla rakentaminen on yleensä huomattavasti halvempaa kuin kaupungeissa ja kasvukeskukseissa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.07.2006 klo 14:11 Yks vaan kirjoitti:
Ei missään nimessä riitä 150 000 euroa tuohon.

Jos timpurin joudut palkkaamaan ja vaikka tekisit itse kohtuullisen paljon, niin et pysty rakentamaan taloa kaikkine kustannuksineen alle 1200 euroa / neliö. Tuohon pitää vielä laskea tontti ja mahdollinen autotalli päälle.

Eli pelkkä tuo talo tulee maksamaan n. 180 000, oikein säästämällä ja materiaaleissa nuukailemalla ehkä 150 000. Tähän vielä lisäksi tontti, liittymät, talli, pihatyöt yms. Eli rahaa pitää olla varattuna 200 000.

Me rakennettiin Puutalo 2 vuotta sitten. 140 neliötä yhdessä kerroksessa. Hyvät varusteet ja materiaalit, sekä autotalli ja katos. Rahaa meni yhteensä 205 000 euroa. Tuosta tontin osuus on 17 000 euroa.

Ihan rehellisesti sanottuna... tuo 150 000 on nykyään aika vähän omakotitalon rakennusbudjetiksi.

Lisäksi vielä. Pienellä paikkakunnalla rakentaminen on yleensä huomattavasti halvempaa kuin kaupungeissa ja kasvukeskukseissa.

Isäni ja veljeni on timpureita, miehen siskon siskon mies on muurari,
sähkäreitäkin on, miehellä putkihommat hallussa, kait sitä joutuisi
silti jonkun johonkin hommaan palkkaamaan.tiedä sitten.
Pienellä paikkakunnalla ollaan, 5000 m2 tontin saa täältä puineen
reilusti alle 10 000 e...kunnan 2000m2 tontit on 3000e luokkaa...
kaikkien laskujen perusteella pitäs saada se 150 000 siihen talonrakennukseen riittämään, pihaa ja autotallia ei siihen ole laskettu.
Voihan sitä aina joku mennä pahasti mönkään ja tuleekin sitten
laskettua kalliimmaksi tai sitten ei..???

Yhteistyössä