Omat lelut kylään mukaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja olenkos outo?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

olenkos outo?

Vieras
Käytiin eilen kaverini kanssa keskustelua aiheesta. Mulla on 1½v poika, kaverilla reilu 2v. Me otetaan aina muutama oma lelu kylään mukaan riippumatta siitä, onko kyläilykohteessa lapsia joilla on omat lelut tai ei. Kaverini sanoi, että on kivaa käydä kylissä joissa on lapsia ja lelut, kun kylässä jossa leluja ei ole, se on sitten pelkkää vahtimista ja viihdyttämistä.
Kysyin, ettekö voi ottaa omia leluja mukaan? Kaverini oli tästä sitä mieltä, että on jotenkin noloa kantaa omaa tavaraa, kun on tultu vieraita tapaamaan.
Mun mielestä taas on nolompaa etsiä lasta ties mistä ihmisten kaapeista, kun siellä se taatusti on heti kun silmä vähän välttää, jollei ole muuta tekemistä. Ja ainakaan meillä taapero viis veisaa kahta minuuttia pidempään niistä vieraista.. :)
Mitenkäs teillä muilla?

Jos lapsen viihtymisen kanssa on haastetta ilman omia leluja, on minun mielestäni vain huomaavaista ottaa kyläilijänä itse vastuu lapsen viihtymisestä ja ottaa muutama oma lelu mukaan. Hyvä tapa eikä taatusti loukkaa ketään!

leluttomaan kyläpaikkaan olen aina ottanut omia leluja mukaan. sen sijaan lapsiperheissä kyläillessä en ole nähnyt tarvetta tehdä niin. onhan ne muiden lelut ikään kuin uusia ja viihdyttävät mukuloitani paljon paremmin kuin omat "vanhat".

Meillä kulkee pieni repullinen leluja niihin kyläpaikkoihin, joissa ei ole lapsia (=leluja) muuten leikitään ja viihdytään hyvin kyläpaikan leluilla.

Aihetta sivuten, otatteko oman potan vierailuille mukaan? Ystäväni kantaa omaa pottaa mukaan myös kyläpaikkoihin, joissa on pieniä lapsia ja siis potta. Hänestä on epähygieenistä ja vaivalloista. Me on kyllä lainattu pottaa vierailulla, ollaanko outoja :)

Kyllä me aina otamma pojalle omia leluja mukaan kyläpaikkaan myös sellaiseen paikkaan jossa on lapsia. Toki poika leikkii kyläpaikan leluilla, mutta jos vieraat lelut alkaa koko ajan mennä suuhun, niin annan pojalle omia leluja.

Sit jos poika alkaa hermostua tms. niin omat autot ja kirjat ovat aika takuuvarmasti sellaisia, että niiden kanssa taas viihdytään. Kotona ne omat lelut kyllä sitten välillä kyllästyttää ja kunnolla.

Pottaa en kyllä aikonut mukana roudata =).

Me otetaan aina vuosikkaallemme omia leluja mukaan, oli kyläpaikassa lapsia tai ei. Jos siellä kylässä sitten onkin muuten kivaa tai omia leluja, joita varsinkin tarjotaan lapsellemme, se on mukava yllätys, mutta en ymmärrä vanhempia, jotka automaattisesti olettavat, että heidän lapsilleen on vieraassa paikassa viihdykkeitä.

Silloin kun olin lapseton, ihmettelin kun luokseni tultiin vauvojen/taaperoiden kanssa kylään ja oletettiin, että multa löytyy ainakin kattilankansia, muovipulloja, kauhoja ym., jotka noin vain olin valmis antamaan lasten heiteltäväksi ja nuoltavaksi. En ymmärtänyt sitä silloin enkä ymmärrä vieläkään.

Ja kylissä, joissa on lapsia, saattaa olla hyvin eri-ikäisiä lapsia kuin omat ja vaikka olisikin samanikäisiä, en halua, että tulee mitään erimielisyyksiä siitä, millä lelulla lapseni leikkii versus isäntäperheen lapsi. Lapset kun ovat tietyssä iässä kovin omistushaluisia ja viimeiseksi haluaisin aiheuttaa mielipahaa tai ylimääräistä kärhämää kylässä.

Itselläni on kanssa kokemusta siitä, että lapsiperheessä lapsi saattaa olla vauvaa kohtaan erittäin mustasukkainen ja leluja ei MISSÄÄN TAPAUKSESSA saa antaa lainaksi vauvalle. Parempi siis ottaa aina leluja vauvalle mukaan, niin ei tarvitse koko kyläilyreissua käyttää siihen, että isomman lapsen kanssa käydään vääntöä lelukiista-asiassa. Joka tapauksessahan mukana on vaipat, peppurasvat jne, joten kyllä sinne kassiin mahtuu muutama lelukin.

Yhteistyössä