omat harrastukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kotiäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kotiäiti

Vieras
Kuinka paljon teillä äideillä ja miehillänne on omaa aikaa ja omia harrastuksia viikossa? Itse käyn kerran viikossa jumpassa ja silloin tällöin shoppailemassa. Mieheni puolestaan tykkäisi näprätä tietokoneella tai katsella leffoja. Välillä vaan tuntuu, että on vaikea sovittaa molemmille vapaa-aikaa, perheen yhteistä aikaa sekä aikaa parisuhteelle. Mieheni tekee monesti myös pitkää työpäivää.

Meillä iskä on talviaikaan työssään kiinni 24 h joten kaikki huusholli ja lapsen hoito jää minulle.
Kerran viikossa käyn jumpalla ja shoppailemassa silloin mummit hoitavat vaavia.Meidän mummut ovat innokkaita ottamaan hoitoon.
Yhteistä aikaa iskän kanssa on todella vaikea järjestää mutta jonkun on se leipä pöytään tuotava.Kun iskällä on vapaata niin se aika käytetään pojan kanssa oleiluun ja hoitoon.
Itse pyrin käymään tuulettumassa kerran kuussa kavereiden kanssa.
Kovasti kesää ootellaan niin saadaan viettää kunnon perhe elämää...Näin meitillä

sama täällä! Itsekin harrastan jumppaa, mutta vain kerran viikossa.Muita harrastuksia ei ole eikä oikein muita menojakaan. Silloin tällöin saatan pyöriä kaupoilla. Miehelläni ei ole oikeastaan mitään säännöllisiä harrastuksia. Kyllä sitä joskus kaipaisi enemmänkin omaa aikaa sekä myös yhteistä aikaa miehen kanssa.

Eipä vielä ole tullut kauheasti harrastuksia aloitettua (tenava vajaa 3kk)...vähintään kerran kuukaudessa on kokous, joissa olen nyt käynyt ja kuntosalin/jumpan aloittamista mietin eilen vakavasti...sekin pitäisi vain saada niin toimimaan, että ei tarvitsisi turhaan maksaa kalliita maksuja jos ei pääse säännöllisesti käymään.
Mies tekee pitkää päivää +lauantaita töitä joten yhteistäkään aikaa ei meinaa järkevästi löytyä...
Shoppailua ja leipomista on vauvan kanssa harrastettu yhdessä :)

Näin kun asiaa katsoo, niin eihän minulla ole mitään ""omaa"" aikaa! No, ei ainakaan vielä ahdista...ja jos vaikka sen jumpan aloittaisi kun saa nuo hoitojärjestelyt kuntoon...

Olosuhteiden pakosta harrastukseni rajoittuu puolen tunnin lukemiseen joka ilta.Kerta kuussa lähden tuulettumaan kavereiden kanssa. Tietysti vaavin kanssa tulee harrastettua kaikenlaista, kävelyä, shoppailua yms.

Minä pääsen onneksi 3-4X vkossa ratsastaan kun mummo kattoo poikaa. On helppo kun laitan pojan ulos nukkuun ja mummu ""hoitaa"" nukkuvaa poikaa sen pari tuntii kun olen ratsastamassa. Poika heräilee suunnilleen samaan aikaan kun minä tulen. Tästä olen kyllä tosi kiitollinen. Myös pari kertaa viikossa käyn shoppailemassa kun mies kattoo poikaa. Mää en ole vauvaa paljon kauppoihin raahannut. Niin paljon helpompaa ilman...

Yhteistyössä