Oman paikkakuntasi "kylähullu"?

• Viestiketjun aloittaja alterego
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kokkolassa:
oli se joku esa.. sähköjänis?
hauska puliveivari, en oikee muista mitä kaikkee teki mut eikö mahtanu kiivetä kirjaston katolle juopottelemaan ja käski jostain laitakaupungilta pikkupoikien soittaa hälle ambulanssi, teeskenteli että on saanu jonku kohtauksen että sai ilmasen kyydin kaupunkiin..
sähköjänis on raitistunu =) ollu monta vuotta juomatta.

mutta onhan täällä neiti-Erkki ja sit se nainen ventuksen tien varressa. ja onks banaanimiestä näkyny? osti kaupasta aina kärryn täyteen banaaneja.

Kukka83
Enaa en asu paikkakunnalla, mutta entisessa kotikaupungissa oli ns. risteysmies, joka vaan seisoi eri risteyksiisa. Kuulemmamuistaa eri ihmisten rekisterikilvet ja mankalaisella autolla ne ajaa.
Toinen on/oli sellanen lyhyt mies, jota sanottiin maili-mittariksi, koska se kaveli vaan kaupungissa paikasta toiseen. Joskus tuntu, et saatto seurat5akin...

kokkolassa
Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:
Alkuperäinen kirjoittaja kokkolassa:
oli se joku esa.. sähköjänis?
hauska puliveivari, en oikee muista mitä kaikkee teki mut eikö mahtanu kiivetä kirjaston katolle juopottelemaan ja käski jostain laitakaupungilta pikkupoikien soittaa hälle ambulanssi, teeskenteli että on saanu jonku kohtauksen että sai ilmasen kyydin kaupunkiin..
sähköjänis on raitistunu =) ollu monta vuotta juomatta.

mutta onhan täällä neiti-Erkki ja sit se nainen ventuksen tien varressa. ja onks banaanimiestä näkyny? osti kaupasta aina kärryn täyteen banaaneja.
onko esa raitistunu?? ihanaa :D
mikäs tää neiti-erkki on? millanen tyyppi?
onko tää nainen sellanen "vähä" hutsun näkönen, kaamet meikit yms?

Eräs joka on autoonsa teipannut JEESUS TULEE ja jotain raamatunkohtaa, saarnaa ja julistaa joka nurkalla, on kirjoittanut jonkun kirjankin miten voi itsensä vielä pelastaa ja jakaa sita kirjasta myös joka paikassa.
Ei hyväksy kirkon oppeja, vaan julistaa jotain oikeampaa mielestään. Aika ahdasmielinen tapaus tuntuu olevan.

Jonskussww.
Alkuperäinen kirjoittaja mimomamo:
Meillä on aineki Rytmi Rane. Se onpi sellainen alkoholisoitunut ukko joka istuu linkkupysäkeillä ja heiluttelee käsiä AIVAN KUN OLISI JAMMAILEMASSA TANSSILATTIALLA TÄYSII!!! Huutelee välillä jotai. Tekee sitä pääsääntöisesti silloin ku huomaa että sitä katotaan. Kaveri kertoili että sen nappikuulokkeisiin ei edes tule musaa ku ei oo piuhoja. Mutta mun mies kerran ohimennen heitti sen kanssa jotai läppää ja Rane kuuntelutti nappikuulokkeella musaa. Ja kyllä sieltä jotai oli tullu...
Juttua oon kuullu että oli aikanaan joku fiksu tiedemies (KAI), mutta sekos. tiedä häntä...
Joo se on ollu Kapelli mestari ja sit juonnu kaljaa ja seonnu :D Ja sil on jäänny liikkeet päälle. Tulee vällillä Kolmosella Ja huutaa Jotai ihan hulluja. Kerran ku en tienny et se on joku Rane ni alko puhuu mulle jtn. Ambulansseista kun ne maksaa nii hitosti, vittuako niille soitteleepi. xD

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja piizie:
Ja sit Jyväskylässähän oli joitakin vuosia sitten vielä se "tennis-tuomari". Istui siis aina Jyväskeskuksen edessä ja pää heilui puolelta toiselle luultavastikin jonkin sairauden seurauksena. Usein oli myös aika kännissä. Pelottava setä oli hänkin. Ei vaan ole enää aikoihin näkynyt, että olisiko kuolema korjannut?
mä muistan ton kans
On kuulemma vielä elossa ja asustelee Jyväskylässä jossain hoitokodissa..

En tiedä nimeä, mutta sanotaan nyt vaikka "vihamummo" :D

Pariin otteeseen törmännyt kun paahtaa rollaattorin kanssa menemään. Kun menin ensimmäisen kerran ohi mummo huutaa "minä vihaan lapsia! minä vihaan pieniä poikia!"
Käännyin katsomaan ja seuraavaksi mummon ohitti kaksi nuorta ulkomaalaista jolloin mummo huusi "en tykkää maahanmuuttajista, minä vihaan" :LOL:

Kesällä sitten ison vatsan ja pojan kanssa olin jäätelökiskalla kun takaa kuuluu yhtäkkiä "minä vihaan raskaana olevia naisia! minä vihaan lastenrattaita! minä vihaan auringonvaloa...!" :LOL:

ccc
Täällä niitä riittää montakin. eräs juttelee välillä äidin äänellä ja sitten isän, taisivat vanhemmat tapella paljon kun pojan pitää sitä jatkaa yksinään. toi kun on kaupassa huomaa ketä on paikallinen ja ketä ei. paikalliset ei välitä kun tietää mutta vierailijat kyttää.

ihna
Kokkolasta: ventuksentien nainen eli Punainen täti. Aina jotain punaista päällä :) Ihan harmiton, suht yksinkertainen tapaus. Käy prismassa tieten monta kertaa päivässä ja ostaa aina jotain pientä.. Useimmiten ei riitä rahat, ja sit venklaa siinä kassalla.

Mun kotokunnassa oli Elvis, suht nuori mies, joka ajoi aina polkupyörällä LUJAA ja lauloi Elviksen biisejä :) Suht harmiton tieten hänkin.. Kerran säikähdin ihan hirveesti, kun istuin matkahuollon ulkopuolella bussia odottamassa, käännyin katsomaan taakseni ja sielä Elvis nuoli ikkunaa just mun pään takana :p :)

Samalta paikkakunnalta löytyy tuohikontti-Risto, joka on ollu ihan pätevä ison perheen isä, en tiiä sitten mitä lie hälle tapahtunut.. Kauheesti puhuu politiikkaa ja on aina pyrkimässä kaikenmaailman parlamentteihin.. Kunnanvaltuustosta EU:in :) Välillä roudaa isoa jäteastiaa mukanaan kylälle, tai istuu kunnantalon katolla sen tuohikonttinsa kanssa.

raasku
Täältä löytyy wannabe-Frederik. Luulee olevansa kovakin naistenmies. Kävellen kulkee pitkin raittia ja hymyilee semmosta limasta hymyä. On niin komea nääs, että naisilla heikottaa... Samanlainen letti ku Reetulla ja joku farkku-/nahkatakki ja pillifarkut ollu iät ajat.

Joitaki ihme tyyppejä
On meiänki pikkukunnassa ( kotipaikkakunta ) nähty kaikenlaista, ykski mieshenkilö hiemän pöpi päästään veti kerran jos toisenki kylillä kettinkiä perässään ja jokku pojat meni kysymään että miksi vejät sitä kettinkiä perässä niin oli mies sanonu että koitappa työntää.. :) sama henkilö seisoo ( seiso ) ristauksessa ja nosteli kaikille kättä, tai meni paikalliseen s-markettiin ja tervehti sielä ihmisiä. Enää en ole kyllä sitä nähny sieläpäin käyessä. Ja on kyllä paljon muitaki..kumipolvi ( juokale jolla polvet notkuu kävellessä ), semmonen toinen ukkeli joka huuteli nuorille tytöille ( minun lapsuudessa/ nuoruudessa ) että mitä sipriina yms. Sieltä löytyy kyllä vaikka minkälaista "hiihtäjää", aika moni näistä alkoriippuvaisia.

firequeen
en jaksanut lukea koko ketjua läpi, mutta täällä mikkelissä kulkee talvisinkin t-paidassa/hihattomassa joku mies... kun ensi kerran näin talvipakkasella, jäi kyllä suu auki ! ja sitten joku luihun näköinen nuorehko partasuu, joka seuraa naisia keskustassa ja yrittää iskeä... kerran seurasi minua ainakin tunnin keskustassa ja sitten tuli kysymään, tiedänkö näyttäväni liz mineliltä... no kiitos. kas kun ei barbara streisand... ja sitten kysyi onko kiire "ai on ? muuten vaan kiersit puoli kaupunkia läpi?"

firequeen
Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
En tiedä nimeä, mutta sanotaan nyt vaikka "vihamummo" :D

Pariin otteeseen törmännyt kun paahtaa rollaattorin kanssa menemään. Kun menin ensimmäisen kerran ohi mummo huutaa "minä vihaan lapsia! minä vihaan pieniä poikia!"
Käännyin katsomaan ja seuraavaksi mummon ohitti kaksi nuorta ulkomaalaista jolloin mummo huusi "en tykkää maahanmuuttajista, minä vihaan" :LOL:

Kesällä sitten ison vatsan ja pojan kanssa olin jäätelökiskalla kun takaa kuuluu yhtäkkiä "minä vihaan raskaana olevia naisia! minä vihaan lastenrattaita! minä vihaan auringonvaloa...!" :LOL:
:LOL:

Mun vanha ketju.. :D :heart:
Mä oon jo vaihtanu kylää, mutta en ole havainnut hulluja... vielä.
Tyttö tosin kertoo, että tuolla ulkona liikkuu joku pappa, joka tappaa lapsia. :eek:
Mutta jotenkin taitaa olla vilkkaalla mielikuvituksella ja "isoilla pojilla" osuutta tähän tarinaan. :)

kotkalainen
Raili niminen naishenkilö, kulkee yksin synkännäköisenä ja yhtäkkiä pysähtyy ja huutaa törkeitä aina jollekin ihmiselle. Mulle on pari kertaa huutanut, kerran huusi mulle "Huoran penikka" ja toisella kertaa (kun olin raskaana) se huusi "Äpärän tekijä!"...

hämmästytti
Joulun alla hyppäsin Helsingistä yöbussiin, pikavuoro Ouluun, ite jäin Kuopiossa poikkeen. Menin bussiin ja siellä istuskeli joku nainen, jonka kanssa istuin samalle riville. Ihmettelin jo aluks, että onpa kumma, jotain se itekseen mutis. Sillä oli ruskee lyhyt tukka, naama täynnä meikkiä, tuulipuvunhousut ja punanen neule päällä. Jotain se sitten rupes huutelemaan kuskille että "täällä on liian kylmä öh öh". Viiden minuutin päästä uudestaan. Ja kohta vielä kolmannen kerran. Tuijotteli tosi ahistavasti ja oli ihan kumma, selitti jotain omiaan. Yhessä vaiheessa sitten tajusin, että ei hitto tämä nainenhan onkin mies! Eväänä sillä oli mm. 2 tonkkaa mehukattia. Matkan loppuvaiheessa se rupes huutelemaan "Bussissa matkustelu on hauskaa! Bussissa matkustelu on hauskaa! Niin harrasta ja ihanaa. Harrasta ja ihanaa! Näin joulun aikaan! Bussissa matkustelu on niin hauskaa!" Onneks pääsin bussista pois. Ei vaikuttanu oikein älyllä siunatulta.. Kellään havaintoja?

Yhteistyössä