Oman paikkakuntasi "kylähullu"?

  • Viestiketjun aloittaja alterego
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Meilläpäin -ei tosin ole yhtää hullu- asustaa varsin kuumaverinen mieshenkilö, joka painaa kesät talvet shortseissa, tai käytännössä siis boksereissa ja kengissä. Kaulassa saattaa riippua tekokukkalei, muuta ei yllään todellakaan ole.

Talvipakkasilla hurja näky.
Meilläpäin on kanssa yksi mies joka kulkee t-paidassa ilman takkia talvipakkasilla.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja TiinuLiinu:
Korjatkaa tai tähdentäkää joku jos asian paremmin tietää/tuntee, mutta: Ei ole omalla paikkakunnallani vaan olin tossa kuopiossa serkkuni luona visiitillä. Siellä kulki kaupungilla semmonen vanha nainen pukeutuneena ihan mustiin, tosi monta kerrosta päällekkäin vaatetta, ja turkki viimesenä, Musta luonnonrasta tukka(ei siis pesty aikoihin). Suun ympärys täynnä hammastahnaa! Mummon nimi oli Hammastahna-mummo. Se kököttää ja "heijaa" paikallaan aina jossain kulmilla ihan keskustassa ja jos katot sitä liian pitkään se alkaa muriseen ko koira ja sit saattaa hyökätä päälle. tarina kertoo et se on raiskattu joskus nuorena ja menny siitä sekasi. Se ei peseydy ettei miehet koskis ja vaatteita paljon että hankala riisua.
Seurasin ihmisiä ku ohi menivät, kukaa ei kattonu, toisin ku mie tiety pällistelin sitä ilmetystä. Ja olikans pelottavan näkönen. Sanoinkin et jos toi tulis yöllä vastaan jossain nurkilla niin kyllä juoksisin ja kovaa!
Et semmosta kuopiossa!
Se on kyllä kamala ilmetys, aivan noidan näköinen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja TiinuLiinu:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja TiinuLiinu:
Korjatkaa tai tähdentäkää joku jos asian paremmin tietää/tuntee, mutta: Ei ole omalla paikkakunnallani vaan olin tossa kuopiossa serkkuni luona visiitillä. Siellä kulki kaupungilla semmonen vanha nainen pukeutuneena ihan mustiin, tosi monta kerrosta päällekkäin vaatetta, ja turkki viimesenä, Musta luonnonrasta tukka(ei siis pesty aikoihin). Suun ympärys täynnä hammastahnaa! Mummon nimi oli Hammastahna-mummo. Se kököttää ja "heijaa" paikallaan aina jossain kulmilla ihan keskustassa ja jos katot sitä liian pitkään se alkaa muriseen ko koira ja sit saattaa hyökätä päälle. tarina kertoo et se on raiskattu joskus nuorena ja menny siitä sekasi. Se ei peseydy ettei miehet koskis ja vaatteita paljon että hankala riisua.
Seurasin ihmisiä ku ohi menivät, kukaa ei kattonu, toisin ku mie tiety pällistelin sitä ilmetystä. Ja olikans pelottavan näkönen. Sanoinkin et jos toi tulis yöllä vastaan jossain nurkilla niin kyllä juoksisin ja kovaa!
Et semmosta kuopiossa!
En ole asunut Kuopiossa kohta 20 vuoteen, mutta muistan kyllä hammastahnanaisen - on näköjään uudelleennimetty -mummoksi. Silloin muinoin nainen kulki aina sellaisen miehen kanssa. Vieläkö nainen elää ja on Kuopiossa? Ja mun muistikuvissa ei pelkästään suun ympärys vaan melkein koko kasvot oli hammastahnassa!
no mun käsittääkseni sillä oli ainakin se suun ympärys siinä tahnassa. Ja joo-o..siellähän tuo oli. tosin yksin kylläkin. Tästä tosin on 2 vuotta kun siellä kävin et en tiiä onks viel elävien kirjoilla.
Ainakin viime vuonna oli.
 
harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja nintzu81:
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Alkuperäinen kirjoittaja nintzu81:
Alli-Mamma meillä päin aikoinaan pamautti kaveriani kassilla selkään, kun sattui ajamaan ohi pyörällä. Hän myös huuteli teineille hävyttömyyksiä ja kirosi niin prkleesti. Autoista tai varsinkaan moottoripyöristä hän ei pitänyt sitten niin yhtään vaan mesoaminen ja nyrkin heristely kadun varressa yltyi valtaviin mittasuhteisiin. Citymarkettiin hän sai porttikiellon, kun väänsi tortut housuunsa siellä samalla mesotessaan. Kuulemma sekosi, kun miehensä teki itsemurhan hyppäämällä parvekkeelta. En ole Allia nähnyt ainakaan vuoteen, voipi olla, että hänestä on jo aika jättänyt. :)

Aika tapaus juu. Hänestähän oli taannoin pätkä youtubessakin...
Oli joo.. Pojat hiukan ärsytti. Mut samanlaista meno oli ilman ärsyttämistäkin. :/
Joo, mutta oli se törkeetä laittaa se pätkä Yotubeen. Ja sairasta käytöstä niiltä jätkiltä, kun tahallaan vanhaa ihmistä ärsyttivät.
 
harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Meilläpäin -ei tosin ole yhtää hullu- asustaa varsin kuumaverinen mieshenkilö, joka painaa kesät talvet shortseissa, tai käytännössä siis boksereissa ja kengissä. Kaulassa saattaa riippua tekokukkalei, muuta ei yllään todellakaan ole.

Talvipakkasilla hurja näky.
onko jyväskylässä???
Ei vaan Salon Teijolla

(tuntuipas oudolta kirjoittaa noin :D )
 
jeppis
Pietarsaaressa kulkee Eväsmies tai Sinilakiksikin kutsuttu mies. Pyöräilee joka ikinen päivä 10km keskustaan ja keräilee pulloja. On kehittänyt oikein onkivavan, millä saa pullot sellaisesta pullonkeräysjutusta. Syö omia eväitään. Joskus olen kuullut että syö vain omia eväitä koska pelkää että äitinsä myrkyttää hänet. Enpä sit tiedä pitääkö paikkaansa.

Tämän Eväsmiehen hyvä kaveri on Vilkku-Max, entinen maalari, jolla meni vissiin maalihuurut vähän päähän.. Pienenä peloteltiin että jos sanoo 10 kertaa tämän villku-Maxin oikean nimen peilin edessä niin hän tulee ja vie mukanaan :)

Harmittomia tapauksia loppujen lopuksi kumpainenkin. Oli tämä Vilkku-Max yrittänyt joskus naittaa Eväsmiestä siskolleni. :) Kun Eväsmies ei ole koskaan ollut naisen kanssa :D
 
H
Jyväskylässä ainakin siellä asuessani näki välillä keskustassa miestä, jolla oli semmoset isot pahvit päällään, olkapäiltä kiinni, ikäänkuin kävelevä mainos. Kaikenmaailman jeesus-iskulauseita niissä aina luki. Mieleen jäi jonkun joulun "Jeesus oli syntiPUKKI" -slogan. Kiersin miehen aina kaukaa, mutta joskus se kompassilla tais ahdistella ohikulkijoita jutuillaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Torniolainen:
Torniossa on joku papparainen, joka menee potkurilla kesät talvet ympäri kaupunkia kilometritolkulla. Toistakymmentä pussia tyhjiä pulloja saa kyytiinsä aina kiinitettyä. Oikein iloinen ja tervehtii useimpia. Varsinkin niitä, joilta pääsee hymy sen kohdalla. :D Nimenkin olen joskus kuullut, mutten muista. Onpa muute hauska ketju. :D
Pullo-Ekihän se. Hän käy vuosittain ulkomaanreissulla pullonkeruurahoillaan, on tehnyt niin ilmeisesti vuosikaudet :D
Eihän se millään potkurilla enää ainakaan ajele. Sille on hommattu tai itse ostanut sellaisen kopillisen menopelin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Meilläpäin -ei tosin ole yhtää hullu- asustaa varsin kuumaverinen mieshenkilö, joka painaa kesät talvet shortseissa, tai käytännössä siis boksereissa ja kengissä. Kaulassa saattaa riippua tekokukkalei, muuta ei yllään todellakaan ole.

Talvipakkasilla hurja näky.
onko jyväskylässä???
Ei vaan Salon Teijolla

(tuntuipas oudolta kirjoittaa noin :D )
Hahha! Mäkin oon nähny sen :D

 
Helsingissä kulki (ainakin silloin kun siellä vielä asuin) tummiin vaatteisiin pukeutunut mies mustan nahkakantisen kirjan kanssa. Tää setä teki aina omituisia pakkosuorituksia, ennen kuin astui metroon, piti lattialaatat kiertää tietyllä tavalla. Ennen liukuportaisiin menemistä piti joku portti tai vastaava kiertää muutama kertaa ja kääntyä pari kertaa eestas.
Tosi harmiton, mun tietoon ei ainakaan koskaan oo tullu et ois ees koskaan sanonu kenellekkään mitään.
 
E-P
Täällä on ainakin Tero-Ville ja Kihara , kylän kingit :D

Mies tietää kans nenä-Kallen, Hullu-Sirkan, Kusimuori, Nyplääjävaarin, Vierin Erkki, Joki Kallen,
Kiukkosen Penan !!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Panthera leo:
Jäkessä on ikuisuuden pyörinyt sellanen ukko joka keräilee stumppeja ja pummailee röökiä, lisäks se pelaa aina niillä ray-automaateilla. Tuhkamunaks tai "tuttavallisemmin" Tuhkikseks me on sitä sanottu. Kerran annettiin sille kaverin kanssa norttiaski, vitsit se oli kuulkaas ku naantalin aurinko sen jälkeen.

Sitt on tai ainakin oli "Lapinnoita", sellanen vanhahko akka, joka kulki ihme kuteissa ja huuteli ihmisille hävyttömyyksiä, näytteli alapäätään ym.
Jep, tuttuja on. ;)
Tuo noita viiletti kerran kesäkuumalla pelkkä aluslakana päällään. Oli siis leikannut pääaukon, mutta ei ollut ommellut sivuja kiinni.. lakanan alla ei siis ollut mitään, tuuli puhalteli helmoja. :x :xmas: :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helsingissä:
Aleksilla on "Rouva, onko teillä antaa rahaa" mummo ollut vuosikausia. Päivystää käsi ojossa yleensä siinä henkkamaukan edessä.
Mäkin oon nähnyt sen vaikka kuinka monta kertaa. Yleensä se antaa helposti periksi mutta joskus on kamala kun vaikka ratikassa tai lähijunassa kiertää vaunua ja piinaa ihmisiä. Kerran olin junassa ja katoin ikkunasta että voi ei, arvaas kuka sieltä nousee samaan vaunuun. No, täti katseli ovelta sisään, näki tummaihoisen matkustajan ja totesi "neekereitä, mä en matkusta samassa vaunussa neekereitten kanssa" ja meni toiseen vaunuun. Oli hyvän näköistä kun melkein kaikki matkustajat huokasi samaan aikaan helpotuksesta, ihan selvästi oli monille tuttu naama...

 
Johannes
Pohjois-Suomessa kierteli 1960-luvun lopulla vanhempi pappa matkalaukkuineen talosta toiseen, maksoi yösijastaan ja ruuastaan kyllä, mutta joskus innostui huutelemaan ohikulkijoille "Täällä muumi, oi täällä, täällä muumi"
Kukaan ei oikein tiennyt hänen henkilöllisyyttään.
 
meil on yks avohoitopotilas pyörimässä täällä :eek: hän on myös tuomittu pedofiili ja aivan arvaamaton tyypi.
Yks tuttu erehtyi ottamaan sen autonkyytiin ja sit heitti vitsillä,et kympin oot velka,niin tää potilas katsoi ja sanoi haluutko kuolla ja hymyili vittumaisesti samalla :eek: :eek:
Kaikki tietää sen täällä :x
 
Miehen salilla käy tyyppi, joka muistelee nuoruuttaan jatkuvasti salin "vieraskirjassa". On lääkityksellä ja kirjoittelee niistäkin asioista kirjaan vaikka mitä. Kulkee kadulla kuulosuojaimet päässä ja radio kohisten, joskus on selässään ollut lappu johon on kirjoittanut jotain kännykänvastaista... Ja koska käy miehen kanssa samalla salilla, tiedän että on törkeen vahva...
Pelkää kaikennäköistä, mutta silti tulee kierrettyä kauempaa jos sattuu tulemaan vastaan :|
 
anonyymi
Pohjois-savolaisessa kirkonkylässä kulkee yksi mies erikoisissa varusteissa, joskus yllään sinivalkoinen haalari täynnä pieniä Suomen lippuja, joskus mustassa popliinitakissa ja lierihatussa. Joskus mukana on varastokärryt
,johon on sidottu radionauhuri. Joskus on mukana sanelukone johon ao. henkilö sanelee varmaan tärkeitä asioita. Joskus taas on päässä suojakypärä ja kuulosuojaimet. Mieliruokaa näyttää olevan ruisleipä jota henkilö ostaa paikallisesta ruokakaupasta oskus huomattaviia määriä. Mutta harmiton heppu, ei koskaan puhu kellekään mitään. Mahtuuhan meitä junaan.
 
minskunmami
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Turussa on Jeesus-mies, joka jo mun ala-asteaikoina kulki samoissa busseissa, istui ensin ihan hiljaa paikallaan, kunnes yhtäkkiä karjaisi että "Jeesus Kristus on meidän herramme! Taivaan häät alkavat pian!" tms.
Sitten on Kaupungin vanhin huora. Keski-ikäinen naisihminen, jolla on aina sangen mielenkiintoiset meikit (Tikkurilan värikartta) ja päällä "seksikkäät" verkkosukkikset, minihame, jne. Puhuu yksikseen ja saa yhtäkkiä kamalia raivokohtauksia jos joku ohikulkija erehtyy vilkaisemaan häneen päin, tai edes hengittää hänen kohdallaan.
niin tämä runosmäen helmi :D tampereentien levikkeellä pussien kanssa chillailee. ja joskus jopa rekkakuskit ottaa kyytiinkin,myös tampereentien h******i kutsutaan.
 
arvatkaa missä!
Erkki on neroudestaan tullut hulluksi. Kävelee pitkin kylää, välillä alumiinifoliota päässä, ettei avaruuden säteet satuta. Samalta suojaa sadetakki. Kerran kysyi minulta, että onko niitä näkynyt..? ketä niitä? no niitä ufoja? eipä kuule ole. Toinen kylähullu oli "mustalainen" myi kelloja ym. ja ajeli ympäri kyliä polkupyörällä.
 
essi
Alkuperäinen kirjoittaja olio:
meiän kaupngis menee sellanan ihme hilkka niminen nainen,joka asuu rimpparilla. kutsutaan puna hilkaks^^ ja siel rimpparilla on murhattu paljon porukkaa...
Ja täähän on Forssassa, eikö?
Hilkka on paha suustaan, hokee että jätkät v***u haluu kaikki n**ia mua,s**na!! Koluu tumppikippoja kauppojen takana ihanat "valkoset" trikoot jalassa, (joihinon kauniisti pissitty sillein ja kuivaneet sinne koko haarukseen keltaseksi piristysväriksi)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja piizie:
Ja sit Jyväskylässähän oli joitakin vuosia sitten vielä se "tennis-tuomari". Istui siis aina Jyväskeskuksen edessä ja pää heilui puolelta toiselle luultavastikin jonkin sairauden seurauksena. Usein oli myös aika kännissä. Pelottava setä oli hänkin. Ei vaan ole enää aikoihin näkynyt, että olisiko kuolema korjannut?
mä muistan ton kans

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Mii:
Meiltä löytyy legenda mistä Klamydiakin laulaa:Amigo,vaan itse en kyseistä miestä juurikaan muista..Sitten oli pikku-Tiitu tms?Mä olin tuolloin vielä niin nuori.. :D Mut hyvin on mielessä aivan ihana tyyppi:Raimo..koditon mies joka tallas Vaasan katuja n.35vuotta..Mies ois saanut asunnon jos ois lopettanut ottamisen,mut valitsi sit kuitenkin tuon kaduilla elämisen pullon kera.Usein sitä ihmeteltiin kovilla pakkasilla et kuinka ukko tarkenee..Aika raihnainen ja vanhahan se oli,mut niin sulonen ja hyvä sydäminen jotenkin.. =) Joitain vuosia sit kuulin et kyllästy ja lähti seinäjoelle johki asuntolaan..Usein tulee mietittyä et vieläköhän elää..Sit oli Joulupukki..käveli kaupungilla tuhatta ja sataa..pitkä valkoinen parta ja laskettelulasit.Kesäsin henkselihousut,ei muuta.Ei oo häntäkään näkyny enää. :/ Ja sitten on yks mummo,en tiedä onko hän saanut sen kummempaa nimeä,mut viilettää kans kaupungilla tuhatta ja sataa sekä jupisee itsekseen jotain.Reippaasti yli 70v mutta vauhtia riittää.Näen hänet joka päivä kaupungilla.Huhun mukaan juoksee tarjouksia metsästäen kaupoissa.Asustaa vissiin 4kilometrin päässä keskustasta,mut aina jalkasin liikenteessä.Vitsi kun ois itelläkin niin hyvä kunto sit joskus. :D Siinähän noita jo olikin..
mäki oon tosta pikku-tiitusta kuullu...

vieläkö vaasan katuja tallaa "väinämöinen"? Eli valkonen parta ja samanlaiset suojalasit päässä ku koulus kemian tunneilla.. kesäisin ilman paitaa.. KÄvelee pitkiäkin matkoja!
Oon joskus kuullu et se olis ammatiltaan ollu lääkäri, mut flippas vuosia sitten ja alko käveleen.


sit en muista oliko tää vaasas vai vai missä mut sellanen pieni mummo yleensä seisoo saman kadun varrella päivästä toiseen ja kattelee autoja ja huitoo niille kenellä ei oo valoja.
Legendan mukaan sil olis oma laps jääny siin kohin auton alle..

voi olla et muistanki väärin..
Oon nähnyt ihan samannäköisen miehen kuin Väinämöinen usein viime vuosina Helsingissä. Sillä on samanlaiset kemiantunnin lasit ja pitkä valkoinen parta ja kesäisin henkselihousut. Se näkyy kävelevän tai ajavan bussilla. Olisiko muuttanut sinne?
 

Yhteistyössä