Oman miehen huomio

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaikuluotain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nyt en aivan käsittänyt.Pitäisikö miehesi olla sinua sitten kehumassa??Etkö usko olevasi hyvä/kaunis, muuten kuin että miehesi pitäisi siitä muistuttaa?

Meillä ei mies kehu minua päntiönään..olen siihen jo tottunut.Hän on muutaman kerran sanonut minua kauniiksi ja sanonut rakastavansa.Kysyin kerran että miksi sanoo sen niin harvoin.Hän tuumasi vain hauskasti: "ettei hänen mielensä ole mihinkään muuttunut, niin miksi sitä pitäisi toitottaa."Hänelle se on siis sama asia että kerran sanottua ei tarvitse toistaa.Eroammeko me naiset niin paljon miehistä ajatusmaailmaltamme, että kaipaamme niitä kehuja niin paljon, että mieluummin haemme niitä vierailta miehiltä ellemme saa niitä kuulla omaltamme?

Minun mieheni muistaa kauniilla, hyväksyvillä eleillä ja sanoilla - ihan joka päivä. Samoin minä häntä - sillä se kuuluu meidän yhteiseen elämän- ja toimintatapaamme.
Me haluamme niin tehdä - ja tuo kaikki tulee aivan luonnostaan - kun ihan oikeasti tarkoitamme mitä sanomme / teemme.
Jos minua huomioitaisi harvemmin - niin sekin olisi ihan ok, kun on se sisäinen tunne - että elän elämääni juuri sen oikean minun ihmiseni kanssa.

Niin, kyllähän meilläkin mies teoillaan minua huomioi, saattaa halata tai antaa suukon, tai läpsäyttää leikkisästi pyllylle.Mutta se kehuminen ei ole sanallista.Kyllä se minulle käy. =)

Minin mieheni sanoo aina illalla nukkumaan käydessämme että rakastaa minua. Hän sanoo sen joskus muulloinkin, tulee kohti halaa oikein kunnolla ja sanoo rakastavansa. Kun olemme lähdössä jonnekin, jota varten olen laittautunut enemmän kuin arkena, hän sanoo joka kerran kuinka kaunis olen. Eikä minun koskaan tarvitse sitä kysyä, se sanominen tulee häneltä luonnostaan ja aidosti. Muita naisia hän ei ole ainakaan minun kuullen ole kehunut.
Eikä se ole pelkkää sananhelinää. Hän osoittaa myös teoillaan rakastavansa. Enää en tyytyisi vähempään.

En todellakaan kaipaa alituista huomiota mieheltäni, mutta voisi kerran vuodessa sanoa jotain kaunista jos on aihetta.
No ehkä hänen mielestään ei ole.
Hän on kanssa niitä miehiä jotka teoillaan kyllä viestittävät .. mutta se kun vaan ei oikein minulle riitä.

Niinpä otan vieraiden miesten kehut ilolla vastaan!
Niitä onkin tämän kesän aikana kuulunut, ja mikä parasta, miehenikin kuullen!

Toisille se on varmaan vaikeampaa se naisen kehuminen, toisille se on helppoa ja aivan tavanomaista.En koe jääväni paitsi jostain, vaikken päivittäin...en edes viikottain kuule olevani kaunis.Sen tuntee kuitenkin käytännössä kuinka hän minua arvostaa.

hymyilen ja näytän, että se ilahdittu minua! Positiiviset viestit saa toki ottaa vastaan ja olla niistä iloinen. Meitin mieskin näyttää varsin ilahtuneelta, jos emäntää kehutaan.

Minun mieheni ei koskaan sano, että olen kaunis, tai mitään muutakaan positiivista ulkonäöstäni. No, en minä kaunis olekaan. Muilta miehiltä saan aina kiinnostuneita katseita, joista olenkin päätellyt, etten älyttömän rumakaan voi olla.

Olen ollut mieheni kanssa jo melkein 10 vuotta, 2 lastakin on. Perhe-elämä on ok, turvallista.

Muutaman kerran olen kysynyt mieheltä, että olenko hänen mielestään ruma, kun ei koskaan sano mitään mukavaa ulkonäöstäni. Silloin hän sanoo, että näytät ihan hyvältä. Nykyään kaipaisin kehumista. Olen huomannut, että seksielämä kärsii, kun en tunne itseäni haluttavaksi mieheni silmissä. VOI, kun olisi ihanaa joskus kuulla mieheni suusta että kylläpä sä oot söpö, tai että silmäsi on tosi kauniit, tai edes JOTAIN.

Minulla oli tapana kehua miestäni, tai siis sanoa, mitä ajattelen: että hän on komea, ihana, seksikäs, mikä hänessä näyttää hyvältä jne jne. En ole enää pariin vuoteen sanonut mitään tällaista, ja kerroin miehelle syynkin siihen; miksi kehuisin häntä, kun hän ei koskaan sano minusta mitään kivaa.

Joskus mietinkin, että olisiko tuolla jossain mies, joka pitäisi minua kauniina ja erityisenä...

Kaikki varmasti riippuu siitä mihin on tottunut tai mihin on valmis tyytymään. Mun mies kehuu mua lähes päivittäin. Hän sanoo, että olen ihana, söpö, nätti, kaunis, hauska, seksikäs, tärkeä jne. Ja minä kehun myös häntä vastaavasti. Sanojen ohella huomioidaan toisiamme myös teoilla. Kyllä sanoisin, että moni parisuhde voisi varmasti paremmin, jos silloin tällöin muistaisi kertoa toiselle miten ihana toinen on... kokeilkaapa, kummasti se vaan piristää.

Ei tämä suhde pelkille kehuille perustu, mutta tuohan se aika mukavan lisän. Halatessa tai suukotellessa voi sanoa pari kivaa sanaa - keneltä se on pois, jos siitä tulee hyvä mieli? Ja vieläpä parhaassa tapauksessa hyvä mieli molemmille? Ja nyt kun tällaiseen mukavuuteen tottunut, niin olisi vaikea tottua toisenlaiseen ilman, että se tuntuisi välinpitämättömyydeltä. Mielestäni Suomessa on muutenkin ihan outo kulttuuri tunteista puhumiseen "ilmoitan sitten kun mieleni muuttuu" -mentaliteetilla. Kun kuinka moni OIKEASTI ilmoittaa kun mieli muuttuu... tuskinpa moni sanoa pasauttaa puolisolle, et sä et enää oo mun mielestä kaunis, söpö, ihana. Ei kovin moni tosiaan.

Mutta itse aiheeseen: Vieraiden miesten kehutkin kelpaa. Vaikka näennäistä pientä mustasukkaisuuttakin voi mukana olla niin silti mies on tyytyväinen, jos esim. hänen kaverinsa kehuvat minua. Ja ihan ilolla otan kaikki kehut vastaan :)

että mieheltä satelee kyllä kehuja ja kohteliaisuuksia minulle, mutta niin satelee muillekkin. Hän saattaa esim. juhlissa, sanoa tuntemilleen naisille, että kylläpä näytät kauniilta tänään, aina ojentaa tuoleja heille ja sytyttää tupakan jne. Tosi kyllä minullekkin. Aluksi tuo tuntui minusta oudolle. Aloin sitten itse toimimaan samoin. Juhlissa kun näimme miespuolisia tuttujamme, aloin sanomaan heille, että oletpa komea tänään ja loin kohteliaan silmäyksen jne. mutta siis kohteliaasti. Arvaatte kai, kumppani tulikin mustasukkaiseksi, vaikkei sanonutkaan mitään. Ei ole sen jälkeen ladellut muille kohteliaisuuksia, kun olen vieressä. Selän takana varmaankin. Niin teen minäkin nykyään. Mukavaahan se on olla kohtelias hyvään makuun asti. Miehet kyllä näyttävät todella pitävän tavasta. Ei ole tuo miestin yksin oikeus.

Minullakin on ihana mies joka päivittäin sanoo söpöksi, nätiksi, kauniiksi, ihanaksi jne. ja en enää kyllä tyytyisi vähempään ;) Kyllä se vaan tuntuu kivalta kuulla kauniita sanoja, ei voi kieltää. Vaikka ei epäilisikään ilman sanomisia että mies pitäisi rumana mutta on se silti aina eri asia kuulla ääneen asia...

Mutta yhdelle kirjoittajalle kommentti tähän:
Minulla oli tapana kehua miestäni, tai siis sanoa, mitä ajattelen: että hän on komea, ihana, seksikäs, mikä hänessä näyttää hyvältä jne jne. En ole enää pariin vuoteen sanonut mitään tällaista, ja kerroin miehelle syynkin siihen; miksi kehuisin häntä, kun hän ei koskaan sano minusta mitään kivaa.

Niin miksi ihmeessä miehen pitäisi olla aloitteentekijä tässä?? Ota sinä nainen pallo käsiin ja aloita taas kahden vuoden tauon jälkeen miehen kehuminen, ehkä hän tekee samoin? Ehkä hänkin kokee että sinä et koe häntä kiinnostavana kun ei enää mitään kehuja tule... Eli tee testi tyyliin "teen muille sen mitä haluan itselleni tehtävän..."

Ei kehu, mutta hiljanen on muutenkin. Pari kertaa on huomauttanut siitä, että minulla on ollut joku uusi vaate. Tosiasiassa kyseessä kymmenen vuotta vanha leninki jota olen pitänyt kymmeniä kertoja. Minä olen tottunut siihen enkä yritä miestä muuttaa jos ei minusta pidä nii lähtee varmaan suhteesta. Joten se siitä, olisin ehkä itsekin tavatttoman kiusallinen, jos yhtäkki'ä rupeisi minua kehumaan. Muitten miesten kehut otan mielelläni vastaan. Häntä pitää kyllä kehua, mies suorastaa pöyhistelle Komeilla (?)lihaksillaan, litteällä vatsalla (?) ja tummilla kiharoillaan (karmee 70-luvun töyhtö)

Milläs sitä sitten ne vieraan miehen kehut saa ottaa vastaan, jollei ilolla? Vaikka omakin mies kehuisi. Murheellako pitäisi kuunnella, että voi voi sentään?

Kaikesta sitä ongelmia kehitellääkin. Ja tämä sitten KAIKILLE naisille: Joka ikinen ulkonäköäsi koskeva kehu, minkä elämäsi varrella saat, ota vastaan ja ole onnellinen! Ne nimittäin loppuu jossain vaiheessa. Takuuvarmasti.