Oman äidin mielivalta

[QUOTE="vieras";25084221]No höps. Opettajat ja kuraattorit eivät todellakaan voi kertoa lapsen asioita muille kuin tämän huoltajille.[/QUOTE]

Höps itsellesi, ei se estä siltikään ottamasta yhteyttä sinne ja kertomasta omasta huolestaan, eihän?

Sikstoisekseen, ei kai kuraattorilla ole minkään maailman oikeuksia kieltää lasta tapaamasta sisarusta vaikka äidin kertoma pitäisikin paikkansa.
 
Olenkin puhunut ulkopuoliselle omista tuntemuksistani jo monta vuotta sitten.
Ja olen erittäin aktiivisesti mukana sisarusteni elämässä,joten tiedän aina mitä kotona tapahtuu.
Ja niin kun laitoin,että tarina on erittäin kiteytetty,en voi kaikkea kirjoittaa koska kukaan tuskin jaksaisi lukea + joku saattaa tunnistaa.
Ja siis kyllähän ilmoituksen tekoon mielestäni perusteita olisi kun on henkistä väkivaltaa,alistamista ja fyysistä väkivaltaa yms..
Minulla ei ole mitään haluja lähestyä äitiäni toivoisin sisaruksilleni paremmat lähtökohdat arkeen ja elämään.




[QUOTE="vieras";25084199]Ehkä sun kannattaisi hakeutua terapiaan? Tuntuu, että sinussa on sisällä tosi paljon pahaa oloa, jota on pian pakko purkaa ennen kuin romahdat.

"Vierailukiellosta" sulla on vain äitisi sana, joten sitä en ihan heti menisi uskomaan.

Ls-ilmoitukselle kertomassasi ei ole perusteita lukuunottamatta henkilöön kohdistuvaa väkivaltaa tai sen välitöntä uhkaa. Ketään ei toki saa lyödä, mutta kertaluonteinen lautasella selkään lyöminen ei ole lastensuojelutoimien peruste. Siltikin voisi olla hyvä soittaa lastensuojeluun ja puhua asiasta, saisit samalla kuulla asiantuntijan mielipiteen asiasta.

Ehkä voisit puhua sisarustesi kanssa kotitilanteesta? Kysy, mitä heille kuuluu ja jaksa kuunnella heitä ja olla läsnä. Sekin auttaa. :)

Sua voisi auttaa myös tilanteen hyväksyminen. Vaikka kuinka kovasti haluaisitkin, niin sun ja äitisi välit tulevat todennäköisesti tulevaisuudessakin olemaan tosi paskat. Lapsesi tuskin tulevat saamaan läheistä suhdetta äidin puoleiseen isoäitiin. Äitisi tulee aina kritisoimaan sinua ja puolisoasi. Tosi paskaa, mutta niin se on. Nyt jotenkin kuulostaa siltä, että haluat aina uudelleen lähestyä äitiäsi ja petyt joka kerta uudelleen ja uudelleen.[/QUOTE]
 
"vieras"
Ei lastensuojeluilmoitukseen tartte olla aina pelkästään fyysistä väkivaltaa. Hyvänen aika, tollanen manipulointi ja mustamaalaaminen on henkistä väkivaltaa ihan kunnolla. Ja ymmärrän täysin ap,tä. Tollasta "äitiä" ei pysty kunnioittamaan, ja sisaruksista huoli on aiheellinen
 
Siskoni on päättänyt jutella kuraattorin kanssa kahden kesken ja haluaisi myös mahdollisesti tavata sosiaalivirkailijan.
Sanoi,että mielummin lähtee laitokseen kun asuu kotona... :'(
Päivällä ollut tapaaminen masensi siskoani entisestään,koska häntä ei oltu kuunneltu vaan jyrätty.
Kaikkea ei ollut pystynyt itkultaan edes kertomaan siksi haluaisi tavata ulkopuolisen ja jutella ilman äidin läsnäoloa.
 
Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";25089969]Ap, olet ollut mielessäni..Otitko yhteyttä siskosi kouluun? Kouluhan ei voi päättää, missä siskosi asuu. Oliskohan äitisi väritettyjä stooreja koululle?[/QUOTE]


Kiitos ajatuksistasi =)
En ollut kouluun yheydessä,olen tänään jutellut siskoni kanssa(tuli salaa käymään)
kun on on niin rikki tilanteesta.
Sen tiedän,että oli värittänyt asioita,koska siskoni oli tuolloin ollut osan aikaa tapaamisessa mukana jossa ätini minua ja perhettäni oli mollannut.
 
kysymyksiä riittää
Minkäs ikäisenä voi muutta pois vanhempiensa luota vai onko vanhempia vain yksi, siis se äiti? Ainakin olen kuullut nuorista, jotka ovat itse lähteneet kotoaan. Voiko poliisi hakea alaikäisen takaisin, jos hän lähtee kotoaan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja kysymyksiä riittää;25108145:
Minkäs ikäisenä voi muutta pois vanhempiensa luota vai onko vanhempia vain yksi, siis se äiti? Ainakin olen kuullut nuorista, jotka ovat itse lähteneet kotoaan. Voiko poliisi hakea alaikäisen takaisin, jos hän lähtee kotoaan?
Tänne olikin tullut lisää vastauksia.
Kyllä poliisi hakee takaisin kotiin jos on kyse alaikäisestä.
Ja kyllä nuori voi ilmaista halunsa muutta pois kotoa alaikäisenä.
Sijoittavat sitten jonnekin..
 
Kepsis
Minusta se tärkein mitä voit tehdä, siis jos ajatellaan nimenomaan sisaruksiesi elämänkuvan muodostumista, on yrittää jotenkin pitää heihin yhteyttä ja antaa heille tietotoa siitä millainen sinun lapsuutesi oli ja tehdä selväksi että äiti on tuollainen ollut aina, eikä se ole heidän syy. Tukea näitä nuorempia sisaruksiasi ja antaa ymmärtää nimenomaan että sinun kanssa voi keskustella tai tukeutua tavalla tai toisella.
 
Näin juuri olen tehnyt.
Välillä se vaan on kovin vaikeaa..




Minusta se tärkein mitä voit tehdä, siis jos ajatellaan nimenomaan sisaruksiesi elämänkuvan muodostumista, on yrittää jotenkin pitää heihin yhteyttä ja antaa heille tietotoa siitä millainen sinun lapsuutesi oli ja tehdä selväksi että äiti on tuollainen ollut aina, eikä se ole heidän syy. Tukea näitä nuorempia sisaruksiasi ja antaa ymmärtää nimenomaan että sinun kanssa voi keskustella tai tukeutua tavalla tai toisella.
 

Yhteistyössä