Omakotitalon omistajat.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marceille
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ostettiin vanha talo.
Tää on mun isovanhempien rakentama ja mies halusi tän ostaa. Remonttia tehdään koko ajan (laajennus mm.), mut mitään negatiivisiä ylläreitä ei oo tullu vastaan. No, tiedänhän mä tän talon historian aika tarkkaan.

Appiukon rakentama talo. Pitkästä tavarasta tehty.
Tiedetään siis täsmälleen mitä pinnan alla on eikä tule ylläreitä.

Tontti on loistavalla paikalla ja kun koko asuinalue on jo rakennettu valmiiksi, ei ole mahdollisuuksia mihinkään kaavoitusylläreihin. Uusia taloja ei ympärille tule.
Piha oli valmis ja pienellä pintarempalla tästä sai ihan omannäköisen :)

Meillä 100-vuotias hirsirunkoinen talo. Asuttu 7 vuotta ja kesällä ei ole mitään ihanampaa; lapsen kanssa maalla omalla pihalla touhuta! Kun käytiin taloja katsomassa, tänne sisään astuessa tuli olo, että "hei koti". Minusta on ihanaa kun talosta aistii elämää, elettyä ennen ja nyt. Paljon joutuu vanhaan taloon kaikenlaista tekemään, isokin talo meillä on, niin tuntuu, että aina olisi joku projekti... Rahat on kotihoidon tuella sen sorttiset ettei juuri remontteja tehdä, mutta pikkuhiljaa. Ei näissä voi ajatella, että heti tekee kaiken (jollei ole lottopottia taskussa). Syitä vanhan talon ostoon siis ennenkaikkea se tunnelma, myös hinta oli ostettaessa ihan eri luokkaa kuin kaupungista ja uudet. Hirsitalo on yleensä terve. Edellisten omistajien remonttimöhläys on korjattu ja saatu heiltä siihen rahat, se oli kai ainoa yllätys. Vanhassa talossa pitää varautua kai aina jonkin sortin "yllätyksiin".

Kiitos teille vastauksista. Täällä talokuume on nousussa ku perheen kokokin kasvaa. Nyt asutaan kaupungin rivitalossa, mutta me kumpikin miehen kanssa ollaan maalta kotoisin ja tarkotus oiski muuttaa pois täältä keskustasta joko "paketti-taloon" tai vanhaan (ei olla mitää n rakentaja-immeisiä kumpikaan). Mielenkiinnosta siis kyselin näitä muiden talo-ratkaisuja :)

ostettiin vanha.. ja mukamas oli kuntotarkastukset tehty..mut..no, sauna oli katosta ihan läpimätä, ikkunat oli valskannu ja päästäny kosteuden seinään..mut, ei hintakaan ollu talosta paha.. ja nyt on ihana oma koti!! helevetillinen työ tehtiin, mutta nyt, tää on koti :heart:

Me aiotaan jossain vaiheessa mahdollisesti rakennuttaa avaimet käteen -hirsitalo. Kun meille se rakennusprojekti omien töiden ja kolmen suht pienen lapsen puristuksessa olisi turhan haastava projekti.

Me ostettiin ensin 70-luvulla tehty ok-talo, ihanalta paikalta mutta ongelmia löytyi vaikka minkälaisia (joiden takia myös mentiin lähes oikeuteen asti, ennen kuin saatiin korvauksia). Muutaman vuoden perästä alkoi sitten tuntumaan, että talossa on liikaa "painolastia" ja päätettiin rakentaa oma. Nyt ollaan asuttu omassa, talopakettifirman avulla itse suunnitellussa pitkästä pystyyn rakennetussa talossa vuosi. Rakennusaika meni jouhevasti, talopakettifirma rakensi alakerran täysin valmiiksi, yläkerran levypinnalle (ja loppuosan yläkerrasta me itse). Ihana asua uudessa, ongelmattomassa ja omiin tarpeisiin suunnitellussa talossa. Suurin harmin aihe on se, että pihan joutuu rakentamaan nyt alusta pitäen (ja puiden ja pensaiden kasvaminen sopivaan korkeuteen vie aikaaaaaa). Toisaalta onhan sekin mukavaa, että saa itse suunnitella sen pihankin. =)

Toi piha meillä oli myös yksi painava syy ostaa vanha. Omenapuut jättimäisiä, on kaikenlaista hyötymarjaa ja HURJASTI tehty kaikkea myös lisää itse. Pihaan saa muuten menemään järjettömästi rahaa vuosien mittaan. Nyt on myös se pieni perunamaa -jonne taitaa olla nytkin syytä mennä rikkaruohoja haraamaan :kieh:

Meillä uusi talo.Valmistui v.2008,itse tehty pitkästä.L-mallinen rapattu talo,ulkorakennus myös rapattu.Tontti 3600m2.Myös edellisen talomme tehtiin pitkästä itse ja se valmistui v.2004,näiden talojen välissä tehtiin yksi myyntitalo.Itse kun suunnitelee ja tekee,saa sellaisen kun itse haluaa ja omia tarpeitaan vastaavan.Myös säästää pitkän pennin kun itse tekee.Meillä miehen isä on rakennusmestari ja mies itse melkein ammattilainen näissä hommissa,lisäksi hänen veljensä on kirvesmies joten kokemusta löytyy.Meistä on mukavaa kun saa itse myös suunnitella pihansa pikkuhiljaa.Just istutettiin etupihalle kiiltotuhkapensas-aita.270kpl taimia,oli homma.. =)