Omakotitalon omistajat(galluu)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ostaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ostaja

Vieras
Paljonko otitte lainaa ja tulonne ja mitä talo maksoi?
Olitteko avioliitossa kun ostitte talon ja oliko lapsia?
Kumpi lyhentää lainaa vai kumpikin puoliksi?

mietintää :)

otettiin lainaa 85000e, talo maksoi 80000e ja kylppäriremppaan otettiin 5 tonttuu.
Olimme avioliitossa ja yksi lapsi 9kk. mieheni tililtä menee lainalyhennys koska hänellä vakityö ja vakitulot.

110000 ukko otti itte kun mä kotona olin.. sit kun pääsen kunnolla työelämään laitetaan laina puokkii.... avoliitossa juu lapsii 3 .. puokkiin laitetaan kaikki meil eri tilit mutta yhteiset rahat...

Alkuperäinen kirjoittaja karoline76:
110000 ukko otti itte kun mä kotona olin.. sit kun pääsen kunnolla työelämään laitetaan laina puokkii.... avoliitossa juu lapsii 3 .. puokkiin laitetaan kaikki meil eri tilit mutta yhteiset rahat...

juu ja viel et me muutetaan 1.7 uuteen kotiin lainalyhennykset tulee olemaan 400 euroa kuussa...

Lainaa 120000e ja tuon verran maksoi talo, tulot bruttona yhteensä n. 3400 ilman lisiä, avioliitossa ja 2 lasta, mutta laina vain mun nimissä. Yhteinen tili miltä lainan lyhennys menee.

talo maksoi 580 000 mk, lainaa otettiin 200 000 mk. Molemmat myi silloiset asuntonsa ja tuo laina on maksettu puoliksi tai jotenkin. Naimisiin mentiin 3 vuotta talon oston jälkeen ja 4 vuotta talon oston jälkeen alkoi jälkikasvua ilmestyä.

Mulla lainaa 97000, tulot 1500-1800 +lapsilisät ja minimielarit, talosta pyydettiin 125t mutta sain tingattua 110t. Avoliitossa asuin taloa ostettaessa ja lapsia oli 1 +masuasukki. Talo ja laina oli kuitenkin alusta asti mun nimissä ja maksaminen luonnollisesti mun vastuulla. Äijän heitin pihalle keväällä ja nyt asutan tätä torppaa kahden pojan ja kahden kissan kanssa :D

Lainaa 195 000 e. Talo maksoi 210 000 e. Puoliksi maksetaan. Mun hoitovapaan aikana mies on maksanut sen verran enemmän kuin menisi hoitomaksuihin rahaa, koska minä hoidan lapset. Naimisissa oltiin. Silloin oli esikoinen vajaan vuoden. Toinen lapsi tehtiin vuoden päästä. Jätettiin säästöjä 15 000 e remontteja varten. Nyt 3 vuotta on kulunut ja säästöjä kertynyt lähemmäs 30 000 e, vaikka olenkin viimeiset pari vuotta kotona.

Aloitamme remontit parin viikon päästä ja palaan töihin elokuussa. Olemme molemman vähän alle keskituloisia. 3 v sitten nettotulot oli molemmilla n. 1500 e/kk. Nyt on vähän suuremmat. Ei ne suuret tulot, vaan ne pienet menot.

Talo maksoi 140 tonttuu, saman verran otettiin lainaa, joka laitettiin puoliksi - "susipari" kun olemme. Mukeloita on. Lainaa lyhennämme molemmat omilta osiltamme, kun rahat ovat erikseen. Ja mitä ne tulot nyt vois olla - mies töissä ja minä kotona eli ei ruhtinaalliset siis.

Lainaa 140000e (yhteinen laina), avoliitossa ja yksi lapsi. Bruttotulot yhteensä n. 64000e/v. Äijä maksaa lainan ja minä sitten maksan lapsesta tulevat kulut (hoitomaksu,vaatteet,tms.) sähkön ja ruokalaskun. Muut laskut molemmat maksavat itse. Meillä toimii näin ihan hyvin eikä kinaa ole rahasta tullut.

Otettiin lainaa 80 000e.Maksettu jo pois ja talokin vaihtunut.Mutta ekan talon kohdalla maksettiin yhteiseltä tililtä lainaa.Minä opiskelin ja mies töissä. Yksi lapsi oli.Nyt kolme lasta ja uusin talo rakenteilla.

Yhteistyössä