Omakotitalo vuokralle!

  • Viestiketjun aloittaja Mitä tehdä?
  • Ensimmäinen viesti
Mitä tehdä?
Paljonkohan perheet olisivat valmiita maksamaan omakotitalosta kuopion seudulta(n.30min keskustaan)? Talo tehty 1985, 2 eri perhettä asunut. Kylpyhuone+khh+S remontoitu 2005. Keittiö täyspuusta ja laatoilla, edelleen käyttökelpoinen mutta ei nykyaikainen! 3mh (12-16neliötä), takkahuone ja oma piha n.1000neliöitä! Iso leivinuuni ja iso varaava takka ja autotalli löytyy!
 
"pöö"
Me maksetaan samanlaisesta vuokraa 460 euroa kuussa, vuokra sisältää pihanaurauksen, nuohouksen ja roskat. Me maksetaan sähkön ja veden ja polttopuut.
Matkaa Kuopion keskustaan 50 km.
 
"Aloittaja"
1000eurolla vuokrata(kulut ja lainan lyhennykset laskettu) ja jos ei ole realististä sitä saada niin laitetaan myyntiin! Talo taajamassa koulut ja päiväkodit 1km päässä. 135neliötä talossa!
 
Sillon kun olin vielä miehen kanssa yhessä, ni me asuttiin vuokralla omakotitalossa. Siinä on 130neliötä, just tehty remppa, mm.lattiat, seinät jne.. Oli leivinuunia, upea varaava takka jne. yleisilmeeltään erittäin siisti, mutta hieman "maalla" oli kyllä. Keskustaan n.15km, mut mikäs siinä kun autot oli molemmilla. Kyläkoulu oli 1km päässä jne. Vuokraa maksettiin 500€/kk. Ja juuri tuon takia, että oli aika syrjässä. Vuokraan vaikuttaa hirveesti sijainti, KUNTO, muut mahd. ratkaisut, esim. meille ei tullut vesilaskua, kun oli oma kaivo jne
 
"hmmm"
no en ikinä maksais omakotitalosta vtai mistään muustakaan vuokraa 1000euroa! kun omakotitalossa varsikni tulee kauheesti muita kustannuksia päälle:/ joku 450-800e olis ok.
 
"Aloittaja"
Nyt en ilkee kuvia laittamaan kun on muuttohommat kesken ja kaikialla tavaraa! Oli myös aikomus tehdä muutamalla tonnilla pintaremonttia ennen myyntiä/vuokrausta kunhan itse olemme alta pois!
 
"Aloittaja"
Täytyy jäädä asiaa miettimään, Heinäkuulle asti on pankin kanssa asioista sovittu (kahden asunnon "loukku")! Mutta tyhmäähän tätä olisi tyhjänäkään pitää!
 
[QUOTE="Aloittaja";25593653]Täytyy jäädä asiaa miettimään, Heinäkuulle asti on pankin kanssa asioista sovittu (kahden asunnon "loukku")! Mutta tyhmäähän tätä olisi tyhjänäkään pitää![/QUOTE]

No jos vaihtoehtona on tyhjänä pitäminen niin kannattaisko sitten vuokrata vähän pienemmälläkin summalla koska muutenhan maksaisitte kuitenkin itse sitä täyttä summaa sinne heinäkuulle?!
 
"Aloittaja"
Jos vuokrataan niin vuokrasopimus on vähintään se vuosi joten emme vuodeksi alihintaan vuokraa ja vuokralaisten jälkeen on kämpän kunto taas kysymysmerkki. Tässä suurperheellä rauhassa muutetaan ja remontoidaan niin kesä tulee jo äkkiä!
 
Mä ajattelisin, että 850e vuokra+käyttökulut ja vuokralainen ottaa laajan kotivakuutuksen ja 2 kk takuuvuokra.
Parempi kai saada talosta jotain "hyötyä" kuin pitää tyhjänä tms.
Ehkä se mahdollinen remppa vois olla hyvän vuokralaisen houkuttimena, että sais valita esim. tapetit jostain hintaluokasta?
 
Viimeksi muokattu:
Iso perhe
Jos perheellemme juuri kyseinen paikkakunta olisi ykkös vaihtoehto niin olisin valmis maksamaan isosta omakotitalosta hyväkuntoisena 1000euroa. Ei tarvitsisi esim. autoa jos työpaikat ja koulut on lähellä!
 
"www"
Tampereen ympäristökunnista vuokarataan tuon kokoisia taloja (jotka ovat nykyaikaisia ja hyväkuntoisia). 1000€/kk. Tampereelle näistä kunnista on n. 15 min ajomatka ja talot yleensä 1990 tai 2000 luvulla tehtyjä. Siltikään noin kalliit vuokrakämpät eivät tahdo oikein mennä kaupaksi, sillä 1000€/kk on jo niin iso summa, että sillä lyhentäisi jo talolainaakin. Joten mun on vaikea uskoa, että Siilinjärvellä olevasta, päivitysta kaipaavasta talosta saisi min. 1000€/kk vuokraa...Mutta mikset käytä nettiä hyväksesi ja käy katsomassa esim. Vuokraovi. fi, oikotie.fi, jokakoti.fi, tori.fi, jne ja tee vähän vertailua. Näin saat käsityksen siitä, mitä sillä alueella on yleinen vuokrataso.
 

Yhteistyössä