Oma tapa laihtua

mä kärsin lasten jälkeen ylipainosta todella runsaasta sellasesta 40kg !!
Nyt toistaviikkoa menossa omanlainen laihis.
Joka päivä 1 tunnin reipas hikeen asti ottava sauvakävely ja monipuolinen ruokavaliO ,josta kuitenkin pois kokonaan peruna,liha, pulla ja makeiset.
Monivilja riisi kera keräkaalin ja kanan yms lisukkeiden kanssa maistuu.
Hemmottele itseäni joskus muutamalla fasupalalla ja limsalla.

Viime viikon maanataina aloitin tän kuurin ja jo 2 kiloa sulanut.
Tavoitematka on pitkä,mutta 40kg on vielä pois. Sen olen päättänyt..

nyt vaatekoko jopa huima 52, mutta 38 on haaveena...


LÖYTYYKÖ 112 kiloisia muita tältä mantereelta? =) ;)
 
Kizi
MOI!!!!
En paina ihan noin paljon mut pituuteni nähden ihan liikaa :/ noin 30 kg :ashamed:

Mä yritan kans jos jotenkin saisin edes vähän tiputettua.Minkä ikäset muksut sul on?Mä pääsisin iltasin liikkumaan ku äijä tulee kotiin mutku toi laiskuus iskee päälle ja jos sattuu olemaan paha masennus kausi ni sillon en takuulla lähde minnekkään \|O Mut tosi paljon tsemppiä sulle :) Ja aurinkoisia päiviä B)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.06.2004 klo 15:03 Kizi kirjoitti:
MOI!!!!
En paina ihan noin paljon mut pituuteni nähden ihan liikaa :/ noin 30 kg :ashamed:

Mä yritan kans jos jotenkin saisin edes vähän tiputettua.Minkä ikäset muksut sul on?Mä pääsisin iltasin liikkumaan ku äijä tulee kotiin mutku toi laiskuus iskee päälle ja jos sattuu olemaan paha masennus kausi ni sillon en takuulla lähde minnekkään \|O Mut tosi paljon tsemppiä sulle :) Ja aurinkoisia päiviä B)
Yks kouluikänen ja alle 3v. Mä käyn sillon kun mies on kotona joko enne tai jälkeen hänen töihin menoa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.06.2004 klo 13:38 Saara kirjoitti:
mä kärsin lasten jälkeen ylipainosta todella runsaasta sellasesta 40kg !!
Nyt toistaviikkoa menossa omanlainen laihis.
Joka päivä 1 tunnin reipas hikeen asti ottava sauvakävely ja monipuolinen ruokavaliO ,josta kuitenkin pois kokonaan peruna,liha, pulla ja makeiset.
Monivilja riisi kera keräkaalin ja kanan yms lisukkeiden kanssa maistuu.
Hemmottele itseäni joskus muutamalla fasupalalla ja limsalla.

Viime viikon maanataina aloitin tän kuurin ja jo 2 kiloa sulanut.


Tavoitematka on pitkä,mutta 40kg on vielä pois. Sen olen päättänyt..

nyt vaatekoko jopa huima 52, mutta 38 on haaveena...


LÖYTYYKÖ 112 kiloisia muita tältä mantereelta? =) ;)

Ystäväni on jotain 112-118kg ja ei mitään intoo laihduttaa syö ja kamaa vaan ja olen houkutellut kaikkeenmukaan jopa kuntosalille, mutta jää vaan puheeksi. Sinulla on hyvät tavoitteet ja noilla pääset varmaan siihen mihin tähtäät.. Toinen ystäväni laidutti 74kg alkupaino oli 142kg ja hänen kanssaan käyn uimassa lenkillä salilla ym mukavaa tekemistä löytyy. Tänään just sport lehti haastatteli häntä ja oho lehdessä oli viime viikolla juttu hänestä ja on osallistunut vuoden laihduttaja kisaan. Itselläni on muutama kilo tiputettava, mutta ajallaan sekin häipyy :D Tsemppiä..
 
sande81
:) tsemppiä aivan hirmusesti!!!!

mulla olis vielä raskauskiloja n.10 ja alotin kanssa kuntokuurin.
liikkumalla ne kilot just lähtee,eikä tarvii nähdä nälkää.
vesiaerobikki on tosi mukavaa näin aluksi kun kunto ei oo ihan kohdallaan...suosittelen!!! ja se ripeä kävely on kans tehokas!

suosittelen lämpimästi!!! =)

 
Kizi
ARGH \|O !!!!!!!!

Nyt on jalat kipeenä!Tuli oltuun kummankin pojan kans ERIKSEEN lenkillä!!!!Oli huonot kengät jalassa tällä toisella kertaa ja nyt jalkoja pakottaa ihan kamalasti! :( Auttaiskohan jos laittaisin ne viileeseen veteen? Mutta huomio!!!! Mä olin kävelyllä yhteensä jotain 1.5 tuntia :D :D Yritän huomennakin voittaa laiskuuteni :)
 
Tapsa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.06.2004 klo 16:28 Kizi kirjoitti:
Mutta huomio!!!! Mä olin kävelyllä yhteensä jotain 1.5 tuntia :D :D Yritän huomennakin voittaa laiskuuteni :)
Voin kokemuksesta sanoa, että turhapa on tuolla tavalla aloittaa liikkuminen...yleensä nimittäin käy niin, että innostus lenkille lopahtaa juuri sen takia, että on paikat kipeänä liian äkillisestä pitkäkestoisesta liikunnasta. Parin päivän päästä sinulla voi olla paikat niin kipeänä, että tavallinen kävelykin voi tehdä kipeää!

Mutta älä säikähdä! Vinkkinä voisin sanoa, että tee kävelylenkki päivässä tai joka toinen päivä niin,että huomaat pulssin nousseen ja veren kierron kiihtymisen -> hiki.

Kävele nousujohteisesti vaikkapa näin:

- 1 vko -> Kävelylenkin kesto 30 min
- 2 vko -> Kesto 40 min
- 3 vko -> Kesto 50 min jne.

Lisäksi pyri kävelemään mahdollisimman vaihtelevassa maastossa, kuten pururadalla ja metsässä. Tälläisessa maastossa joutuu huomaamattan ponnistelemaan ja harjoituksen teho paranee huomattavasti.

Aloita pitämään kirjaa kävelylenkeistä ja koita saada kaverietasi mukaan lenkille. Näin ei tule kiusausta jäädä kotiin "enpä taida tänään jaksaa"-tekosyihin viitaten. Jos käyt kaverin kanssa lenkillä, niin yrittäkää sopia sellainen aika päivästä, jolloin molemmat ovat vapaana (aikaisin aamulla, vai myöhempään illalla)

Hommaa kunnon jalkineet, joita käytät lenkillä ollessasi. Huonoilla kengillä saat vain kantapääsi auki sekä jalkakipuja. Urheiluliikkeisä on varmasti osaavia myyjiä esim. vaellustyyppiset kengät ovat olleet minun mieleeni (eivät ole valkoiset ja siten aina likaisen näköiset sekä suojaavat mahd. kosteudelta) Itse maksoin kengistäni Intersportissa 40? ja ovat kestäneet jo kahden vuoden lenkit.

Toivottavasti tästä oli jonkinlaista apua
B)
 
Kizi
Heippa Tapsa!!!

Kiitti vinkistä!!!Täytyy kokeilla ehdotustasi!
Tuli mieleeni tos lukiessani et mulla pitäis olla semmonen kävely-päiväkirja.... täytyy penkoa se jostain esille.
Mä tykkään kävellä metsässä mut jos lähden muksun kans vaunuilla ni ei se sitten oikeen onnistu.... Kavereita mulla ei oikeen tällä paikkakunnalla vielä ole ku ollaan vasta muutama vuos täälä asuttu.

Mites Saara sulla on mennyt? :)
 
-trinity-
Yks vinkki tuohon kävelyyn/lenkkeilyyn... Jos vaan mahdollista, niin lenkillä kannattas käydä heti aamulla, kun ei ole syönyt vielä mitään. Tällöin elimistössä ei ole vielä hiilareita, joten polttoaineena on pakko käyttää rasvaa. Ja sykemittari on kans oiva apu laihduttaessa. Rasvanpolton kannalta liikunta on tehokkainta kun syke on n.130.
 
Täältä löytyy kans yks muutoksen kourissa taisteleva. Lapsia on 5 nuorimmainen 3.5kk vanhin täyttää 9v. Nyt kun täytin tässä vuosia toukokuussa ajattelin että nyt se on pakko ottaa niskasta itteä kiinni. Jokaisesta lapsesta on tullut jonkin verran lisää, laitokselle kun menin vaaka näytti 116kg mutta lähtiessä 107kg (olin 11pvm). Nyt paino huitelee 104kg pikkuhiljaa tässä alaspäin mennään. Tarkotus ois pudottaa liikuntaa lisäämällä ja "turhia" kaloreita välttämällä. Mutta kuten muutkin ovat huomanneet, tuo lenkille lähtö on todella vaikeaa!!! Varsinkin kun on noita muita häiriötekijöitä. Se ois ko jaksais aamulla lähteä eka syötön jälkeen lenkille kun muut vetävät unta palloon...mutta. Toinen vaihtoehto on tosiaan nuo yöjuoksut!! Tässä huushollissa tuntuu olevan niin paljon tekemistä että päiväsaikaan ei tahdo irrota aikaa. Vieläkö mies ja isommat lapset harrastaa niin....Ei muutako lenkille....
 
Kizi
Heipsan! :)

Tein tänään rasvanpoltto soppaa.... =) Meinaan aloittaa huomenna.Se on viikon pituinen kuuri,katotaan pystynkö syömään sitä soppaa niin kauan :whistle:
Kaveri ilmotti äsken et hän on saanu ilmais seteleitä yhteen kuntoklubiin ja kyseli oisinko kiinnostunu!!!! Tietysti lähden kokeilemaan jos sattuis joku niistä monista mahdollisuuksista kiinnostamaan :)
Ennen poikia kävin spinningissä yhden kaverin kans ja se tuntui silloin ihan hyvältä.
Eilen tuli taas käveltyä ku kävin tekemäs loton(jossa ei ollut edes 4 oikein :( ) Tänään en sitten käynykkään missään kävellen :ashamed:
 
Mulla paino huitelee satasen kohdalla!!! Tytön syntymän jälkeen on 20kg tullut!!! Mä nimittäin laihduin tuon 20kg raskaudessa....Kyllä masentaa, kun hetken jo oli niin hyvä olla ja vanhat vaatteetkin mahtuivat!!! :'( :'( :'( :'( :'(
 

Yhteistyössä