oma piha, lapsilla ei mitään pihalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailijaxninnu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailijaxninnu

Vieras
Muutettiin rivitaloon viime alku syksystä. Ostin lautakeinun , jonka mies lupasi kiinnittää (ei ole vieläkään laittanut sitä keinua vaikka minä ja lapset pyydetään välillä, itse en uskalla laittaa kun pelkään että en osaa kiinnittää kunnolla).

Uima-allas
..noo olen pessyt sen pari kertaa kunnolla tänä kesänä. Viimeksi jätin täyttämättä kun mies oli sitä mieltä että pitää olla suoja ja suodatin. No niitä odotellessa.. Olen kyllä useamman kerran kaupassakin sanonut että pitäiskö ostaa. Mies : No mietitään vielä.

- hiekkalaatikon saa biltemasta 50€ hiekat ei paljon maksa

Olen siitäkin sanonut että haluan lapsille sen (eikä mulla ole ajokorttia niin en ala bussilla raahaa sellasta). Mutta ei.

- sulkapallo mailat hajos. Ehdotin että ostetaan sellaset halvat. Mies sanoo siihen että ei ne kestä. Kun sitten ehdotan kalliimpia niin väistää puheenaiheen.

Säästössä on sen verran että hyvin vois ostaa nuo eikä edes tuntuis missään. Vittuko miestä vaivaa?

Tramppaa ei voi ostaa kun se on vaarallinen.. No elämä on.. Voihan sitä trampan käyttöä vahtii.

Juhannuksena ei voinut mennä lähelle missä oli kaikkee lapsille. Piti ajaa 160km yhteen suuntaan ja takas kämäsen kokon takia, ei mitään toimintaa lapsille.

Viimeksi ei voitu mennä lähelle juhannusjuhliin kun oli migreeni mukamas. Aiemmin ei oo ollu rahaa.. No onhan raha ollut aiemmin tiukalla mutta kyllä sitä sen 20€ ois pystyny laittaa lasten kivaan.

Mä en tajuu tota ukkoa

Miten joku voi olla noin kädetön? Enkä tarkoita sillä miestäsi.

Osta ne sulkismailat. Mies on oikeassa, ei kannata halvinta kuraa ostella, niissä pyörii varsi ympäri heti ensimmäisen käytön jälkeen. Ja mikä estää sinua itseäsi ostamaan sitä suodatinta.

Eikä kannata ostella liikaa kaikkea, pian ette mahdu sille pihalle lainkaan.

No joo, tottahan se on, että sun kannattais itse vaan ottaa selvää ja tehdä noi jutut. Mutta ymmärrän miksi et ole tehnyt, meillä tuollaiset hommat hoitaa myös mies. Ihan vaan siksi, että se hoituu nopeemmin.

Onko sulla muita käteviä ihmisiä elämässäs, jotka vois auttaa. Edes neuvoa sua, miten keinu kannattaa kiinnittää. Mun mies inhoo sitä, jos pyydän mun isää tekee jotain, minkä se olis itse osannut tehdä.

Mies kuulostaa aika vätykseltä, mutta pitääkö sun koko ajan mieheltä kysellä mitä voi tehdä ja ostaa? Esim. noi mailat, mikset hae itse kaupasta? Ja tuo hiekka, eikö sulla ole ketään tuttuja/kavereita, joilta saisit kyydin hiekanhakumatkalle, niin tulisi hiekkalaatikko lapsille? Samoin tuo allashomma. Mä en vaan osaa käsittää, että jotkut teettävät hommat esim. miehellään, kitisevät kun ei homma toimi, mutta eivät itsekään tee asialle mitään.

Joskus on tosi kiva tehdä ITSE asioita, ja huomata ja todeta, että hei, mähän osasin ihan itse! Ei kaikkeen miestä tarvitse. Nyt vaan hihat heilumaan ja hommiin!

• Tykkää
Reactions: papumössö
Jos on pakko olla mies tekemässä ja päättämässä, niin pyydäpäs naapurin Perttiä apuun. Sulkkismailat ja trampoliinit voit pyytää sukulaisilta yhteissynttärilahjana lapsille. Eiköhän tän jälkeen ala ukkoasi nolottamaan oma itsekkyys. Ja kannattaa varmaan hankkia ajokortti, niin voit vastaisuudessa itsekin hoitaa hommia, eikä olla jatkuvasti riippuvainen toimintakyvyttömästä ukosta.

• Tykkää
Reactions: Boobabe
Kaiken, minkä haluat, saat Biltemasta kotiinkuljetuksena, myös ne hiekat. Maksaa tietenkin, mut kaikkihan maksaa tässä elämässä. Sitten vaan alat askarrella lapsille kesätekemistä. Kun pääset sen alkukitkan ylitse, huomaat että osaat itsekin ja sulle tulee hyvä mieli. (y) Mies voi sillä aikaa vahtia lapsia, että sulla on keskittymisrauha.

Tulee vaan mieleen. Onko Ap itse töissä, koulussa?

Jos mies yksin tuo ns. Leivän pöytään niin voi pikkuhiljaa alkaa ärsyttämään, kun kokoajan pitäisi olla jotain ostamassa. Ei ehkä näe ettei se ole vaimolle vaan lapsille.

Näin meinaan kävi meille. Itse opiskelin ja mies kävi töissä ja mies osti kaiken. Kerran pyysin tuomaan shampoota kaupasta ja se oli viimenen tikki miehelle ja hermostui. Sanoi että kokoajan pitää olla ostamassa jotain ja hänelle ei jää rahaa omaan käyttöönsä, harrastuksiin yms.
Minä ymmärsin pointin ja mies ymmärsi, että ei ne kaikki rahat suinkaan minuun ole mennyt suurinosa oli kuitenkin lapsille tarkoitettuja asioita (juurikin omaa pihaa varten )

Eli, miehesi voi olla kyllästynyt jatkuvasti olemaan maksumiehenä. Ja siltä kuulostaa ettei Ap tuo rahaa perheeseen, kun ei ole itse ostanut. Tai voihan miehellä olla vaikka peliriippuvuus tms. ettei rahaa ole

Mitä sinä miestä kinuat niitä ostamaan, jos mies ei halua ostaa? Osta sinä itse niitä asioita mitä haluat. Sulkkiskamat saat varmasti itse raahattua kaupasta, hiekkalaatikon ja uima-altaan suodatussysteemit voit hyvin tilata netistä. Suomi on täynnä nettikauppoja joista saa kotiovelle tuotteet toimitettua. Tilaa itse, maksa itse, vastaanota itse, kasaa itse, kaikki hyvin.

Mitä sinä miestä kinuat niitä ostamaan, jos mies ei halua ostaa? Osta sinä itse niitä asioita mitä haluat. Sulkkiskamat saat varmasti itse raahattua kaupasta, hiekkalaatikon ja uima-altaan suodatussysteemit voit hyvin tilata netistä. Suomi on täynnä nettikauppoja joista saa kotiovelle tuotteet toimitettua. Tilaa itse, maksa itse, vastaanota itse, kasaa itse, kaikki hyvin.

Uskomattoman kädetöntä toimintaa sulla!

Voin kuvitella: sä olet kotiäitinä ja mies käy töissä. Silti miehen pitäisi tehdä muyös kotona kaikkea, sä kun et vaan pysty. Onko olemassa miestenhommia ja naistenhommia? On olemassa vain onnettomia tunareita, vätyksiä, joita ei huvita.

Uskomattoman kädetöntä toimintaa sulla!

Voin kuvitella: sä olet kotiäitinä ja mies käy töissä. Silti miehen pitäisi tehdä muyös kotona kaikkea, sä kun et vaan pysty. Onko olemassa miestenhommia ja naistenhommia? On olemassa vain onnettomia tunareita, vätyksiä, joita ei huvita.

Nojaa. Yritin kerran itse irrottaa lapsen apurenkaat. Löysin työkalut ja kaikki, mutta koska joku oli vääntänyt ruuvit/pultit mitä lie onkaan, liian kireälle, en saanut millään väännettyä niitä auki. Hampaat irvessä yritin, mutta voimat ei riitä. Johonkin olen niin lyhyt että tarvisin tikkaat (mitä ei ole), mutta mies ylettyy ilman tikkaita. Tai että kantaisin jotain pesukonetta tai vastaavaa. Hillopurkin kansikin aukeaa mieheltä noin vaan, mutta itse joudun veitsen kanssa vääntämään kannen auki. Pitäisi alkaa bodariksi, jos yrittäisi kaikkia miesten töitä tehdä.

Nojaa. Yritin kerran itse irrottaa lapsen apurenkaat. Löysin työkalut ja kaikki, mutta koska joku oli vääntänyt ruuvit/pultit mitä lie onkaan, liian kireälle, en saanut millään väännettyä niitä auki. Hampaat irvessä yritin, mutta voimat ei riitä. Johonkin olen niin lyhyt että tarvisin tikkaat (mitä ei ole), mutta mies ylettyy ilman tikkaita. Tai että kantaisin jotain pesukonetta tai vastaavaa. Hillopurkin kansikin aukeaa mieheltä noin vaan, mutta itse joudun veitsen kanssa vääntämään kannen auki. Pitäisi alkaa bodariksi, jos yrittäisi kaikkia miesten töitä tehdä.

No on kyllä elämä vaikeeta tuolla asenteella :D Missä on se suomalainen sisu! Nyt nainen ryhdistäydy ja ota oma elämä haltuun hei!

No en kyllä ihan ymmärrä kaikkea tätä urputusta rahasta. Ennen lapsia minä kävin töissä ja toin ihan mukavasti rahaa perheeseen. Mies opiskeli. Nyt olen kotona lasten kanssa ja mies töissä. Koko ajan on ollut yhteiset rahat, eikä ole tarvinnut perustella miksi shampoota pitää ostaa, vaikka ihan itelle ostaisi. Enkä minä urputa, ettei kerry eläkettä lastenhankinta-ajalta. Yhdessä tätä elämää eletään. En ole ap.

• Tykkää
Reactions: Boobabe
Jatkossa jos tarvii availla kireitä pultteja tai muttereita, niin laitat työkaluun pidemmän varren. Sillä saa lisää voimaa.

Sulla ja miehellä mahtaa olla melkoinen pituusero jos sinä tarvitsisit tikkaat johonkin työhön, mutta mies ylettyy ilman tikkaita? Vai oisko työhön riittänyt kuitenkin vaikka tuoli? Vai eikö teillä ole tuolejakaan?

Onko hillopurkin avaus miesten työ?

Väärät työkalut ja käsittämätöntä avuttomuutta. Ruuvin väännössä voima tulee pitemmästä varresta, ylös yltää kiipeämällä tuolille ja kaupasta saa sellaisia kumilärpäkkeitä, joilla hillopurkit aukeavat. Nyt alkaa jo tuntua siltä, että mies tahallaan jättää noita asioita tekemättä, jotta sinäkin oppisit tekemään arkipäiväisiä asioita ihan itse, etkä odottaisi miehen palvelevan sinua joka asiassa. Omakotitalossa kaikkien pitää tehdä töitä, ei siinä kukaan voi jättäytyä palveltavaksi.

Meillä jo lapsetkin osaavat ja pystyvät tekemään näitä sinulle ylivoimaisia tehtäviä. Pesukoneiden kantamiseen osallistuu useampi henkilö, ja kantamiseen käytetään liinoja.

Jatkossa jos tarvii availla kireitä pultteja tai muttereita, niin laitat työkaluun pidemmän varren. Sillä saa lisää voimaa.
Apurattaita irrottaessa ei tarvitse edes pidempää vartta. Silloin voi käyttää omaa painoaan apuna eli polkaista omalla painollaan jakarin/lenkkiavaimen alas. Varsi vaan osoittamaan jonnekin kello 10-11 tietämiin, niin onnistuu tuolla menetelmällä. Kannattaa kuitenkin varmistua ensin avaussuunnasta, ettei tiukenna niitä entisestään.

Mene töihin, saa palkkaa, osta tavarat, hanki ajokortti ja auto tai tilaa tavarat toimitettuna. (Hiekka joka tapauksessa yleensä tuodaan kotiin, ei sitä minusta itse haeta mistään). Miehesi rahat ovat miehesi rahoja, hölmö olet, jos olet jäänyt kotiäidiksi sellaisen miehen kanssa, joka ei ole vamis sinua elättämään ja tavaroita ostelemaan.

Yhteistyössä