Oltiin kylässä missä oli vesirokkoa ja äiti ei kertonut siitä etukäteen. Oon itse raskaana.rv 8 :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi pee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voi pee

Vieras
Sairastanut vesirokon parilla näppylällä, joten ei välttämättä ole edes ollut vesirokkoa.

Mentiin kylään ja lapset juoksivat suoraan lastenhuoneisiin, näin nämä heidän lapset vasta n. 15min sinne menon jälkeen ja molemmat täynnä näppyjä. Oli kuulemma edellisenä aamuna alkanut.

Omat ei ole vielä sairastanut joten luultavasti sairastavat ja sitten vielä tämä raskaus, luin että voi tehdä pahojakin hommia. :(

Lääkäri soittaa iltapäivällä, nyt ahdistaa koko homma. :(

No eihän se raskaus nyt vesirokkoa mitenkään vaaralliseksi tee, vaan se jos et itse ole sairastanut. Jos ei olet sairastanut (kuten meistä suurin osa on), ei se haittaa yhtään mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja häh?;25865450:
No eihän se raskaus nyt vesirokkoa mitenkään vaaralliseksi tee, vaan se jos et itse ole sairastanut. Jos ei olet sairastanut (kuten meistä suurin osa on), ei se haittaa yhtään mitään.

No ap ei ollut varma onko sairastanut vesirokon.

Raskaana olevalle vesirokko ei ole leikin asia!

Alkuperäinen kirjoittaja häh?;25865450:

Raskaana oleville aloitetaan yleensä asikloviiri-lääkitys vesirokossa. Miksiköhän ;)

Vesirokko

Viimeksi muokattu:
Hän ei siis tiedä raskaudestani ja totesi, että parempihan se on lasten pienenä sairastaa. Vitsi, kai mulla on silti vanhempana oikeus valita vienkö heidät rokkopaikkaan vai en. :(

tiesikö kaverisi sun olevan paksuna? Jos ei tiennyt niin mitä mesoat?
Ja jos sinä sen olet sairastanut niin ei siitä silloin haittaa ole.
Monihan pitää näitä vesirokko kutsujakin nykyään jolloin altistetaan tahallaan lapset tuolle taudille.
Ja näkeehän näitä aika rokkosia vesikelloilla olevia lapsiakin kaupassa,jos ei kuumetta niin pakkohan se ostokset sen yh vanhemmankin on hoitaa ja jos pini lapsi ei sitä lasta kotiinkaan voi jättää. Eli se voi tänäpäivänä tulla ihan mistä vain tuo kiertolaisten tauti

[QUOTE="aloittaja";25865494]Hän ei siis tiedä raskaudestani ja totesi, että parempihan se on lasten pienenä sairastaa. Vitsi, kai mulla on silti vanhempana oikeus valita vienkö heidät rokkopaikkaan vai en. :([/QUOTE]

Aika ajattelematon kaveri sinulla, mutta olisin kyllä sanonut, miksi ei haluta vesirokkoa.

Ei välttämättä tartu, jos ei ole aikaisemminkaan tarttunut. älä vielä panikoi.
minäkin altistuin jnoka vuosi ala-asteella vesirokolle enkä saanut tartuntaan. kolme vuotta joka vuosi päiväkodissa työskennellessäni sama homma, mutta sitten neljäntenä vuonna se tarttui kun olin kolmenkymmenen ja voin sanoa että samaa en halua pahimmalle vihamiehellenikään mitä se oli sairastaa aikuisena.

Alkuperäinen kirjoittaja kökköliini;25865524:
minäkin altistuin jnoka vuosi ala-asteella vesirokolle enkä saanut tartuntaan. kolme vuotta joka vuosi päiväkodissa työskennellessäni sama homma, mutta sitten neljäntenä vuonna se tarttui kun olin kolmenkymmenen ja voin sanoa että samaa en halua pahimmalle vihamiehellenikään mitä se oli sairastaa aikuisena.

Mun mies myös sairasti tuon aikuisena, päälle kolmekymppisenä ja teki suunnilleen kuolemaa taudin aikana.

• Tykkää
Reactions: Dongxi
Aika erikoinen asenne palstalla taas. Eli kun lapset ovat rokossa ja kuumeessa on ok pyytää vieraita kylään kertomatta tilanteesta.

Mulla on hieman erilainen toimintaperiaate ja mun mielestä mulla ei ole mitään velvollisuutta kertoa raskaudestani hänelle ennen kuin itse haluan. Mikä tahansa tauti on mielestäni kohteliasta ilmoittaa jos tulee vieraita kylään. Näköjään asenne monella täällä hieman erilainen.

Se on eri asia jos kaupasta jonkun taudin saan, kuin se että menen kylään varta vasten tietämättäni tautia hakemaan.

• Tykkää
Reactions: lissukka.
Alkuperäinen kirjoittaja kökköliini;25865524:

Olen myös kokenut saman kohtalon, kun sinä joten voivat vielä selvitä säikähdyksellä. Toivottavasti ap on noilla parilla pisteellä sen aikanaan sairastanut.

Ajattelemattomuutta minusta tässä ei nyt ole kuin yhdellä ;)
Turha syyllistää kaveria joka ei tiedä aloittajan raskaudestakaan ja kuitenkin aloittajakaan ei ole ottanut rokotetta lapsilleen kuin testauttanut itseään onko sairastanut vaiko eikö ole.
Että ihan sinne peiliin voi niin aloittajakin samaan aikaan kurkkia kun haukkuu kaveriaan.

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;25865549:
Mun mies myös sairasti tuon aikuisena, päälle kolmekymppisenä ja teki suunnilleen kuolemaa taudin aikana.
mikään apteeki rohto ei auttanu kutinaan ja toisena yönä olo oli sellainen että oikeasti kävi mielessä että josko ampus ittensä. se oli jotain hirveetä se kutina se oli täyttä kipua! ja sitten mun mussukka sairastu siihen ja arvatkaa tekikö pahaa kattoa vierestä kun itse tiesi miten paha toisella on olla.

Alkuperäinen kirjoittaja kökköliini;25865572:
mikään apteeki rohto ei auttanu kutinaan ja toisena yönä olo oli sellainen että oikeasti kävi mielessä että josko ampus ittensä. se oli jotain hirveetä se kutina se oli täyttä kipua! ja sitten mun mussukka sairastu siihen ja arvatkaa tekikö pahaa kattoa vierestä kun itse tiesi miten paha toisella on olla.

ette sitten tajunneet nappailla allergialääkkeitä