Ollaanko me miehen kanssa jotenkin vanhanaikaisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Old at twenty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oon kattonut jotain Bratzejä joskus niin voi hyvää päivää.:D En todellakaan haluais tytön niitä kattovan mutta saa nähdä miten käy. Tosin, itse katoin pienenä Turtleseja ja Prätkähiiriä, en nyt tiedä onko ainakaan noi Prätkähiiret aina niin fiksuja mutta on ne nyt silti parempia.:D Ikisuosikki on kyllä muumit.

Meidän lapsiin uppoaa kakkoselta Hanna Ankka, Hirveä Henri, Pertti ja Purtti, Harri ja dinot, Kuunalle, Ludovic, Taikakaruselli....Pikku Kakkonen ei enää iske kumpaankaan.

Kolmoselta katsovat Code Lyoko, 101 dalmatialaista ja Winx. Joskus Bakugan.

Neloselta Timon ja Pumba sekä Pikku Einsteinit.

6½ v ja 4½ v kyseessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Old at twenty:
Ikää meillä siis 23 ja 24, ja vasta suunnitellaan sitä tulevaa perhettä. Joskus on lauantaiaamuisin ollut tv päällä ja sieltä on tullut nykyajan lastenohjelmia, nimiä en sen kummemmin muista mutta Winx nyt ainakin tulee mieleen. Molemmilta on suu lohjennut auki, kun sitä on syventynyt katsomaan ja tuntuu uskomattomalta että nykyajan lapset katsovat tuollaisia lastenohjelmina. "Meidän aikaan" sitä katsottiin vain pikkukakkosta ja Maija Mehiläistä, niin paljon viattomampia :D

..näinkö sitä sitten tulee vanhaksi? ;D

On nämä lasten ohjelmat nykyään outoja. Lapsenlapsile kun joskus etsitään mutta on siellä kuitenkin pikkikakkkonen tallella. Yli 30 vuotta aikaa ekalle lapsele niitä katsoessa. Kuopukselle en tahtonut muistakaan moisia mutta onneksi tytär muostutti.

kakkoselta tulee pikkukakkosesta ainakin ihan kivoja asiallisia lastenohjelmia. mutta alkavat jo arkisin 6.50 ja viikonloppusin vissiin siin 8 aikaan, että ehkä ette oo vaan ollu "oikeeseen" aikaan hereillä :)

mainostelevisiot näyttää kaikkea sontaa.

Alkuperäinen kirjoittaja e:
Oon kattonut jotain Bratzejä joskus niin voi hyvää päivää.:D En todellakaan haluais tytön niitä kattovan mutta saa nähdä miten käy.

Bratzit on kyllä aika aivottomia :D. Mutta esim. Barbie-elokuvat on sellaisia, joita minäkin jaksan katsoa.

6v ei tykkää enää oikein mistään lastenohjelmista, ei kato telkkaria.

Pikku Kakkonen on tosi lälly ja kolmosen ohjelmat..no joo. Missä vanhat kunnon piirretyt, Aku ankat, Väiskit, Tom ja Jerryt jne. Niissäkin hakattiin lekalla toisia päähän, mutta meno oli ihan erilaista muuten.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tuli vain sellainen olo, että tuleekohan minusta sitten joku tiukkisäiti jos en anna lapsen katsoa edes kaikkia LASTENohjelmia :D Mutta tosiaan, on nuo niin erilaisia arvomaailmaltaan kuin vanhat.. ei mielestäni esim. viisivuotiaalle hyväksi.

Minusta ne, kaikessa älyttömyydessään, on kuitenkin arvomaailmaltaan hyviä; kaveria ei jätetä, hyvä voittaa pahan, jne.

Eri asia sitten, paljonko joku 3 v tajuaa niiden arvomaailmasta.

Tosi moni näistä ei-niin-laadukkaista lastenohjelmista on vain tuotemainontaa valeasussa. Ei niiden ole tarkoitus olla opetusohjelmia tai lasta kehittäviä, vaan saada ipanat haluamaan sitä oheiskrääsää. "Kaikki kerätään!" vai kuinkas se pokemonien slogan menikään...

onneksi oma tyttöni on vasta 2,5v joten ei edes katso telkkaria.
Tulen olemaan tarkka noiden lastenohjelmien kanssa, koska esim juuri nämä Bratzit yms on ehdottomasti ei- listalla.
Saa katsella vanhoja disney-leffoja sekä tietysti pikku 2:sta jos joskus kiinnostaa.. :)

Meidän lapsiin uppoaa kakkoselta Hanna Ankka, Hirveä Henri, Pertti ja Purtti, Harri ja dinot, Kuunalle, Ludovic, Taikakaruselli....Pikku Kakkonen ei enää iske kumpaankaan.

6½ v ja 4½ v kyseessä.

Silloin ennen aikaan oli ihanaa kun yhdeltä kanavaltas vain tuli ohjelmat ja hyviä. Taitaa tuoollaa kaksosella edelleen olla parhaimmat, oikeita lastenohjelmia.

Alkuperäinen kirjoittaja kerron pian kuka olin:

6½ v ja 4½ v kyseessä.

Silloin ennen aikaan oli ihanaa kun yhdeltä kanavaltas vain tuli ohjelmat ja hyviä. Taitaa tuoollaa kaksosella edelleen olla parhaimmat, oikeita lastenohjelmia.

Alkuperäinen kirjoittaja palma:
Tosi moni näistä ei-niin-laadukkaista lastenohjelmista on vain tuotemainontaa valeasussa. Ei niiden ole tarkoitus olla opetusohjelmia tai lasta kehittäviä, vaan saada ipanat haluamaan sitä oheiskrääsää. "Kaikki kerätään!" vai kuinkas se pokemonien slogan menikään...

Kyllä jo mun lapsuudessa oli oheiskrääsää; Smurffit, Maija Mehiläinen, Tao Tao, Peukaloisen retket...Disneystä nyt lienee turha edes puhua. Mutta ei mun vanhemmat kaikkeen mukaan lähteneet, kuten en aio minäkään lähteä :)

eipä kyllä ole noi kakkosenkaan ohjelmat kovin kummoisia, naurettavan noloja ikivanhoja shittejä suorastaan. ennemmin annan lapsien elää nykypäivässä enkä pakota kattomaan jotain tylsääkin tylsempää puuduttavan nukahduttavaa taotaota.

Alkuperäinen kirjoittaja kerron pian kuka olin:

6½ v ja 4½ v kyseessä.

No enpä tiedä, laatu on laskenut kauttaaltan. Esim. mainittu Hirveä Henri on 100 x pahempi kuin kolmosen winxit ja muut. Perustuu suurinpiirtein sille, ettö isoveli kiusaa pienempää.

Alkuperäinen kirjoittaja palma:

Kyllä jo mun lapsuudessa oli oheiskrääsää; Smurffit, Maija Mehiläinen, Tao Tao, Peukaloisen retket...Disneystä nyt lienee turha edes puhua. Mutta ei mun vanhemmat kaikkeen mukaan lähteneet, kuten en aio minäkään lähteä :)

Joo, ei oheiskrääsä ole uusi juttu, mutta vanhoina hyvinä aikoina niillä tv-sarjoilla ja leffoilla oli sentäs oma itseisarvonsa ja ne tehtiin huolella. Nyt on niin päin, että eka luodaan tuotesarja ja sit aletaan miettiä, millainen piirretty myyntiä parhaiten edistäisi. Mikään muu ei selitä sarjojen surkeaa laatua joka osa-alueella.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tee ensin se lapsi ja huomaat jossain vaiheessa, ettei ne sun ennen raskautta ihanteet pidäkkään välttämättä paikkaansa.

No onneksi meitäkin on, jotka jaksamme elää periaatteidemme mukaan lapsiarjen ajoittaisesta raskaudesta huolimatta;).

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja smur-ffi:
Alkuperäinen kirjoittaja Sankkuli:
Ihan hirveetä paskaa nykyajan "lastenohjelmat". Lapsia pidetään vissiin tyhminä tjsp.

Kyllä todellakin on! Ite oon 25 ja silloin kun olin lapsi, niin tuli telkkarista ihan huippuja lastenohjelmia.Ikävä tosiaan niitä aikoja, kun telkkarista näki Maija Mehiläistä, Taotaota, Muumeja ym. Onneks Maija Mehiläiset on meillä dvd:nä ja saa omatkin lapset katsella niitä :D

Heh, onneksi teitä on siis muitakin jotka ajattelevat näin :D Täytynee meidänkin ostaa kunnon lastenohjelma-DVD -levyjä (Disney-leffoja on jo isot pinot, Leijonakuningasta sun muuta.. <3 ), niin ei laps paran tarvitse katsoa Bratzeja :D

Et ole tiukkis!!! Mua kanssa hirvittää ja kauhistuttaa nää nykyajan piirretyt. Meillä myös katsellaan vanhempia piirrettyjä, Taotaoa, Maija Mehiläistä, Peukaloisen retkiä, Smurffeja jne... Bambit, Tuhkimot jne Disneyt on kovassa huudossa. Uusimmista nyt tää Touhula, joka tulee klo 17 on uusin suosikki ja toinen oli Harri ja dinot. Tyttö siis 5,5 vuotias.

Meillä lapset ovat tutustuneet maija mehiläiseen, tao taohon, tohtori sykeröön ja tarina tuokioihin dvd:nä olemme ne hankkineet muumeja löytyy parin leffan verran. Ja joskus kyllä äitikin niitä eksyy katselemaan :whistle: Lapset katsovat pikkukakkosen tv:stä, joskus ovat prätkähiiriä vilkuilleet mutta en näe tarpeelliseksi vielä alle kouluikäisten katsoa. Kaikki anime jutut ovat mielestäni kamalaa katsottavaa, rupeaa päätä särkemään ja se koko juttu on niissä mitä ei ymmärrä..

Yhteistyössä