Varmaan monenkin ruunlaittajan kohdalla olisi keittiössä hygienian osalta parantamisen varaa, niin työskentelytapojen kuin keittiövälineiden hoidon kannalta. Ainakin omassa tuttavapiirissä moni käyttää sitä samaa leikkuulauttaa ja ruokjien asianmukaista jäädyttämistä ei ole.Alkuperäinen kirjoittaja JaJa:koulutuksen aiheeseen saaneena olen huomattavasta hygieenisempi keittiössä kuin ennen varsinkin kun kyse on lapsista. tekis ihan hyvää jokaiselle käydä aiheesta pieni kurssiAlkuperäinen kirjoittaja ap:No voi kauhea. Ihania nämä jotkut nykyihmiset kun kaikki on niin hyiyök bakteerista ja ällöä ja voi että yäkkistäAlkuperäinen kirjoittaja JaJa:roskiin menee. syljen (lusikasta) mukana siihen ruokaan menee bakteereja jotka lisääntyy vauhdilla seistessään. en todellakaan halua tarjota sitä lapsille enää uudestaan
huh ai mä päden mun toisen asteen koulutyksella jota vastaavaa työtä en oo päivääkään tehny ku oon sen jälkeen ollu lasten kans kotona no tuskin.. tämän asian nyt sattumoisin olen koulussa oppinut.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Uhhlalaa. Kun terve järki on kadonnut, pitää päteä KOULUTKSELLA. Voi että. No ,kukin tavallaan.Alkuperäinen kirjoittaja JaJa:koulutuksen aiheeseen saaneena olen huomattavasta hygieenisempi keittiössä kuin ennen varsinkin kun kyse on lapsista. tekis ihan hyvää jokaiselle käydä aiheesta pieni kurssiAlkuperäinen kirjoittaja ap:No voi kauhea. Ihania nämä jotkut nykyihmiset kun kaikki on niin hyiyök bakteerista ja ällöä ja voi että yäkkistäAlkuperäinen kirjoittaja JaJa:roskiin menee. syljen (lusikasta) mukana siihen ruokaan menee bakteereja jotka lisääntyy vauhdilla seistessään. en todellakaan halua tarjota sitä lapsille enää uudestaan
totta. täältäkin saa jatkuvasti lukea kuinka tuntikausia pöydällä seisseitä ruokia syödään ja syötetään lapsillekin :x ruokamyrkytys ei oo leikinasia, varsinkaan lapsillaAlkuperäinen kirjoittaja niinpä niin:Varmaan monenkin ruunlaittajan kohdalla olisi keittiössä hygienian osalta parantamisen varaa, niin työskentelytapojen kuin keittiövälineiden hoidon kannalta. Ainakin omassa tuttavapiirissä moni käyttää sitä samaa leikkuulauttaa ja ruokjien asianmukaista jäädyttämistä ei ole.Alkuperäinen kirjoittaja JaJa:koulutuksen aiheeseen saaneena olen huomattavasta hygieenisempi keittiössä kuin ennen varsinkin kun kyse on lapsista. tekis ihan hyvää jokaiselle käydä aiheesta pieni kurssiAlkuperäinen kirjoittaja ap:No voi kauhea. Ihania nämä jotkut nykyihmiset kun kaikki on niin hyiyök bakteerista ja ällöä ja voi että yäkkistäAlkuperäinen kirjoittaja JaJa:roskiin menee. syljen (lusikasta) mukana siihen ruokaan menee bakteereja jotka lisääntyy vauhdilla seistessään. en todellakaan halua tarjota sitä lapsille enää uudestaan
Meillä osittain syödyt ruuat päätyvät hygieniasyistä koiran kuppiin. Jääkaappiin niitä ei missään nimessä laiteta!
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:Vissiin ottaa koville, kun kaikki ei toimikaan samoin kuin sinä?Alkuperäinen kirjoittaja ap:Uhhlalaa. Kun terve järki on kadonnut, pitää päteä KOULUTKSELLA. Voi että. No ,kukin tavallaan.Alkuperäinen kirjoittaja JaJa:koulutuksen aiheeseen saaneena olen huomattavasta hygieenisempi keittiössä kuin ennen varsinkin kun kyse on lapsista. tekis ihan hyvää jokaiselle käydä aiheesta pieni kurssiAlkuperäinen kirjoittaja ap:No voi kauhea. Ihania nämä jotkut nykyihmiset kun kaikki on niin hyiyök bakteerista ja ällöä ja voi että yäkkistäAlkuperäinen kirjoittaja JaJa:roskiin menee. syljen (lusikasta) mukana siihen ruokaan menee bakteereja jotka lisääntyy vauhdilla seistessään. en todellakaan halua tarjota sitä lapsille enää uudestaan
Niin oliko tästä nyt kyse ?Alkuperäinen kirjoittaja JaJa:täältäkin saa jatkuvasti lukea kuinka tuntikausia pöydällä seisseitä ruokia syödään ja syötetään lapsillekin
No maalaisjärkeni sanoo että jos ruoka on lautaselle nostettu ja siitä on kaksi,kolme haarukallista nyrsitty, niin ei ole järkeä sitä annosta heittää roskiin /kompostiin mihin vaan ns. hukkaan.Alkuperäinen kirjoittaja JaJa:huh ai mä päden mun toisen asteen koulutyksella jota vastaavaa työtä en oo päivääkään tehny ku oon sen jälkeen ollu lasten kans kotona no tuskin.. tämän asian nyt sattumoisin olen koulussa oppinut.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Uhhlalaa. Kun terve järki on kadonnut, pitää päteä KOULUTKSELLA. Voi että. No ,kukin tavallaan.Alkuperäinen kirjoittaja JaJa:koulutuksen aiheeseen saaneena olen huomattavasta hygieenisempi keittiössä kuin ennen varsinkin kun kyse on lapsista. tekis ihan hyvää jokaiselle käydä aiheesta pieni kurssiAlkuperäinen kirjoittaja ap:No voi kauhea. Ihania nämä jotkut nykyihmiset kun kaikki on niin hyiyök bakteerista ja ällöä ja voi että yäkkistäAlkuperäinen kirjoittaja JaJa:roskiin menee. syljen (lusikasta) mukana siihen ruokaan menee bakteereja jotka lisääntyy vauhdilla seistessään. en todellakaan halua tarjota sitä lapsille enää uudestaan
kyllä se on se maalaisjärki ja kokemuksen kautta saatu oppi johon tässä perheessä uskotaan. joissakin asioissa vaan on ihan hyvä ottaa asioista ihan oikeasti selvääkin kun on lasten terveyskyseessä. meillä ei sinne lasten suuhun mitä tahansa ja koska tahansa laiteta.
Ja mun maalaisjärki sanoo että jos tämä nyrsiminen toistuu, miksi laittaa aina liikaa ruokaa lautaselle?Alkuperäinen kirjoittaja ap:No maalaisjärkeni sanoo että jos ruoka on lautaselle nostettu ja siitä on kaksi,kolme haarukallista nyrsitty, niin ei ole järkeä sitä annosta heittää roskiin /kompostiin mihin vaan ns. hukkaan.Alkuperäinen kirjoittaja JaJa:huh ai mä päden mun toisen asteen koulutyksella jota vastaavaa työtä en oo päivääkään tehny ku oon sen jälkeen ollu lasten kans kotona no tuskin.. tämän asian nyt sattumoisin olen koulussa oppinut.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Uhhlalaa. Kun terve järki on kadonnut, pitää päteä KOULUTKSELLA. Voi että. No ,kukin tavallaan.Alkuperäinen kirjoittaja JaJa:koulutuksen aiheeseen saaneena olen huomattavasta hygieenisempi keittiössä kuin ennen varsinkin kun kyse on lapsista. tekis ihan hyvää jokaiselle käydä aiheesta pieni kurssiAlkuperäinen kirjoittaja ap:No voi kauhea. Ihania nämä jotkut nykyihmiset kun kaikki on niin hyiyök bakteerista ja ällöä ja voi että yäkkistäAlkuperäinen kirjoittaja JaJa:roskiin menee. syljen (lusikasta) mukana siihen ruokaan menee bakteereja jotka lisääntyy vauhdilla seistessään. en todellakaan halua tarjota sitä lapsille enää uudestaan
kyllä se on se maalaisjärki ja kokemuksen kautta saatu oppi johon tässä perheessä uskotaan. joissakin asioissa vaan on ihan hyvä ottaa asioista ihan oikeasti selvääkin kun on lasten terveyskyseessä. meillä ei sinne lasten suuhun mitä tahansa ja koska tahansa laiteta.
Täällä myösAlkuperäinen kirjoittaja Pinki:Meillä menee koirankuppiin
Mikset anna lapsen itse ottaa sopivaa annosta?Alkuperäinen kirjoittaja ap:No maalaisjärkeni sanoo että jos ruoka on lautaselle nostettu ja siitä on kaksi,kolme haarukallista nyrsitty, niin ei ole järkeä sitä annosta heittää roskiin /kompostiin mihin vaan ns. hukkaan.
Meillä kanssa tuota linjaa. Ei sinne lautasellen kovin kummoisia määriä jää.Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:Esim. pizzanjämät laitan kelmuun ja jääkaappiin, mutta muuta ruokaa en.
Ei meidän lasten annokset tosin ikinä koskemattomaksi tai miltei koskemattomaksi jääkään...ja ruokaa laitetaan lautaselle vain ihan pieni määrä ekana, ettei sitä menisi haaskuun. Jos jää pari lihanpalaa, pikku läjä riisiä tms niin roskiin se menee.
Puoliksi syötyä jogurttiakaan meiltä ei muistaakseni oo koskaan jäänyt
No lämmitetty ruoka onkin eri juttu kuin valmistettu. Mutta tuolla perusteella et voi enää keitettyjä perunoita pistää kattilasta jääkaappiin ja syödä illalla. Jos mitään ei voi lämmittää uudestaan.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Hyi. Meillä menee roskikseen, en lämmitä uudelleen kerran lämmitettyä ruokaa.