Ollaan miehen kanssa molemman vuorotöissä ja mun työkaveri...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pakko avautua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pakko avautua

Vieras
... ihmetteli suuresti, miksi toivon omat vapaapäiväni samaan aikaan miehen kanssa?!? Kun sanoin, että haluamme olla mahdollisimman paljon perheen kanssa yhdessä + toisen samaan aikaan oleva vapaapäivä mahdollistaa myös omat harrastukset, hän kysyi heti MIKSI?

...hänen lapsensa ovat jo aikuisia ja hän kertoi YLPEÄNÄ, kuinka aina hoiti lapset yksin ja antoi miehen mennä omissa menoissaan...ettei voi ymmärtää mitä me nyt yhdessä tehtäisiin. Voi elämä...

Ja ihmettelipä se sitäkin, että minä käyn harrastamassa ja otan itselleni aikaa...kun ei se mies varmaan kuitenkaan oikeasti halua olla niiden lasten kanssa.

Oli vaan pakko avautua. En vaan jaksa ihmisiä, jotka ylpeilee omalla uhrautumisellaan, varsinkin jos ovat siitä selvästi katkeroituneet.

[QUOTE="vieras";24592000]Jännä, miten mahdotonta kuvitella, että kukaan isä juttelisi tuollaisia työkavereilleen...[/QUOTE]

Hitsi...oliko mun teksti noin sekava...otsikkokin meni pieleen :). Siis minä ja mieheni olemme molemmat vuorotöissä. Ja työkaverini on nainen.

Ei, siis tajusin kyllä että kyseessä oli 2 naista. Mietin vaan että en voisi kuvitella kenenkään miehen vaativan toiselta isältä samaa kuin mitä äidit vaativat toisiltaan.

[QUOTE="vieras";24592000]Jännä, miten mahdotonta kuvitella, että kukaan isä juttelisi tuollaisia työkavereilleen...[/QUOTE]

jaa, kyllä mun mies voi ihan hyvin sanoa noin työkavereille.. eli siis haluaa viettää vapaapäivät perheen kanssa, vaikka omia lapsia hällä ei ole...

Meillä on kans niin, että mies saa tehdä lähes mitä haluaa, minä hoidan lapset. Meille se sopii, enkä näe siinä mitään kummaa. Itse en harrasta mittään mitä ei voisi lasten kanssa yhdessä tehdä, ja mies tykkää tehdä töitä. On meillä toki yhteisiäkin matkoja ja kotipäiviä.

[QUOTE="Neith";24592039]jaa, kyllä mun mies voi ihan hyvin sanoa noin työkavereille.. eli siis haluaa viettää vapaapäivät perheen kanssa, vaikka omia lapsia hällä ei ole...[/QUOTE]

Ai sillälailla, ettei tajua miksi teidän pitäisi viettää aikaa vapaapäivinä yhdessä, kun hänestä on parempi että hän on yksin lasten kanssa että sinä pääset menemään omia menojasi?

[QUOTE="Neith";24592039]jaa, kyllä mun mies voi ihan hyvin sanoa noin työkavereille.. eli siis haluaa viettää vapaapäivät perheen kanssa, vaikka omia lapsia hällä ei ole...[/QUOTE]

Samat sanat. Ei se ole yhtään kummallista, ellei sitten satu olemaan machoileva äijä miehenä, jota itse en ainakaan katselisi sekuntiakaan..

[QUOTE="vieras";24592045]Meillä on kans niin, että mies saa tehdä lähes mitä haluaa, minä hoidan lapset. Meille se sopii, enkä näe siinä mitään kummaa. Itse en harrasta mittään mitä ei voisi lasten kanssa yhdessä tehdä, ja mies tykkää tehdä töitä. On meillä toki yhteisiäkin matkoja ja kotipäiviä.[/QUOTE]

Mistä löytyis mulle samoin ajatteleva mies, jonka mielestä on kiva että mä teen mitä haluan kun hän hoitaa lapset.

Tietty laatuaikaa voisin lasten kanssa viettää ja leikkiä heidän kanssaan jollain yhteisillä reissuilla tai kotipäivinä, kunhan joku muu hoitais kaikki tylsät rutiinit, huolehtimiset ja muistamiset.

[QUOTE="vieras";24592047]Ai sillälailla, ettei tajua miksi teidän pitäisi viettää aikaa vapaapäivinä yhdessä, kun hänestä on parempi että hän on yksin lasten kanssa että sinä pääset menemään omia menojasi?[/QUOTE]

Voi hohhoijaa teidän näsäviisastelijoiden kanssa... Luiteko tekstin loppuun edes?

[QUOTE="Hmmm";24592029]Mä en ymmärrä miten jotkut ottaa itseensä noin kamalasti muitten tekemisistä.

Mikä siinä oli sellaista joka sai sut loukkaantumaan?[/QUOTE]

Häh? Enhän mä loukkaantunut. Ihmettelen vaan, miten tuollaiset ihmiset ei ymmärrä, että jotkut (kuten me) haluavat olla lastensa kanssa joskus samaan aikaan. Ja niin sen pitää ollakin!

Mikäli sinulla on kokemusta vuorotöistä, tiedät varmaan että se on parisuhteelle välillä rankkaa, kun voi mennä pitkiäkin aikoja ettei näe toista. Jos esim toinen tekee iltavuoroa ja toinen aamuvuoroa. Yhteistä vapaatakin voi olla vain muutaman kerran kuussa...

Mut joo..en mä tiedä mikä mun pointti tässä jutussa oli :).

[QUOTE="Jemina";24592051]Se oli silloin eri maailma. Mun äidilleni on suuri ihme, kun mun mies vaihtaa vaippoja lapsillemme siinä missä minäkin.[/QUOTE]

Se on totta! Ja tässä varmasti hyvin pitkälti kyse siitä!

Oli vaan pakko avautua. En vaan jaksa ihmisiä, jotka ylpeilee omalla uhrautumisellaan, varsinkin jos ovat siitä selvästi katkeroituneet.

Mistä sinä tällaisen kuvan olet saanut? Vaikuttaa vaan vähän siltä, että koet itsesi huonommaksi, ja siksi näet henkilön toiminnan tuollaisena.

Minäkin haluaisin meidän lomat samoihin aikoihin, mutta jos joku muu haluaa toimia noin, niin en minä näe heitä ja heidän toimintaansa yhtään noin, että ylpeilisivät, tai olisivat katkeroituneita.

[QUOTE="vieras";24592047]Ai sillälailla, ettei tajua miksi teidän pitäisi viettää aikaa vapaapäivinä yhdessä, kun hänestä on parempi että hän on yksin lasten kanssa että sinä pääset menemään omia menojasi?[/QUOTE]

ei kun silleen toisin päin, eli siis voi hyvin jutella tuökavereille kuinka nimenomaan haluaa viettää yhteisiä vapaapäiviä mieluummin kuin olla itekseen..

[QUOTE="vieras";24592034]Ei, siis tajusin kyllä että kyseessä oli 2 naista. Mietin vaan että en voisi kuvitella kenenkään miehen vaativan toiselta isältä samaa kuin mitä äidit vaativat toisiltaan.[/QUOTE]

Samaa ajattelin, eli miestä päivittelemässä kolleegalleen, että mihin niitä omia harrastuksia nyt niin tarviskaan, onhan se tärkeintä että vaimo sentään saa omaa aikaa (kun sillä on niin raskas työ...).

Tällaista voi tosiaan sanoa vain nainen naiselle.

[QUOTE="Vieras";24592095]Mistä sinä tällaisen kuvan olet saanut? Vaikuttaa vaan vähän siltä, että koet itsesi huonommaksi, ja siksi näet henkilön toiminnan tuollaisena.

Minäkin haluaisin meidän lomat samoihin aikoihin, mutta jos joku muu haluaa toimia noin, niin en minä näe heitä ja heidän toimintaansa yhtään noin, että ylpeilisivät, tai olisivat katkeroituneita.[/QUOTE]

Kyllä tuosta ennemminkin kuultaa se että tää työkaveri on se joka haluaa uhrialsellaan asettua paremman ihmisen asemaan. Miksi muuten ihmettelisi perhettä, joka satsaa yhteiseen aikaan/ miestä joka haluaa olla lasten kanssa. En ole itse kovin ylpeä siitä etten harrasta tällä hetkellä mitään, enkä olisi kovin ylpeä siitäkään jos mies olisi mieluummin töissä tai yksin kuin meidän kanssa.

Niin ja siis selvennän vielä, että kun meillä on samaan aikaan vapaata, niin kumpikin pääsee käymään harrastuksissaan, en vain minä, jos joku niin ajatteli. Ja isä on tietysti mielellään lastensa kanssa. Me ollaan muutenkin niin paljon vaan jompi kumpi aamusta iltaan lasten kanssa, että yhteinen aika perheen kanssa on todellakin toivottua. Ja mulla on onneksi niin ihana työnantaja, että pystyy työvuorotoiveet ongelmitta toteuttamaan.

[QUOTE="Hertta";24592143]Kyllä tuosta ennemminkin kuultaa se että tää työkaveri on se joka haluaa uhrialsellaan asettua paremman ihmisen asemaan. Miksi muuten ihmettelisi perhettä, joka satsaa yhteiseen aikaan/ miestä joka haluaa olla lasten kanssa. En ole itse kovin ylpeä siitä etten harrasta tällä hetkellä mitään, enkä olisi kovin ylpeä siitäkään jos mies olisi mieluummin töissä tai yksin kuin meidän kanssa.[/QUOTE]

Tätä tarkoitin :).

[QUOTE="aapee";24592172]Me teimme niin myös ennen kuin lapset menivät päiväkotiin ja oli ihan ok. Nyt ovat 15pv kuussa päiväkodissa ja muuten kotona.[/QUOTE]
Se on vuorotöissä parasta että voi elämäntilanteen mukaan sumplia jonkun olemaan lähes aina kotosalla.
Meillä mukelot on jo kuudennella luokalla mutta edelleen koetaan tärkeäksi että aikuiset ovat paljon läsnä vaikka sitten vain yksi kerrallaan.

Kysy työkaverilta että miksi mies halusi lapsia jos ei haluaisi olla näiden, omien lastensa kanssa?? Omituisia puhui, jostain 1800-luvulta varmaan aikamatkaillut tänne.

Yhteistyössä