ollaan menossa eräälle perheelle vieraaksi,ovat kosovolaisia niin mitä veisin tuliaisiksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiitos avusta:)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiitos avusta:)

Vieras
he kävivät meillä pari viikkoa sitten kun ovat muuttaneet suomeen ja toivat meille ties mitä ihanaa:) ja nyt me mennään niille ja en tiiä mitä veisin,ja paljoa ei saa maksaa:/.. mut jotain ,oisko jotain ruoka juttuja??en tiiä ....ovat jotenkin niin erilaisia, että mitään kahvipakettia ja konvehtirasiaa ei viitsi pelkästään viedä...

Jotain suomalaista, mutta mietoa. Veikkaisin, että itse leivottu pulla olisi hyvää :) Tai perinteistä kahvikakkua. Karjalanpiirakat varmasti maistuis, mutta niitä ennemmin tarjoaa kotona.
En muuten tiedä yhtään onko heillä jotain rajoitteita ruokien suhteen?

[QUOTE="vieras";24476802]Jotain suomalaista, mutta mietoa. Veikkaisin, että itse leivottu pulla olisi hyvää :) Tai perinteistä kahvikakkua. Karjalanpiirakat varmasti maistuis, mutta niitä ennemmin tarjoaa kotona.
En muuten tiedä yhtään onko heillä jotain rajoitteita ruokien suhteen?[/QUOTE]

nokun se tässä on just kun minä en tiiä mitään niistä :/...se mies on mun miehen kaveri ja nyt vasta ekaa kertaa silloin näin...ja nyt ollaan menossa niille niin pakkohan niille jotain on viedä kun neki toi meille:)

fazerin suklaakonvehteja, itse leivottuja juttuja?

mä oon tosi huono leipoon:/ ja kaikki aina epäonnistuu..mietin jotain herkkukoria ,missä esim hedelmiä ja kaikkea leipää yms ja turhaketta:) ja lapsille vaikka autot värityskirjat ja kynät?? kun lasten isä sanoin että tykkäävät cars jutuista ja väritti ihan mielissä'än meijän pojan värityskirjaa... ja kai sit karkkia??ehkä kukkiakin???

mä oon tosi huono leipoon:/ ja kaikki aina epäonnistuu..mietin jotain herkkukoria ,missä esim hedelmiä ja kaikkea leipää yms ja turhaketta:) ja lapsille vaikka autot värityskirjat ja kynät?? kun lasten isä sanoin että tykkäävät cars jutuista ja väritti ihan mielissä'än meijän pojan värityskirjaa... ja kai sit karkkia??ehkä kukkiakin???

toi on hyvä idea!

Herkkukori hedelmillä, leivällä yms kuulostaa hyvältä. Samoin värityskirjat :)

Muistathan karkkia tms ostaessasi että jos he ovat muslimeja niin elintarvikkeissa ei saisi olla liivatetta.

Ite kans leipoisin jotain. Luultavasti sellaista mikä tuntuu omalta ja onnistuu. Esim voisin ihan hyvin viedä hyytelökakun.
Pulla tuli mullekin ekana mieleen. Suklaa ja kahvi lisänä ihan hyvä.

Siis toivatko tavaraa vai syötävää? Vähän varmaan yrittäsin kattoa vastinetta niille heidän tuomisilleen (ei kyllä mitenkään pakollista) .

[QUOTE="vieras";24476863]Ite kans leipoisin jotain. Luultavasti sellaista mikä tuntuu omalta ja onnistuu. Esim voisin ihan hyvin viedä hyytelökakun.
Pulla tuli mullekin ekana mieleen. Suklaa ja kahvi lisänä ihan hyvä.

Siis toivatko tavaraa vai syötävää? Vähän varmaan yrittäsin kattoa vastinetta niille heidän tuomisilleen (ei kyllä mitenkään pakollista) .[/QUOTE]

toivat syötävää ja kauniita koriste esineitä ja pyyhkeitä...:)että tässä vähän vaikea miettiä mitä vie vastalahjaksi kun ei kehtaa samoja viedä:D ANATOLIA: hyvä kun sanoit ,pitääpä netistä katella etten vie mitään "väärää"...kun en tiedä yhtään niide n tavoista ym...

Haluatko viedä jotain suomalaista? Jos haluat niin eikö perinteiset ole ruisleipä, hapankorppu, salmiakki, suklaa ja kahvi.

Tai sitte viet niitä herkkuja mistä teillä tykätään. Mitä ostatte itelle herkkupäivänä?
Lapsille nuo värityskirjat ja kynät hyvä idea. Tai vaikka cars tarroja ja tarravihko.

ANATOLIA: hyvä kun sanoit ,pitääpä netistä katella etten vie mitään "väärää"...kun en tiedä yhtään niide n tavoista ym...

Katson jos löydän sulle linkin karkeista, joissa ei ole liivatetta...hetko :)

Eihän kaikki muslimit ole mitenkään tarkkoja tuon liivateasian(kaan) suhteen, mutta varmempaa on viedä jotain sellaista jossa ei liivatetta ole käytetty.

Jos et ite osaa leipoa, löytyskö leipomosta jotain viemisiä? Leipää ja pullaa, omenapiirakkaa tms sesonkijuttua? Karjalanpiirakoita en veis, ne on koettu ulkomaalaisten taholta aina jotenkin oudoiks :) Niihin tarvii tutustua hitaasti ja ajan kanssa ;)

Yhteistyössä