Sen siitä saa, kun ranskalainen firma puljaa ulkomaisilla äijillä.. Tilaaja haluaa halpaa.
Pääurakoitsijalla ei ollut uskoa siihen, että Suomessa yleisesti ottaen tehdään asiat aikataulussa ja ohjeiden mukaan. Siksi ei ole pystynyt esim. toimittamaan tavaraa oikeaan aikaan, josta seuraa se, että jossain kohdin oikastaan... Mutta pääasiahan tässäkin on se, että mieluummin otetaan halvempaa työvoimaa ulkomailta, että kokonaiskustannukset (näennäisesti) pysyvät matalampina. Jos äijille maksetaan n. 5 euroa tunnilta, ei liene yllätys, että kaikkea sattuu ja tapahtuu. Ei sillä, että kaikki ulkomaiset työntekijät olisivat alipalkattuja tai ammattitaidottomia, mutta valitettavasti osa on, tosin saattaa kotimaisessakin työvoimassa samaa vikaa löytyä. Kommunikaatiokaan ei pelaa, sillä ei ole aina yhteistä kieltä ja pääurakoitsija on lähtenyt liikkeelle sillä ajatuksella, että piirustukset ovat piirustuksia, rakennetaan, miten tykätään. Mutta kas, Suomessa työnlaatua seurataan ja tarkkaillaan. Betonikaan ei aluksi vastannut vaatimuksia...