olkapääleikkaus - paljonkohan vakuutus korvais yksityisellä?*muoks* ei jumankekka!!

Eli mikähän mahtais olla omavastuu? Vähän kiikun kaakun, kun mulla kyllä sairaus-ja henkivakuutus on, mutta mitäs sitten jos meen yksityiselle ja vakuutus päättää olla korvaamatta ja kauheet laskut jää itelle? Toinen vaihtoehto on sit jonottaa ensin kolme kuukautta ortopedille ja sit puol vuotta viel leikkausjonossa, hyvällä tuurilla ehkä puolessa vuodessa pääsis leikkaukseen.


Siis voi saakutin saakutti!! Äsken tuli kirje, että pääsen ortopedin arviointiin 3-7kk päästä.. Eli huonolla tuurilla menee yli vuosi tälläsen käden kanssa, jolla en pysty ammattiani kunnolla tekeen ja kortisonipiikkiä vaan perän jälkeen!! Nyt kyllä kihisen täällä, ihan paska systeemi. Täytyy ilmeisesti alkaa ottaa selvää leikkauksen mahdollisuudesta yksityisellä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nuusku:
hae maksusitoomus vakuutusyhtiöltä. niin ja omavastuu osuus on se mitä sun papereissa lukee. Meillä oli itsellä 0e, lasten vakuutuksessa on 50e.
Voiko sen hakea ihan kunnallisen lääkärin lausunnolla, vai meenkö yksityiselle arvioon ja sitten haen sellasen? :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja SiviThePoodle:
Alkuperäinen kirjoittaja jonna-76:
Tuttu juttu. Mulla leikattiin vajaa vuosi sitten olkapää ja taas on uus leikkaus tulossa reilu viikon päästä. Ekalla kertaa leikattiin ihan vituiks :$
Olitko kunnalisella puolella?
Joo. Ensin se leikattiin Nokian tk:ssa, ihan tavis kirurgi, magneettikuvissa kävin ensin yms. Sit porasin kirurgin vastaanotolla et haluun lähetteen TAYS:iin, sain 2kk päähän ajan ja siitä n.1kk päästä leikkausajan. leikkausaika tuli 3vkon varotusajalla. Jeejee :D

Mulla menee käsi pois paikaltaan koko ajan, nivelkapseli on vallan pois/murskaantunu, sit ne sivut mitkä pitää olkapäätä paikallaan on ihan tohjona yms. niin ja luun siruja poistettiin ekassa leikkauksessa. Mutta nyt tosiaan käsikirurgi leikkaapi :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja jonna-76:
Alkuperäinen kirjoittaja SiviThePoodle:
Alkuperäinen kirjoittaja jonna-76:
Tuttu juttu. Mulla leikattiin vajaa vuosi sitten olkapää ja taas on uus leikkaus tulossa reilu viikon päästä. Ekalla kertaa leikattiin ihan vituiks :$
Olitko kunnalisella puolella?
Joo. Ensin se leikattiin Nokian tk:ssa, ihan tavis kirurgi, magneettikuvissa kävin ensin yms. Sit porasin kirurgin vastaanotolla et haluun lähetteen TAYS:iin, sain 2kk päähän ajan ja siitä n.1kk päästä leikkausajan. leikkausaika tuli 3vkon varotusajalla. Jeejee :D

Mulla menee käsi pois paikaltaan koko ajan, nivelkapseli on vallan pois/murskaantunu, sit ne sivut mitkä pitää olkapäätä paikallaan on ihan tohjona yms. niin ja luun siruja poistettiin ekassa leikkauksessa. Mutta nyt tosiaan käsikirurgi leikkaapi :D
Mulla on ihan sama ongelma, että ei pysy ollenkaan paikallaan, lähtee koko ajan, jos en lihaksilla pidä ja kipu on sen mukainen. Tottakai lihakset vetää jumiin, kun koko ajan jännittää ja sit kun saa sen lihasjännityksen ja lihassäryn pois niin luiskahtaa paikaltaan ja sekin sattuu niin helkkaristi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja SiviThePoodle:
Alkuperäinen kirjoittaja jonna-76:
Alkuperäinen kirjoittaja SiviThePoodle:
Alkuperäinen kirjoittaja jonna-76:
Tuttu juttu. Mulla leikattiin vajaa vuosi sitten olkapää ja taas on uus leikkaus tulossa reilu viikon päästä. Ekalla kertaa leikattiin ihan vituiks :$
Olitko kunnalisella puolella?
Joo. Ensin se leikattiin Nokian tk:ssa, ihan tavis kirurgi, magneettikuvissa kävin ensin yms. Sit porasin kirurgin vastaanotolla et haluun lähetteen TAYS:iin, sain 2kk päähän ajan ja siitä n.1kk päästä leikkausajan. leikkausaika tuli 3vkon varotusajalla. Jeejee :D

Mulla menee käsi pois paikaltaan koko ajan, nivelkapseli on vallan pois/murskaantunu, sit ne sivut mitkä pitää olkapäätä paikallaan on ihan tohjona yms. niin ja luun siruja poistettiin ekassa leikkauksessa. Mutta nyt tosiaan käsikirurgi leikkaapi :D
Mulla on ihan sama ongelma, että ei pysy ollenkaan paikallaan, lähtee koko ajan, jos en lihaksilla pidä ja kipu on sen mukainen. Tottakai lihakset vetää jumiin, kun koko ajan jännittää ja sit kun saa sen lihasjännityksen ja lihassäryn pois niin luiskahtaa paikaltaan ja sekin sattuu niin helkkaristi.
Juu, tuttua. Saatko sä ite käden paikalleen? Mulla on muutaman kerran mennyt sängyssä kun oon heränny, paikaltaan, lähellä on ollut etten oo soittanut ambulanssia, kun kipu on niin kova ja ite ei meinaa päästä ees sängystä, mut sit oon saanu jotenki vaan itteni käännettyä käden päälle/kiskottua yöpaidan hiasta sitä. Aika veemäinen vaiva jossen sanois. 2v ollut sairaslomalla nyt tästä. Käsi pettää koko ajan esim. maitopurkin kanssa, ylös en pysty nostaan, rintsikoitten laittaminenkin on tuskaa. Hoitotyölle saan sanoo hyvästit, koskaan en saa nostaa enkä kantaa tällä enään (potilasta) |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja jonna-76:
Alkuperäinen kirjoittaja SiviThePoodle:
Alkuperäinen kirjoittaja jonna-76:
Alkuperäinen kirjoittaja SiviThePoodle:
Alkuperäinen kirjoittaja jonna-76:
Tuttu juttu. Mulla leikattiin vajaa vuosi sitten olkapää ja taas on uus leikkaus tulossa reilu viikon päästä. Ekalla kertaa leikattiin ihan vituiks :$
Olitko kunnalisella puolella?
Joo. Ensin se leikattiin Nokian tk:ssa, ihan tavis kirurgi, magneettikuvissa kävin ensin yms. Sit porasin kirurgin vastaanotolla et haluun lähetteen TAYS:iin, sain 2kk päähän ajan ja siitä n.1kk päästä leikkausajan. leikkausaika tuli 3vkon varotusajalla. Jeejee :D

Mulla menee käsi pois paikaltaan koko ajan, nivelkapseli on vallan pois/murskaantunu, sit ne sivut mitkä pitää olkapäätä paikallaan on ihan tohjona yms. niin ja luun siruja poistettiin ekassa leikkauksessa. Mutta nyt tosiaan käsikirurgi leikkaapi :D
Mulla on ihan sama ongelma, että ei pysy ollenkaan paikallaan, lähtee koko ajan, jos en lihaksilla pidä ja kipu on sen mukainen. Tottakai lihakset vetää jumiin, kun koko ajan jännittää ja sit kun saa sen lihasjännityksen ja lihassäryn pois niin luiskahtaa paikaltaan ja sekin sattuu niin helkkaristi.
Juu, tuttua. Saatko sä ite käden paikalleen? Mulla on muutaman kerran mennyt sängyssä kun oon heränny, paikaltaan, lähellä on ollut etten oo soittanut ambulanssia, kun kipu on niin kova ja ite ei meinaa päästä ees sängystä, mut sit oon saanu jotenki vaan itteni käännettyä käden päälle/kiskottua yöpaidan hiasta sitä. Aika veemäinen vaiva jossen sanois. 2v ollut sairaslomalla nyt tästä. Käsi pettää koko ajan esim. maitopurkin kanssa, ylös en pysty nostaan, rintsikoitten laittaminenkin on tuskaa. Hoitotyölle saan sanoo hyvästit, koskaan en saa nostaa enkä kantaa tällä enään (potilasta) |O
Juu, mä olen kanssa hoitoalalla, peräti kuukauden kestin vanhuspuolella kunnes käsi petti lopullisesti. Eli saikulla tässä kanssa elellään. Saan sillon tällön itse paikalleen, joskus mies nyppäsee ja joskus on pakko lähteä sairaalaan. Terkkarissakin laittavat jos on joku hyvä lääkäri vuorossa. Se on vaan v-mäistä kun lääkärissä joutuu odottelemaan niin helkkarin kauan ja sitten haluavat aina ensin roikottaa ja sitten vasta repivät kun ei se roikottamalla mene. Itellä vielä tosi korkea kipukynnys, niin kestän sen kivun ilmeisesti liian hyvin, aina joudun odottamaan ja odottamaan ja röntgenissä käymään itse sijoiltaan olevan käden kanssa ja pahimmassa tapauksessa kaikki terkat ja opiskelijat sun muut harjottelee mun kädellä. Pitäs ilmeisesti huutaa täysiä niin menis perille kuin kipeetä tekee. Mut ei, kun pakko on hammasta purra vaikka taju meinaa lähtee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja SiviThePoodle:
Juu, mä olen kanssa hoitoalalla, peräti kuukauden kestin vanhuspuolella kunnes käsi petti lopullisesti. Eli saikulla tässä kanssa elellään. Saan sillon tällön itse paikalleen, joskus mies nyppäsee ja joskus on pakko lähteä sairaalaan. Terkkarissakin laittavat jos on joku hyvä lääkäri vuorossa. Se on vaan v-mäistä kun lääkärissä joutuu odottelemaan niin helkkarin kauan ja sitten haluavat aina ensin roikottaa ja sitten vasta repivät kun ei se roikottamalla mene. Itellä vielä tosi korkea kipukynnys, niin kestän sen kivun ilmeisesti liian hyvin, aina joudun odottamaan ja odottamaan ja röntgenissä käymään itse sijoiltaan olevan käden kanssa ja pahimmassa tapauksessa kaikki terkat ja opiskelijat sun muut harjottelee mun kädellä. Pitäs ilmeisesti huutaa täysiä niin menis perille kuin kipeetä tekee. Mut ei, kun pakko on hammasta purra vaikka taju meinaa lähtee.
Juu, sama homma. Mä sain viime kerralla PARATABSIN särkyyn :LOL: no eihän se auta mitään, porua väännään käteni kanssa ja tunnin päästä sain oxynormin kankkuun ja sit siitä tunnin päästä viel oxanestia. Sillon lähti kipu ja taju :LOL: Ja käden pysty pistään paikalleen, oli harvinaisen tiukassa, 4h olin päivystyksessä sen irtonaisen käden kanssa :D :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja jonna-76:
Alkuperäinen kirjoittaja SiviThePoodle:
Juu, mä olen kanssa hoitoalalla, peräti kuukauden kestin vanhuspuolella kunnes käsi petti lopullisesti. Eli saikulla tässä kanssa elellään. Saan sillon tällön itse paikalleen, joskus mies nyppäsee ja joskus on pakko lähteä sairaalaan. Terkkarissakin laittavat jos on joku hyvä lääkäri vuorossa. Se on vaan v-mäistä kun lääkärissä joutuu odottelemaan niin helkkarin kauan ja sitten haluavat aina ensin roikottaa ja sitten vasta repivät kun ei se roikottamalla mene. Itellä vielä tosi korkea kipukynnys, niin kestän sen kivun ilmeisesti liian hyvin, aina joudun odottamaan ja odottamaan ja röntgenissä käymään itse sijoiltaan olevan käden kanssa ja pahimmassa tapauksessa kaikki terkat ja opiskelijat sun muut harjottelee mun kädellä. Pitäs ilmeisesti huutaa täysiä niin menis perille kuin kipeetä tekee. Mut ei, kun pakko on hammasta purra vaikka taju meinaa lähtee.
Juu, sama homma. Mä sain viime kerralla PARATABSIN särkyyn :LOL: no eihän se auta mitään, porua väännään käteni kanssa ja tunnin päästä sain oxynormin kankkuun ja sit siitä tunnin päästä viel oxanestia. Sillon lähti kipu ja taju :LOL: Ja käden pysty pistään paikalleen, oli harvinaisen tiukassa, 4h olin päivystyksessä sen irtonaisen käden kanssa :D :headwall:
Juu, pahimmillaan olen itse odottanut 5 tuntia. Ja olin sillon sentään alaikäinen, et ois voinu kuvitella että se nopeuttaisi hoitoon pääsyä. Viimeksi kiehahti yli terkassa kun menin jo ennen aukeamista ja ekana siellä odottelin ja ekana pääsin vastaanotollekin, tosin vasta kun päivystysaikaa oli kulunut jo pari tuntia, kun oli sähkökatkos eikä se lekuri sit pystynyt antamaan kipulääkettä tai tekemään mitään ilman tietokoneen suomaa turvaa (netistä katsoi ohjeet käden sijoilleen vetoon). :headwall: Buranaa olen saanut särkyyn ja joskus diapamia, josta menee ainoastaan nuppi nurin eikä kipu mihinkään. Ambulanssi se pitäs joka kerralla soittaakin, sais ainakin heti särkytipan ja kantositeen ja sais paareilla venailla.Tulis vaan pitemmän päälle kalliiks monta kertaa kuukaudessa maksella omavastuuta.
 
Mä en oo kehdannu soittaa ambulanssia ton takia. Viimeks olin viel sellasessa kivassa pitsiunelmassa himassa :LOL: mitähän ne olis ajatellu :LOL: Jotenkuten sain sen koltun veke ja topin ja hameen päälle, ja eikun taksilla ensiapuun :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja SiviThePoodle:
Äh, ketuttaa vaan tosi paljon. Toi max. 7kk jono on laitonkin, 6kk on se lain määritelemä maximi aika jonka voi hoidon tarpeeseen määrittely kestää.
Joo hoitotakuu on sen 6kk. Mut hei, tee niinku mä, ja soittele viikottain ;) kannattaa olla siinä ite aktiivinen niin nopeuttaa jonkin verran. Jos haluut tosiaan laittaa yv:tä niin voin jutskaa enempi asiasta. 25 pvä leikataan :$
 
Mä soitin tänään, niin ei siellä kovin vastaanottavaisia oltu. Tosi tylyä kommenttia tuli. Tekis mieli mennä sinne yksityiselle vaan, mutta pitäs saada se maksusitoomus, ei oo kiva jos se lasku sit jääkin itelle.
 
vieras
Meillä vakuutus (Pohjolan sairauskuluvakuutus) on korvannut leikkaukset ongelmitta. Omavastuu (varmaan 50 e) on jäänyt itse maksettavaksi sekä toimistokulut. Kaksi eri leikkausta maksoivat noin 2000 e ja sitten oli vielä kolmas pienempi leikkaus, jonka kuluja en tiedä. Yksityisen etuna oli nopeus. Tuo viimeisin leikkaus oli jo kahden viikon päästä, siitä kun leikkaustarve huomattiin. Maksusitoumusta vakuutusyhtiöltä meillä ei ollut, vaan maksoimme ensin itse, haimme Kelan korvaukset ja sen jälkeen laitoimme korvaushakemukset vakuutusyhtiöön.
 

Yhteistyössä