Olispa kiva nähdä se lapsi, joka..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja förbi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kuopuksen vauvakirjaan on merkitty eka selkeä lause muutama viikko 1v. synttäreiden jälkeen: Ei ´eikka ota! (isoveli oli 7½v. venhempi ja aina viemässä pieneltä tavarat kädestä.) :D

Esikoinen alkoi puhua myös aikaisin. Johtuisiko siitä, että elimme kaksistaan ja oli minun ainoa juttukaverini kotona.

mun keksimmäinen alkoi oikeesti puhuu ku oli 1v. kävelemään taas lähti vasta ku oli 1v8kk eilkkä ei ollu aikaisin lähtemään liikkeelle. esikoinen oli n. 1.5v ja tää kolmonen on nyt 1v9kk eikä puhu vielä juuri mitään. sanoja tulee mutta ei lauseita.

Meillä oli pojalla muutama oikea lause tasan yksi vee: auto ajaa, kato auto ja äiti anna. Oli jotain muitakin. Mutta kunnon keskustelu alkoi vasta puolitoista vuotiaana. Nyt vajaa kaksi vee ja löytyy pitkähköjä lauseita: äiti meni autolla kauppaan ostamaan ruokaa, tms. Lauseet taivutetaan aika usein oikein.

meillä ei osata kiivetä kirjahyllyyn...

Alkuperäinen kirjoittaja nolona:
Kuopuksen vauvakirjaan on merkitty eka selkeä lause muutama viikko 1v. synttäreiden jälkeen: Ei ´eikka ota! (isoveli oli 7½v. venhempi ja aina viemässä pieneltä tavarat kädestä.) :D

Esikoinen alkoi puhua myös aikaisin. Johtuisiko siitä, että elimme kaksistaan ja oli minun ainoa juttukaverini kotona.

Ja sitten muistui mieleen kuopuksen 1v. sanonta "käki kukkuu" = mäkin nukun. :D

Yhteistyössä