Oliskos täällä muita nyt kiloja pudottamaan aloittavia ??

Josa75
Minäkin lähden mukaan. Aloitan maanantaina, kun viikonloppuna on omat 30-v juhlat. Katoin ton sairaaladieetin ohjeita ja ajattelin, että jos sillä aloittaisin. Ja siitä sitten vähän ruokaa lisää ja liikuntaa. Painoa ei kauheesti tarvi tiputtaa. Kiinteytyä.
 
Mammazilla
Minä aloitin :wave: (158/72)

Noudatan normaalia, terveellistä ruokavaliota rasvoja ja alkoholia vältellen. Sokeri ei olekaan ongelma, koska en syö makeaa (en pidä makeasta).
 
Tuo sairaaladieetti kuullostaa aika hurjalta. Malttia tyttöseni nyt! Itselläni on käynyt useasti niin, että jos olen vauhdilla laihtunut niin jonkun ajan päästä paino on tullut vauhdilla myöskin takaisin. Olen innostunut liittymään laihdutusporukkaan joka tapauksessa! Harrastuksiin laitoin porukan karkkilakosta, se on mulle suurin kynnys...
 
Tintti1010
pakko tuosta sairaaladieetistä mainita, että mie tein ison kattilallisen viime kesänä kun ajattelin että toihan on varmaan hyvää ja helppoa siis laihtua...noh, ekan lautasen jälkeen meinas ykä lentää ja kunnolla ja en meinannut saaha kaadettua sitä keittoa edes vessanpönttöön yrjöömättä kun se haisi niin... :x
suosittelen tekemään siis ekana pienen annoksen ja jos se maistuu niin sitten lisää! :)
 
Sairaaladieetistä.....Mie en voi sietää sen sellerin hajua enkä varsinkaan sen makua tossa keitossa, niin jätin sen vain raakasti pois. Ja sit siitä tuli ihan hyvää kun siinä yhtenä päivänä sai syödä sen ison perunan niin lisäsinkin sen sinne keiton sekaan. Siis sen päivän annokseen. Muuntelu mahdollisuuksiahan on. Aikanaan sain tän ohjeen tutulta ja hänkin sanoi että jättää tai lisää aineita oman maun mukaan niin johan maistuu. Hänkin oli laihtunut sillä viikossa kuitenkin ton 5kg, vaikka olikin vähän soveltanut keiton ohjetta. Ja itse jaksoin silloin kolme vuotta sitten neljä päivää ja neljä kiloa lähti. Sit tuli kahvia ikävä :p ! Tsemppiä kaikille!
 
Molli-kissa
Mä lähden kans mukaan. Meinaan ihan pysyvästi muuttaa elintapojani ja saada painon pysyvästi alas. Nyt mitat on 68/170. Ei siis mikään varsinainen ylipaino, mut 10 kg kevyempänä on se mun paras olotila. Metodina käytän tätä ihan perinteistä "kuluta enemmän kuin syöt"-taktiikkaa. Myös kiinteytyminen kuuluu tavoitteeseeni. Liikuntaa harrastan kävelyn ja hölkän muodossa.

Tänään kävin tunnin kävelylenkillä! =)

 
AnzQ
Minäkin aloitan maanantaina, siis huomenna. Oli puhetta tuolla Elokuussa aloittavat -aloituksessa Molli-Kissan kanssa, et tehtäs oma MSN-yhteisö, mihin sitten voitas kirjoittaa omia kokemuksia, tuloksia ja pyytää toisilta tukea. Miltä kuulostas?! Käykää katsomassa, mitä siellä sanotaan!

 
Tulen mukaan !!
msn- juttu kuullostaa fiksulta-tänne viestit tuppaa "hukkumaan" massaan. Tavoitteena minullakin pysyvä elämäntapojen muutos-ei mitää kaalisoppa kuureja-koska ne ei minulla ainakaan tuppaa toimimaan kuin sen hetken kun sitä kaalisoppaa syö :LOL:
 
Heippa taasen !! En eilen ehtinyt tänne sitten ollenkaan....Mutta tässäpä taas ;) . Sopan tuohon tein ja ensimmäinen annos edessä, eikä ollenkaan pahaa millään lailla. Ja muunnellahan toki aina voipi , niinkuin joku jo sanoikin. :heart: Minäkin ajattelin tällä aloittaa varovasti alotella, ja sitten ois toki edessä ne totaaliset elintapojen muutokset ruoan suhteen, ja liikuntaa ym. Katsellaan kuinka käypi !!
Ja mitoista 168cm/76kg lähdetään liikkeelle täällä. :)
 
Minkin eilen aloitin tuon sairaaladietin.Sillä yritän hakea ns.alkupotkua laidutukselle.Yleensä kun tuo motivatio tuppaa lopahtamaan,kun tuloksia ei tule aluksi tarpeeksi nopeasti..Mutta tuon dietin jälkeen tarkoitus jatkaa liikkumista ja tarkkailla sitä syömistä...
Ja tosta dietistä vielä,minä olen kyllä kahvia juonut eilen ja tänäänkin puoltoista kuppia,vaikka se olikin kiellettyjen listalla..Silti tänä aamuna vaaka näytti yli 1,5 kg vähemmän kuin eilen aamulla...
 
oliivi harmajaisena
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.08.2005 klo 10:13 Virtahepo kirjoitti:
Minkin eilen aloitin tuon sairaaladietin.Sillä yritän hakea ns.alkupotkua laidutukselle.Yleensä kun tuo motivatio tuppaa lopahtamaan,kun tuloksia ei tule aluksi tarpeeksi nopeasti..Mutta tuon dietin jälkeen tarkoitus jatkaa liikkumista ja tarkkailla sitä syömistä...
Ja tosta dietistä vielä,minä olen kyllä kahvia juonut eilen ja tänäänkin puoltoista kuppia,vaikka se olikin kiellettyjen listalla..Silti tänä aamuna vaaka näytti yli 1,5 kg vähemmän kuin eilen aamulla...
Aivan !! Veit jalat suustani.... ;) Samoilla linjoilla siis minäkin. Alkupotkua tää vaan on.....TOIVOTTAVASTI !! :hug:
 
mie olen mamazillan kanssa samoilla linjoilla eli paastoaminen ei johda kestävään kehitykseen vaan pienet muutokset ruokavaliossa ja elämässä.

itse sairastuin raskausdiabetekseen ja sain neuvolasta ihan simppelit ruokavalio-ohjeet, joiden avulla lähti jo kuukaudessa 7kg.

olen edelleen samalla ruokavaliolla. se toimii, jos todella noudattaa sitä eli syö ne kaksi ruisleipää joka aterialla. silloin pysyy annokset kohtuullisina eikä ylitsepääsemättömiä mielihaluja tule kovin usein.

mie toivon, että siitä olisi apua muillekin ja neuvolatädin mukaan se on tosiaan semmoinen suositus, miten kaikkien pitäsi syödä ei vain diabeetikoiden.

oheisen ruokavalion löydät samoilta sivustoilta "sokeriklubi" otsakkeen alta. kyseinen 1800kcal on sellaisille, jotka haluaa pudottaa painoaa eli jos kyse on vain painonhallinnasta, niin voi määriä lisätä, esim. kolme leipää kahden sijaan tai 2,5dl marjoja->3dl jne. on miulla isommallekin kalorimäärälle ohjeet, jos joku niitä kaipailee.

tsemppiä ei epätoivoa!
 

Yhteistyössä