Olisko kellään jauhopeukalolla hyvää vinkkiä KAKUN KOSTUTUKSEEN?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jauhis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jauhis

Vieras
Synttärit tulossa ja haluaisin tehdä kakun. Jännitän kuitenkin kakun kostutusta niin paljon! Mun kakut on AINA liian kuivia tai ihan märkiä mössöjä. :( Onko mitään takuuvarmaa vinkkiä millä niistä sais just sopivat?

jos tarjoat samana päivänä kakun, laita enemmän sitä nestettä. Ja jos kakku saa tekeytyä esim yön yli, vähempi riittää. Määristä oikein osaa sanoa...jossaki luki et desi riittää neljän munan kakkuun mut oon kyllä laittanu enemmän..ehkä joku puoli desiä per muna riittää :D

Jos täytät kakun jo edellisenä iltana, niukempi kostutus riittää. Mehevöityy yön aikana.
Jos taas täytät kakun esim. muutamaa tuntia ennen tarjoilua, reilumpi kostutus.

Sormella kun koittelet sitä kakkupohjaa, niin huomaat kyllä onko kostustus sopiva.
Ja muista myös, että jos käytät hilloa väleissä sekin kostuttaa kakkua hieman lisää.

Alkuperäinen kirjoittaja leipurihiiva:
Pullasuti ja joku hieman värillinen kostuke vaikka mansikkamehu. Näkee mistä kohtaa on jo kostunu ja tulee just sopivaa :)

Kyllähän se vesikin näkyy.
Itse käytän ananasmehua laimennettuna hieman veden kanssa kun yleensä tulee laitettua kakun väliin ananastakin.

Reunat lusikalla ja keskeltä sudilla.. Silikoninen suti on kaikkein paras kostutukseen.. ja jos käytät marjoja niin laita vähempi kostuketta kuin jos käytät hilloa..

Yhteistyössä