Olisko joku ihan samoilla mitoilla 158/56, joka haluaisi pois nelisen kiloa?

• Viestiketjun aloittaja Joku?
  • Ensimmäinen viesti
-
Miksi haluat pudottaa painoasi? Olen 158/60 ja ihan normi ja sopusuhtainen. Tosin ei mulla mitään sitä vastaan ole, että nelisen kiloa lähtisikin, mutta en siihen erityisemmin koe tarvetta pyrkiä. Terveellinen ruokavalio on ja 3 krt viikossa salilla/jumpassa, mistäpä sitä pois ottaisi kun en kuijottamaankaan ala.

Jouku?
Olen tottunut olemaan kevyempi ja siitä syystä raskas olo. Paino kun on niin henkilökohtainen juttu.

Miksi haluat pudottaa painoasi? Olen 158/60 ja ihan normi ja sopusuhtainen. Tosin ei mulla mitään sitä vastaan ole, että nelisen kiloa lähtisikin, mutta en siihen erityisemmin koe tarvetta pyrkiä. Terveellinen ruokavalio on ja 3 krt viikossa salilla/jumpassa, mistäpä sitä pois ottaisi kun en kuijottamaankaan ala.

-
Lisään vielä, että lihaksehan siis painavat. Mulla ei paino pudonnut ollenkaan, kun aloin käydä salilla, mutta kroppa on huomattavasti timmimpi. Jos et ole tyytyväinen vartaloosi, ehkä kannattaa pohtia ennemmin juuri lihaskiinteytystä kuin painon pudottamista? Painoindeksisi ei laihduttamista puolla.

"Ellamaaria"
Mä olin tyytyväinen itseeni juuri niillä 158/52 mitoilla, nyt paino yli 60, raskauskiloja rutosti pudotettava. Mutta siis silloin liikuin paljon ja myös lihasta oli osa :)

158 MUTTA painoa 59 : /
Hemmetin kolmenkympin rajapyykki- mikään ei ole entisellään.

Eli musta saat sauraa haasteeseen, jos huolit? :D

'Normaalisti' olen painanut tuon maagisen 50-52 kg, vuosikausia. Enkä toden totta nyt ala siihen että uusin vaatekaappini sisällön aika ajoin sen vuoksi että tarvitsisin isompia :mad:

Mä en ala millekään kuurille, enkä ala juosta salilla. Yäk.
KAivan tennarit naftaliinista ja lenkkeilen, vähennän herkuttelua ja lisään hyötyliikuntaa.

"piu"
Painoindeksitietoja 158 cm pituiselle:

52 kg 20,8
56 kg 22,4
60 kg 24,0
62 kg 24,8

Että se normaalipainon haarukka on juuri tuossa. 158/52 kuulostaa sellaiselta teinitytölle sopivalta, 158/56 sitten aikuiselle naiselle. Noin karkeasti, ihmistyypit ovat toki erilaisia.

Joku?
Tarpeeks lähellä. ;)

Ja Aamuäree; joo! No niin:

Tänään alkaa. Maanantaisin klo 18 tilannekatsaus. Viikon päästä eka?

Palataan kanavalle. :)

[QUOTE="mii";23818812]Kelpaanko, ei ihan samat mitat, 163 ja 57. Olen kolmenkympin ylittänyt, mutta hentorakenteinen. 53-54 olisi mulle ihan hyvä paino.[/QUOTE]

Melkein samoilla mitoilla
Päätin muutama viikko sitten, että nyt saa lähteä ylimääräiset kilot mitään ei ole kyllä vielä tapahtunut. Mulla todella huono itsekuri herkkujen ja rasvaisen ruuan suhteen. Mitat siis tällä hetkellä on 161 cm ja 57kg. Tavoitteena olisi saada 6 kg pois niin olo olisi taas normaali. Kesällä kyllä laihdun aina helposti kun mieli tekee pääasiassa vain hedelmiä ja limua :)

muori2
26-vuotiaaksi minun mittani olivat 162/50, olin laiha, ehkä liian laiha. Nyt raskauksien jälkeen 32-vuotiaana painan 54-55kg ja liikun 2-3 kertaa viikossa 1-1½ tunnin raskasta liikuntaa ja syön ihan samoin kuin 6 vuotta sitten. Paino ei laske enää ja olen päättänyt ettei sen tarvitsekaan laskea ELLEN halua sitten ottaa painon pois lihaksista.

ms
Miksi normaalipainoiset aikuiset haluavat laihduttaa? Millainen esimerkki se on lapsille? Ymmärrän jos haluaa muuten panostaa terveellisiin elämäntapoihin, lisätä liikuntaa tms. mutta nimenomaan laihduttaa?

Ei yli kolmekymppinen enää pääse niihin parikymppisen mittoihin, ja se on vaan hyväksyttävä. Kyllä ikä ja raskaus jättävät jälkensä, onko se paha asia?

on paha
Miksi normaalipainoiset aikuiset haluavat laihduttaa? Millainen esimerkki se on lapsille? Ymmärrän jos haluaa muuten panostaa terveellisiin elämäntapoihin, lisätä liikuntaa tms. mutta nimenomaan laihduttaa?

Ei yli kolmekymppinen enää pääse niihin parikymppisen mittoihin, ja se on vaan hyväksyttävä. Kyllä ikä ja raskaus jättävät jälkensä, onko se paha asia?
Kyllä sen mun mielestä on paha asia, kun raskaudenkaan ei tarvitse jättää jälkiään. Ja kukapa nyt tahtoisi näyttää rumalta ja lihavalta, tai edes pyöreältä jos ihanne on hoikka. Mä olen 27 ja aion kyllä vielä kesän loppuun mennessä päästä niihin parikymppisen mittoihin, nyt siis 170/71 ja tavoite on 60kg.

"vieras"
[QUOTE="adonis";23819729]höpöhöpö. pääsee jos haluaa. kyse on siitä miten tiukkoja ja terveellisiä elämäntapoja haluaa/jaksaa noudattaa...[/QUOTE]

No joo, mutta onko se sitten sen arvoista. Jos ajattelen omaa teiniaikaani, olin 162 ja 46 kiloa vielä 17 vuotiaana, pystyin syömään ihan mitä tahansa ja paino pysyi. Nyt olen 25 vuotias ja kohtuullisella tarkoin vartioidulla syömisellä saan painoni pysymään 54 kilossa. Olen kokeillut painaa 48 kiloa, ja jouduin aikamoisella nälkäkuurilla elämään, että olisin saanut pitää ne lukemat. Kalorit oli jossain 800 per päivä ja liikuntaa päivittäin. Tuon vähempää ei pystynyt syömään kärsimättä nälkää ja väsymystä , eikä tuollakaan pitkään jaksanut. Nyt kun syön normaalin määrän, n. 1400 kaloria päivässä, painan sen 54 kiloa vaikka liikun päivittäin. Että kyllä se vaan oli teininä helpompaa ja luonnollisempaa olla kevyt, olen päätellyt, ettei se 48 kiloa ole enää mun ihannepaino jos en kerran pysy siinä normaalilla ruoalla ja liikunnalla vaan se vaatii nälkiintymistä .

meih
näinhän se on, perustellaan tota näivettymistä ties millä höpöhöpö jutuilla.
Liikkukaa enempi ja syökää normaalisti, mitää kutvottamista ole järkevää harrastaa.

Yhteistyössä