[QUOTE="adonis";23819729]höpöhöpö. pääsee jos haluaa. kyse on siitä miten tiukkoja ja terveellisiä elämäntapoja haluaa/jaksaa noudattaa...[/QUOTE]
No joo, mutta onko se sitten sen arvoista. Jos ajattelen omaa teiniaikaani, olin 162 ja 46 kiloa vielä 17 vuotiaana, pystyin syömään ihan mitä tahansa ja paino pysyi. Nyt olen 25 vuotias ja kohtuullisella tarkoin vartioidulla syömisellä saan painoni pysymään 54 kilossa. Olen kokeillut painaa 48 kiloa, ja jouduin aikamoisella nälkäkuurilla elämään, että olisin saanut pitää ne lukemat. Kalorit oli jossain 800 per päivä ja liikuntaa päivittäin. Tuon vähempää ei pystynyt syömään kärsimättä nälkää ja väsymystä , eikä tuollakaan pitkään jaksanut. Nyt kun syön normaalin määrän, n. 1400 kaloria päivässä, painan sen 54 kiloa vaikka liikun päivittäin. Että kyllä se vaan oli teininä helpompaa ja luonnollisempaa olla kevyt, olen päätellyt, ettei se 48 kiloa ole enää mun ihannepaino jos en kerran pysy siinä normaalilla ruoalla ja liikunnalla vaan se vaatii nälkiintymistä .