olisko ihan hölmöä?(nimestä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
tahtoisin lapselleni nimen joka on jo mieheni kummilapsella,jos antaisin nimen etunimeksi,mutta kutsuttais sitten toisella nimellään?mitään sopivaa/kivaa en muuta ole keksinyt ja se nimi olisi sitten sisarensa nimeenkin "sopiva"..nimi ollaan jo "päätetty"mutta en tiedä olenko siihen tyytyväinen,näin kuitenkin lapsi saisi nimen jonka haluaisin antaa jos se olisi etunimenä,toiseksi nimeksi se ei oikein sovi...

Ymmärsinköhän oikein...? Usein käy niin et jos kutsumanimenä käytetään toista nimeä niin tulee kuitenkin posti ym sillä "virallisella" ensimmäisellä nimellä. Voi aiheuttaa sekaannusta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ymmärsinköhän oikein...? Usein käy niin et jos kutsumanimenä käytetään toista nimeä niin tulee kuitenkin posti ym sillä "virallisella" ensimmäisellä nimellä. Voi aiheuttaa sekaannusta.

Kyllä postin saa tulemaan kutsuma nimellä. sen vuoksi kutsuma nimi alleviivataan monissa kaavakkeissa.
Mistä tahansa saa just niin hankalaa tai helppoa kun haluaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Salamaseepra:
Voihan se olla jatkossa hieman hankalaa jos kutsumanimi on toinen kun etunimi.. Itse laittaisin etunimeks sen millä kutsutaankin..

ei ole hankalaa. virallisissa papereissa lukee "puhuttelunimi alleviivattava" :D

Omakohtainen kokemukseni puhuu. Toinen nimeni on aina ollut puhuttelunimi.

Alkuperäinen kirjoittaja juu :

Kyllä postin saa tulemaan kutsuma nimellä. sen vuoksi kutsuma nimi alleviivataan monissa kaavakkeissa.

No mun sukulainen haki johonkin kouluun ja pääsi ja ekana päivänä kun oli nimenhuutoa niin huudettiin sillä ekalla ei-kutsumanimellä. Oli hiljasta hetken kunnes tämä sukulainen vasta heräsi että "ai-joo-mähän-se-olen". Ja kai se nyt oli laittanu papereihin "oikean" nimensä. Että sattuu näitä siltikin. Eihän tuo nyt vaarallista mut joskus harmillista.

niin vietävästi..mietin jo esikolle aikanaan kyseistä nimeä ja olisin sen nyt halunnut tälle pienemmälle nimeksi,olisihan se kivempi jos kutsuttaisiinkin tällä "oikealla nimellä",mutta miehelle nimi ei juuri tästä syystä käy kun on hänen kummilapsensa nimi..mua se ei haittais koska en ole mieheni kummilapsen/äidin kans oikeestaan ollenkaan tekemisis...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
niin vietävästi..mietin jo esikolle aikanaan kyseistä nimeä ja olisin sen nyt halunnut tälle pienemmälle nimeksi,olisihan se kivempi jos kutsuttaisiinkin tällä "oikealla nimellä",mutta miehelle nimi ei juuri tästä syystä käy kun on hänen kummilapsensa nimi..mua se ei haittais koska en ole mieheni kummilapsen/äidin kans oikeestaan ollenkaan tekemisis...
Voisiko siitä nimestä vaihtaa vaikka jonkun kirjaimen ettei olis IHAN sama mut jos sitte kelpaisi miehellekin?Vai meneekö "pilalle"?

Ei sitten suunnittelemanne ensimmäinen ja toinen nimi käy toisin päin? eli siis se nimi josta tulisi kutsumanimi olisi ensimmäisenä ja miehesi kummilapsen nimi toisena?

siis nyt ei taas meikäläinen ymmärrä. Mitä ihmeen väliä sillä on, vaikka miehesi kummilapsi on samanniminen??Jos minä haluaisin lapselleni jonkun nimen, en kyllä tuollaiseen uhraisi ajatuksia.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja juu :

No mun sukulainen haki johonkin kouluun ja pääsi ja ekana päivänä kun oli nimenhuutoa niin huudettiin sillä ekalla ei-kutsumanimellä. Oli hiljasta hetken kunnes tämä sukulainen vasta heräsi että "ai-joo-mähän-se-olen". Ja kai se nyt oli laittanu papereihin "oikean" nimensä. Että sattuu näitä siltikin. Eihän tuo nyt vaarallista mut joskus harmillista.

Joo, kyllä niitä esimerkkejä lyötyy, jos niitä hakemalla hakee!
Kyllä myös "oikean nimen voi joku kirjoittaa väätin(esim. Nora/ Noora)
Tai kuulla väärin (Maria/Marja)

Sekaannuksilta tuskin ketään säästyy koko elämäänsä.

Meillä on esikoisella 3 nimeä ja viimeinen nimi on kutsumanimi, eikä kukaan ole vielä tähän päivään asti kutsunut sillä ensimmäisellä nimellä. Ja jos kutsuu, niin sitten korjataan :) Ja pojalle tulee posti (se vähä mitä tulee) kutsumanimellä. Ja vielä kun on tällainen ulkomaalainen sukunimi, niin virheitä sattuu ja mitäs niistä.

Yhteistyössä