Olisitteko te puuttuneet, vai olenko vaan (taas) nipo?

  • Viestiketjun aloittaja nipotin
  • Ensimmäinen viesti
nipotin
Pakko kysyä vaikka periaatteessa inhoan kaikenlaista "selän takana itkemistä". Kävelimme tänään kaupasta kotiin, sää aurinkoinen ja oikein kaunis. Suorassa auringonpaisteessa n. +10, varjossa +6. Maa on pääosin sulanut mutta lunta on vielä paikoittain vähän. Kevättakeilla mentiin koko perhe, hanskat tietysti kädessä ja ohuempi pipo lapsilla päässä.
Kävelimme leikkipuiston ohi, ja siellä oli äiti (pitkä lämmin takki päällään) muutaman alle kouluikäisen lapsen kanssa. 3-6 vuotiaat lapset juoksentelivat iloisena pitkin puiston hietikkoa PALJAIN JALOIN, ilman takkia, pipoa, hanskoja tms. Jäin haavi auki katsomaan ja luulin ensin nähneeni väärin, mutta ei, paljain jaloin siellä viiletettiin liukumäkeen jne. Yksi lapsista kyykki parhaillaan riisumassa housujaan. Äiti katseli iloisena jälkikasvunsa temmellystä.
Minulla meinasi silmät pullistua päästä ja sanoinkin yhtään ääntä vaimentamatta miehelle että saakeli sentään millaisia hulluja täällä on lasten kanssa, en käsitä miten joku voi antaa lasten palelluttaa itsensä eikä puutu mitenkään?? Nainen kuuli kyllä varmaan sillä kääntyi katsomaan ja sen jälkeen alkoi estellä tyttöä riisumasta housuja.
En jäänyt seuraamaan miten ilonpito jatkui, mutta verenpaine nousi kyllä taivaisiin, ärsyynnyin ihan tosissaan. Äsken katselin ikkunasta kun naapurin lapset pyöräilee t-paidoissa ja mietin, että ehkä minä vaan olen erityisen nipo?
 
Vaan pitäisi huolen siitä että omilla lapsillani on asiallinen ulkoiluvaatetus, ehkäpä siinä muutkin vanhemmat jotka antaa lastensa kulkea vähissä vaatteissa, heräävät siihen todellisuuteen ettei vielä ole kesä...:)
 
unna
en olisi puuttunut, mutta omiltani olisin kyllä kieltänyt. joskus sitä mielestäni saa vähän kuitenkin irrotellakin (muutama kevät sitten oltiin koko naapuruston muijat pihalla nauttimassa siideriä (!!) kun lapset samaan aikaa loikki kuralätäköissä ja porskutti kuravettä pyöränrenkailla toistensa päälle :D ja kakarat NAUTTI samoin kuin me äiditkin ;) ei AINA pidä kaiken olla niin pirun vakavaa ... terkkuja jos joku entisistä naapurin äideistä tunnisti tarinan :D
 

Yhteistyössä