Olisitteko tällaisen miehen kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kukkis harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kukkis harmaana

Vieras
Ystäväni mies on koonnut seuraavanlaiset meriitit muutaman vuoden aikana; alkoholisoitunut (pystyy yhä työssä käymään, mutta illat ja vknloput juo), käynyt vieraissa ja jäänyt useasti kiinni,
kärynnyt korttinsa.
Nyt viimeisten viikkojen aikana on meno vaan hurjistunut kun ei tarvi olla ajokunnossa enää koskaan. Silti ystäväni ei ole valmis eroamaan ja nyt on pakko kysyä että miksi joku haluaisi olla tuollaisen miehen kanssa?!?!? Tämä rouva on usein uhannut lähteä, mutta aina päätynyt jäämään kotiin kun mies on puhunut ympäri. Yhteisiä lapsia on kolme kouluikäistä ja hieno iso omakotitalo tosin. Voiko joku oikeasti pelkän statuksen vuoksi jatkaa tuollaisessa suhteessa?! Ystäväni vie häntä töihin ja hoitaa kotia ja kuljetukset joka paikkaan ja mielestäni on hajoamispisteessä. Ei kuitenkaan halua puhua asiasta kanssani eikä siis ole valmis eroamaan. Valaiskaa nyt minua musta-valkoista ihmistä että miksi tällaisessa suhteessa jatketaan?!? Itse en olis hetkeäkään vaikka on myös lapset ja asuntolainat.

Jos ne rakastaa toisiaan?

Mä en juomista katselisi, ihan tarpeeksi jo sitä nähnyt lapsena minäkin :/ Mä en nätä kulisseja ymmärrä, mutta eihän mun tarvitsekkaan.

mulla oli tommonen... kortti meni ennenku alettii seurustelemaan, ku oli kännissä ryssiny veljensä auton ja ajanu ojaan :headwall:
no tulipa kokeiltua ja ei olla nähty vuoteen..ei oo ees ikävä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kukkis harmaana:
Ystäväni mies on koonnut seuraavanlaiset meriitit muutaman vuoden aikana; alkoholisoitunut (pystyy yhä työssä käymään, mutta illat ja vknloput juo), käynyt vieraissa ja jäänyt useasti kiinni,
kärynnyt korttinsa.
Nyt viimeisten viikkojen aikana on meno vaan hurjistunut kun ei tarvi olla ajokunnossa enää koskaan. Silti ystäväni ei ole valmis eroamaan ja nyt on pakko kysyä että miksi joku haluaisi olla tuollaisen miehen kanssa?!?!? Tämä rouva on usein uhannut lähteä, mutta aina päätynyt jäämään kotiin kun mies on puhunut ympäri. Yhteisiä lapsia on kolme kouluikäistä ja hieno iso omakotitalo tosin. Voiko joku oikeasti pelkän statuksen vuoksi jatkaa tuollaisessa suhteessa?! Ystäväni vie häntä töihin ja hoitaa kotia ja kuljetukset joka paikkaan ja mielestäni on hajoamispisteessä. Ei kuitenkaan halua puhua asiasta kanssani eikä siis ole valmis eroamaan. Valaiskaa nyt minua musta-valkoista ihmistä että miksi tällaisessa suhteessa jatketaan?!? Itse en olis hetkeäkään vaikka on myös lapset ja asuntolainat.

eikös se nyt kuitenkin ole jokaisen oma asia minkälaisen puolison kanssa on...jokaisen oma valinta. Tällä palstalla ei kelleen tunnu kelpaavan mikään, varsinkaan miehissä. aina on jotain vikaa, jos ei omassa, niin sitten toisten miehissä....

Oliskohan sillä mun ex...Se oli kyllä pahempi. Silti katselin nelisen vuotta. Lapsia, asuntolainoja tai muuta sitovaa ei kyllä onneksi ollut. Näin jälkikäteen, kun ajattelee niin kaikesta huolimatta siinä suhteessa oli paljon hyvääkin. Takasin en kyllä ole kaivannut. Mutta ymmärrän omalla tavallaan miksi tuollaseen jää...Ei sitä ulkopuolinen koskaan tule ymmärtämäänkään. Eikä tarvitsekaan. Lapsille sääli...

Eipä kovin ihannemieheltä kuulosta, mutta huonoissa suhteissa roikkuu moni muukin. Syitä voi olla esim. yhteinen velka, talo, lapset (jotkut uskoo, että parempi olla lasten takia huonossakin suhteessa kuin erota), läheisriippuvuus, ei uskota ansaitsevansa parempaa ja kunnioittavampaa puolisoa jne. En ulkopuolisena menis sössimään muiden suhteisiin, hankala tietää mitkä syyt on, eikä ne muille kuulukaan.

No joo, kyllähän heillä varmasti hyvinkin menee silloin kun mies on selvänä ja mukavalla tuulella. Lapset ovat kasvaneet vailla vanhempaa siinä mielessä että omat ongelmat on niin suuria, ettei ehdi sitten kasvatus puoleen niin keskittyäkään. Rippikoulu-ikäinen tekee mitä lystää ja milloin lystää tai sitten ei tee mitään. Helppohan se on sivusta arvostella, mutta kun mielestäni on nyt sitten jo nähty ettei se mies muutu vaikka kuinka lupais. Yhteistä velkaa ei ole ja taloudellisesti kyllä ystäväni tulisi toimeen yh:kin. Ehkä sitä ei sitten vaan halua tai uskalla. Tekee vaan niin pirun pahaa katsoa vierestä tuollaista menoa.

Yhteistyössä