Juteltiin eilen miehen kanssa. Nyt kaveri veetuttaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Chocolatte
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Chocolatte

Aktiivinen jäsen
13.05.2007
2 239
0
36
Eilen vihdoin ajauduttiin erokeskusteluun. Loppujen lopuksi se olikin kehityskeskustelu. Sitä kesti kaksi tuntia. Mies istu jakkaralla ja minä puunailin keittiötä samalla kun en olis pystyny puhumaan jos olis pitäny katsoa sitä. Tuli muuten tosi siisti keittiö. :D Kävin tihenevässä tahdissa vessassa niistämässä ja kovettamassa itteäni. Se oli paras keskustelu ikinä, mitä me on käyty. Mies ei kertaakaan korottanu ääntään, oli tosi rauhallinen ja kerrankin niin kuin aikuinen mies. Puhuttiin kaikki asiat mitkä mulla ahdistanut meidän suhteessa ja kaikkiin mies onnistui löytämään ratkaisun, kun sai miettiä niiden vessareissujen aikana. Kaikki asiat käsiteltiin, vaikka se sai välissä ihan kiskoa minusta mitkä asiat ahdistaa. Välissä se oli polvillaankin. Piti etäisyyttä ja oli kuitenkin vahvasti läsnä. Melkein ensimmäisiä asioita mitä sanoin oli että kaikki koskettelu ahdistaa.

Siinä kun juteltiin oli ihan niin kuin olis kuorinu sipulista kerroksia. Minun kerroksia. Minä ihan yllätyin , että sitten kun kaikki ongelmat oli käsitelty jäljelle jäi minun huono itsetunto. Mies sanoi, että se tulee rakastamaan minua lopun elämäänsä, vaikka miten kävis. Se ei voi pakottaa minua mihinkään, mutta toivoo että annan sen vielä yrittää muuttua ja olla se mies, jonka ansaitsen. Se ei edes halua muita naisia. Sen kun se sanoi, minä tunsin itseni läskiksi epäonnistujaksi ja kysyin, että miks kukaan tämmösen paskan haluais. Mies yritti kovasti tukea minun itsetuntoa siinä sitten.

Vasta viimeisen 15 minuutin aikana aloin miettiä, että olisi ehkä sittenkin mahdollista yrittää katsoa vielä miten käy. Siihen asti yritin epätoivoisesti kaivaa mielestäni joka ikisen epäkohdan minkä suinkin tunsin ahdistavan, että saisin miehen tajuamaan, että ei ole muuta ratkaisua kuin ero. Ja mies koko ajan epätoivoisesti koitti saada minut tajuamaan, ettei se halua menettää minua ja rikkoa meidän perhettä.

Oli aika uuvuttava keskustelu, mutta kasvun paikka meille molemmille. En tiä oisko ollu jonkinlainen väsytystaistelu. Loppujen lopuksi minä ymmärsin, että olen ollut liian ehdoton ja haaveillu yh-elämästä, koska aika on kullannut minun muistot siitä ajasta. Silti yhä pidän sitä vaihtoehtona. Minä sanoin viimeisen sanan: "Rakastan minäkin yhä sinua ja haluan yrittää vielä, mutta jos asiat ei oikeasti muutu niin minä en enää jaksa."

Keskustelun jälkeen saunottiin, laitettiin lapset nukkumaan ja katsottiin pitkästä aikaa yhdessä telkkarista yksi ohjelma. Mies ei yrittäny lähennellä minua ja oli selvää, että tätä riitaa ei sinetöidä seksillä. Kaikki halaukset ja kädestä pitämiset oli minun aloitteesta. Nyt kun hitaasti edetään niin voi olla varma, että minunkin haluni ja läheisyydentarpeeni palaa vielä takaisin. Oikeasti, osoittaa mieheltä suurta kypsymistä jos se jatkossakin on näin kärsivällinen minun kanssani. :D

Mutta se kaveri. Minun vanhin ystävä on ollut se, jonka kanssa olen eniten jutellut erosta. Yksi syy miksi olin niin ehdoton siitä eroamisesta on se, että tämä kaveri on tukenut minua vain ja ainoastaan siihen suuntaan. Sen mielestä ero on ainut ratkaisu huonoon suhteeseen. Sen oma eksä oli niin kamala ja viimeinen ero siitä niin rankka. Se on saanu päähänsä että minunkin mies on ihan parantumaton paskiainen, eikä se tajua mitä edistystä me eilen tehtiin. Nyt meillä on ystävyys ihan katkolla, kun loukkaannuin sen puheista ja se suuttu mulle. :|

Toi on jännä juttu muuten että kun ystävälle purkautuu miehestä niin ei sitä silti toivo ystävän haukkuvan miestään vaikka itseä se mies just sillä hetkellä ottaiskin päähän. Sitä vaan kaipais tukea ja ihmistä joka kuuntelee kun on paha päivä.
Olen huomannut ihan saman että jos miestäni ystävälle moitin jostain asiasta ja ystävä onkin samaa mieltä tai jopa ns. heittää lisää löylyä = moittii lisää miestäni, niin mulla iskeekin mieletön puolustusvietti päälle ja sen jälkeen mietin kovasti onko ystävä oikeasti Ystävä.

Hieno homma että saitte puhuttua miehesi kanssa =)
Toivon teille onnea yhteisellä taipaleella :hug:

Hienoa että olette saaneet puhuttua.Tuosta on hyvä jatkaa yhdessä eteenpäin.:)

Aika kurjaa kaveriltasi jos ei ymmärrä että ei aina ero ole paras mahdollinen ratkaisu.

Tee niinkuin itsestä parhaalta tuntuu ja jätä kaverin kommentit omaan arvoonsa.Onnea teille.

Hienoa,että olet saanut miehes kanssa puhuttua.
Kurjaa,kun ystäväsi ei pysty tilannetta näkemään laajasti.On tainnut peilata omaa elämäänsä liikaa.Kaverin kommentit jätä toki oman arvoonsa,se ei ole sun menetys vaan kaveris.

etkös sä ole se, jonka pään ei pitänyt antaa kääntyä tässä asiassa??
ja se, mikä kiinnitti mun huomion tuossa kirjoituksessasi on se, että mies haluaa MUUTTUA... huono juttu, kun ei toista ihmistä voi muuttua, eikä oikeasti pidemmän päälle se ihmisen luonne minnekään muutu.. hetken aikaa voi tsemppailla uutena miehenä, mutta se perusluonne kuitenkin säilyy...

Nyt saatiin jonkunnäköinen rauha aikaiseksi sen kaverin kanssa. Muistutin sitä, että käytiin sama riita pari vuotta sitte ku se palasi sen hullun luo ja minä sanoin että teki virheen. Ja aivan sama riita nyt, mutta osat toisin päin. JOspa oltas viisastuttu eikä nyt tällä kertaa olis vuoden välirikko..

Nytkypylly: joo, ei pitäny. Mutta ei tää ollu lopullinen päätös. Se tehdään sitten ajan kuluessa. Minä kovasti toivon, että mieskin jaksaisi jatkossa tehdä tämän suhteen eteen jotain, enkä olisi aina yksin yrittämässä että arki rullaa ja kaikilla on mukavaa..

Meillä oli vastaava keskustelu muutama vuosi sitten ja sen jälkeen meidän suhde on ollut parempi ku koskaan. Me otettiin puoli vuotta rajaks jonka aikana molemmille pitää olla selvää ollaanko vai erotaanko.
Rankkaakin se oli ja mä olin ennen varma et ei enää toimi mut kummasti saa suhdetta parannettua kun sitä molemmat haluaa.
Tsemppiä teille ja puhukaa mahdollisimman paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja McGarmiwa:
Meillä oli vastaava keskustelu muutama vuosi sitten ja sen jälkeen meidän suhde on ollut parempi ku koskaan. Me otettiin puoli vuotta rajaks jonka aikana molemmille pitää olla selvää ollaanko vai erotaanko.
Rankkaakin se oli ja mä olin ennen varma et ei enää toimi mut kummasti saa suhdetta parannettua kun sitä molemmat haluaa.

Kiitos. :D Kiva saada nevoa saman kokeneelta.

Alkuperäinen kirjoittaja Chocolaadi:
Alkuperäinen kirjoittaja McGarmiwa:

Kiitos. :D Kiva saada nevoa saman kokeneelta.

En tiiä voinko nyt mitenkään sen erikoisemmin neuvoa, ennemminki valaa uskoa et vaikka ne asiat tuntuis olevan lopullisesti solmussa ja ero ainoolta vaihtoehdolta niin ei se välttämättä aina niin ole.

Ehkä sinun kaverisi on vain ajatellut tukevansa sinua, jos olet puhunut enemmän eron puolesta, tai on jotenkin tulkinnut niin että sinä haluat erota ja kaipaat siihen tukea?

Tiedätkö, minäkin olen tukenut kaveria jatkamaan parisuhdettaan, kun jutuista paistoi läpi se että halusi yrittää vielä, vaikka minä olinkin eri mieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja litku:
Ehkä sinun kaverisi on vain ajatellut tukevansa sinua, jos olet puhunut enemmän eron puolesta, tai on jotenkin tulkinnut niin että sinä haluat erota ja kaipaat siihen tukea?

Tiedätkö, minäkin olen tukenut kaveria jatkamaan parisuhdettaan, kun jutuista paistoi läpi se että halusi yrittää vielä, vaikka minä olinkin eri mieltä.

Olet varmasti oikeassa. Minä jo rupesin tosi kielteiseksi, kun ajattelin, että monet kerrat oon yrittäny tuolle paukuttaa päähän. Mutta nyt tuntuu että ensi kertaa meni perille niin täytyy vielä katsoa. Nyt meitä oli siinä kaksi rakentavaa aikuista juttelemassa.

Yhteistyössä