Olisitteko sanoneet mitään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kylpylässä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kylpylässä

Vieras
Olinpa eilen kylpylässä. Nautiskelin porealtaasta, kunnes sinne tuli äiti lapsensa kanssa. Lapsi ui porealtaassa ja polski siten, että vettä roiskui porealtaassa istuvien kasvoille. Äiti antoi lapsensa tehdä niin. Muut ihmiset poistuivat sitten altaasta ja ilmeistä päätellen roiskimisesta ja ahtaudesta. Lapsi potkaisi useamman kerran minuakin uidessaan ahtaassa porealtaassa. Jäin kuitenkin, kun halusin olla poreissa enkä muualla. Juuri porealtaan takia olin kylpylään tullut.

No, sittenpä poreisiin tuli myös äiti ja kaksi lasta. Toinen lapsista oli normaalisti, toinen lapsista hyppi muutaman kerran porealtaan reunalta pommina veteen. Siinä vaiheessa ajattelin, että kohta sanon jo ihan turvallisuuden takia asiasta. No, lapsi lopetti, joten en sanonut mitään. Tosin tämäkään äiti ei kieltänyt lastaan...

Ensimmäinen äiti jossakin vaiheessa sanoi mulle, että "onpa täällä vilkasta". Mä siihen vastasin, "niin on, mutta mielestäni poreallas ei ole riehumista varten". Eipä sitten siihen tullut mitään reaktiota.

Sitkeästi kun istuin, niin äidit lapsineen lopulta lähtivät lasten altaalle/muualle ja sain taas nauttia istumisesta porealtaasta ilman, että kukaan potkii/hyppii/roiskii/huitoo.

Olisitteko te sanoneet jotain äideille? Musta porealtaat ovat oleilemista, ei lasten riehumista, varten. Vaikka äiti olenkin ja tiedän, että lapset käyttäytyvät toisin kui aikuiset, en ymmärtänyt sitä, ettei lapsia komennettu olemaan riehumatta tai menty uima-altaasen, jossa lapset olisivat saaneet hyppiä ja läiskiä.

Olisin raaputellut rämemajavaani uikkareitten alta ja voivotellut kuuluvaan ääneen, että ai saatana kun tuli herpes, märkärupi ja visvasyylä yhtaikaa. Olisin varmaan saanut nauttia siitä altaasta ihan rauhassa.

En mä tuosta pahastuisi, siis polskimisesta ja vedes roiskumisesta. jos ei kestä roiskuavaa vettä, ei kannata mennä veden lähelle....

toisten ihmisten POTKIMINEN sit taas on asia erikseen, siitä pitää ojentaa.

Totta kai olisin sanonut. En ole mikään passiivis-aggressiivinen sivustapuhisija joka sanoo mitä ajattelee ainoastaan anonyyminä Internetissä. Se on vielä säälittävämpää kuin se ettei osaa opettaa lapselleen käytöstapoja.

Totta kai olisin sanonut. En ole mikään passiivis-aggressiivinen sivustapuhisija joka sanoo mitä ajattelee ainoastaan anonyyminä Internetissä. Se on vielä säälittävämpää kuin se ettei osaa opettaa lapselleen käytöstapoja.

Jos olisit lukenut koko tekstin, niin olisit huomannut, että sanoin asiasta. Musta taas on aika säälittävää haukkua muita passiivi-muodossa ilman, että on selkärankaa sanoa suoraan, kuten sä.

[QUOTE="vieras";28904435]En mä tuosta pahastuisi, siis polskimisesta ja vedes roiskumisesta. jos ei kestä roiskuavaa vettä, ei kannata mennä veden lähelle....

toisten ihmisten POTKIMINEN sit taas on asia erikseen, siitä pitää ojentaa.[/QUOTE]

Minun lapset eivät saa polskia edes kylpylässä niin, että vettä jatkuvasti menee toisten naamalle. Minusta kloorivesi silmissä ei tunnu kauhean mukavalta. Vahingot on erikseen, mutta niissäkin olen pahoitellut jos roiskeet naamalleen saanut on näyttänyt siltä että se haittasi.

Itse olisin sanonut äideille että tämä on poreallas, täällä ollaan rauhakseen ja riehumiset voi hoitaa lastenaltaassa tai vaikka ulkona.

Olisin sanonut asiasta valvojalle, jonka vastuulla on huolehtia järjestyksestä. Sanominen suoraan tietää hankaluuksia paikoissa, joissa ihmisillä on erilaiset käsitykset mikä on hauskaa ja mikä ei.

Yhteistyössä