Olisitko valmis toimimaan kuolemantuomioissa "pyövelinä"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Borkku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vähän aihetta sivuten, on muuten aika koomista jopa että niissä maissa missä kuolemantuomiot on laillisia voi yksi ammattinimikkeen nojalla tappaa tuosta vaan, mutta sellainen joka ei kyseistä ammattinimikettä omaa ja tappaa (vaikka senraiskaaja-pedofiili-murhaaja-sutenöörin) on melkovarmasti itse seuraava pyövelin asiakas.
Hieman ristiriitaista.

Helppo se muuten nyt on sanoa, että ei tekisi edes pahaa tappaa. Yleensä se on kuitenkin ihmisillä hyvin suuri kynnys vahingoittaa toisia. En usko, että monikaan teistä oikeasti siihen kykenisi.

Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Helppo se muuten nyt on sanoa, että ei tekisi edes pahaa tappaa. Yleensä se on kuitenkin ihmisillä hyvin suuri kynnys vahingoittaa toisia. En usko, että monikaan teistä oikeasti siihen kykenisi.

Jaaha. No sittenhän mä olinkin väärässä. |O

Mä olen kyllä samaa mieltä tytsin kanssa.
näin ajatuksen tasolla kun miettii että olis siinä teloitustilanteessa, niin joo, ei se pahalta tunnu.
mutta ihan OIKEESTI (kun tarkemmin ja syvemmin alkaa ajattelemaan), en tod pystyis.
tosin mä nyt olen muutenkin kuolemantuomiota vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Töyhtö:
näin ajatuksen tasolla kun miettii että olis siinä teloitustilanteessa, niin joo, ei se pahalta tunnu.
mutta ihan OIKEESTI, en tod pystyis.

Minä en. Ainut ongelma niissä on juurikin se, että varma kun ei voi olla koskaan - tai ei ainakaan aina... Mutta onko se kuolema sitten pahempi kuin se, että viettää elämänsä vankilassa...? Ei minusta.

Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
Toki. Eikä tuottaisi edes ongelmia - olen varma asiasta. Eikä se "pyöveli" niitä tuomioita tee, eikä ne hänen kontollaan ole, ei hän tuomitse syylliseksi jne.

Ei annakaan mutta suorittaa ammattiinsa kuluvan tehtävän ja sitähän mä kysyinki et ketkä kykenis toimimaan tuossa ammatissa.

Kun ei ole itse ollut edes päättämässä tai tutkimassa asiaa tappaa vaan ku toiset on näin päättäneet.

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Toki. Eikä tuottaisi edes ongelmia - olen varma asiasta. Eikä se "pyöveli" niitä tuomioita tee, eikä ne hänen kontollaan ole, ei hän tuomitse syylliseksi jne.

Ei annakaan mutta suorittaa ammattiinsa kuluvan tehtävän ja sitähän mä kysyinki et ketkä kykenis toimimaan tuossa ammatissa.

Kun ei ole itse ollut edes päättämässä tai tutkimassa asiaa tappaa vaan ku toiset on näin päättäneet.

Nimenomaan. Eli vastuu päätöksestä on muilla - silloin se olisi mun mielestä ok, tai siis minä kykenisin siihen.

Mutta EN kykenisi olemaan päättäjänä oikeudessa, jossa noita tuomioita langetetaan - siihen minä en pystyisi.

Minä en. Ainut ongelma niissä on juurikin se, että varma kun ei voi olla koskaan - tai ei ainakaan aina... Mutta onko se kuolema sitten pahempi kuin se, että viettää elämänsä vankilassa...? Ei minusta.

Hei c'mon...suomalaisissa vankiloissa? Missä saat pötkötellä päivät pitkät ja ruoka kannetaan nenän eteen? Vähän käydään jotain liikennemerkkejä sutimassa ja siitäkin maksetaan palkka? Minusta toi kuulostaa aika leppoisalta. Mutta samaa mieltä oon kyllä siitä, että kuolema on liian helppo. Mulle tulee mieleen monta muutakin rangaistusta mutta ei niistä sen enempää ettei mene vallan mauttomaksi :D :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja kräm:

Hei c'mon...suomalaisissa vankiloissa? Missä saat pötkötellä päivät pitkät ja ruoka kannetaan nenän eteen? Vähän käydään jotain liikennemerkkejä sutimassa ja siitäkin maksetaan palkka? Minusta toi kuulostaa aika leppoisalta. Mutta samaa mieltä oon kyllä siitä, että kuolema on liian helppo. Mulle tulee mieleen monta muutakin rangaistusta mutta ei niistä sen enempää ettei mene vallan mauttomaksi :D :whistle:

No olkoonkin "leppoisaa" - mulle se ainakin merkitsisi vapauteni riistoa, ja mieluummin mä lähtisin hautaan samantien. Ellei itsellä ole enää päätäntävaltaa omasta elämästään, niin elämällä ei ole enää mitään väliä.

Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
On täällä kyllä hullua porukkaa :o Ihanko oikeasti joku olisi valmis pyövelinä murhaamaan satoja kuolemaan tuomittuja? :o Ilman henkilökohtaista syytä?? Sen ymmärtäisin vielä, jos kykenisitte tappamaan vaikka oman lapsenne murhaajan. Pyöveli on mielestäni yhtä lailla murhaaja kuin ne kuolemaan tuomitut. Kuolemantuomiosta päättävät ja sen toteuttajat ovat jopa vielä halveksittavampia, murhaavat "oikeuden nimessä" todella paljon ihmisiä.

Minä en haluaisi olla pyövelien kanssa missään tekemisissä :( Millainen ihminen haluaa ammatikseen tappaa toisia?!

Peesi

...tai jollekkin muulle lapselle ....paitsi, että kuolemantuomio on liian armollinen....

Jonnekkin korpeen kitumaan orjatyövoimana ja tarvittaessa kastraatio tehtynä..iäksi....viis eettisyydestä tai jostain muusta sivistyneestä termistä... |O :|

Yhteistyössä