Olisitko valmis maksamaan lapsesi kouluruoasta?

miä
Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Helppo hyvätuloisten on sanoa että tottakai maksaisin. Tää ois taas yksi eriarvoistava askel muutenkin päin persettä kokkarejohdossa menevässä yhteiskunnassa...
Tässä maassa maksetaan veroja todellakin ihan kiitettävästi -ei sillä että mulla olisi mitään sitä vastaan, mieluummin näin kuin kaikesta erikseen-, ja vaikka mulla ei lapsia olekaan, niin kyllä mun mielestä kirjastolaitos ja koulutus (ruokineen!!) on aika ensimmäisellä sijalla siinä mihin niitä pitäisi käyttää.
Niinpä. Mietin että ajatteleeko kukaan sitä pienituloista 4:n lapsen yh:ta tms?

Silloin ilmainen ruoka. Niin se on esim Yhdysvalloissakin. Siella vahaosaisilla oli ilmainen koululounas.
Ja sitten siellä tarjoillaan pizzaa yms koska siitä lapset ovat valmiita maksamaan eniten :whistle:

Ei, kyllä kouluruoka on pidettävä ilmaisena. Sitä on ulkomailla pidetty jopa yhtenä syynä suomalaisten lasten menestykseen esim Pisa-testeissä.
 
Olisin valmis maksamaan kouluruokailusta ruoan todellisten kulujen mukaan. Eli tarkoittaa sitä että sen makkaran ja kokolihan välirahan maksan mieluusti mutta en kannata sitä että ruokailu jää kokonaan vanhempien maksettavaksi.

Meillä ei syödä kotona kalaa edes kerran vuodessa joten meille eskari- ja kouluruokailu ovat tässä kohtaa todella tarpeellisia.
 
En ole valmis antamaan lapselle rahaa kouluun mukaan ruokaa varten, jos se kouluruoka on täyttä pa#¤%kaa. Vaikka kolmena päivänä viikossa jotain kuvottavaa puuroo... Sit voisin maksaa jos sais kunnon sapuskat ja mahan täyteen.
 

Yhteistyössä