Olisitko SINÄ ollut valmis äidiksi 21-vuotiaana?

• Viestiketjun aloittaja Kyselijä
  • Ensimmäinen viesti
niina
Tulin raskaaksi 21-vuotiaana. Nyt oon 24. ja joo, olin valmis äidiksi. Tai siis, kai se on sitten niin ettei kukaan oo valmis kun ei oo sellasta ennen kokenut. Mutta en kyllä löydä syytä miksi oisin oottanut esim. 30-vuotiaaksi. Ei ne vaikuta mun mielestä mua yhtään paremmilta :)

jep mutta ei kuitenkaan
21-vuotiaana vauvat olisivat olleet minusta todella ihania ja olisin hyvinkin voinut haluta vauvan. Mutta eihän vauvoja saa, jos ei ole missään tekemisssä miesten kanssa. En ollut silloin vielä edes seurustellut vakavasti kenenkään kanssa. Eli en mitenkään olisi ollut valmis. Hyvin olen ehtinyt äidiksi myöhemminkin.

mami
Kyllä, todellakin. Olin 21 vuotias kun saimme esikoisemme puolentoistavuoden hartaan toivomisen ja yrittämisen jälkeen. Enkä kyllä koe edes olevani mitenkään erityisen nuori äiti.

Ensimmäinen lapseni syntyi pari kuukautta ennen kuin täytin 21. Uskoin olevani kypsä äidiksi, mutta näin jälkeenpäin ajatellen olisin tehnyt paljon toisin. En koskaan ole katunut sitä, että sain lapsen , en nyt teininä, mutta aika nuorena kuitenkin, mutta monesti on tullut taottua päätä seinään, kun ei vain ole tiennyt paremmin.

hahah! :LOL: En todellakaan. Olinhan vasta nuori tyttö silloin. Olisi varmaan monta virhettäkin tullut kasvatukseen. Nyt osaa vältellä ehkä pahimmat virheet:) ja nyt lapsi / lapset on toivottu ja tahdottu ja isä on valittu suurella sydämellä ja koe-ajettu ensin yli 5 vuotta saman katon alla ja todettu loppuiän puolisoksi ja täydelliseksi isämateriaaliksi.

pohdin myös
Alkuperäinen kirjoittaja TUNDRA-elementissään-:
Ensimmäinen lapseni syntyi pari kuukautta ennen kuin täytin 21. Uskoin olevani kypsä äidiksi, mutta näin jälkeenpäin ajatellen olisin tehnyt paljon toisin. En koskaan ole katunut sitä, että sain lapsen , en nyt teininä, mutta aika nuorena kuitenkin, mutta monesti on tullut taottua päätä seinään, kun ei vain ole tiennyt paremmin.
Mitä olisit tehnyt toisin?

Yhteistyössä